hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. június. 13., vasárnap - Antal, Anett.
hirdetés

Szeretik, mégsem elég kelendő

Tudják, hogy miért érdemes, de magas ára miatt még mindig kevesen vásárolják a magyar élelmiszereket a hazai fogyasztók - olvasható a Debreceni Egyetem honlapján.

hirdetés

A gazdasági válság kirobbanása óta nemcsak kevesebben, hanem kevesebbet és kevesebbért is vásároltak a magyarok, ezért az élelmiszerforgalom is jelentősen csökkent az elmúlt években. A KSH adatai szerint azonban idén tavasszal már több mint 6 százalékkal növekedett a kis és nagykereskedelmi forgalom Magyarországon. Azt azonban továbbra is a nemzeti érzelem mértéke dönti el, hogy milyen gyakran választanak hazai terméket a magyar vásárlók. Derült ki abból a kutatási anyagból, melynek eredményeit pénteken ismertették a Debreceni Egyetemen.

- Ez a konferencia fényt derít arra, hogy a magyarok tisztában vannak-e azzal, mit jelent hazai terméket vásárolni, és ennek milyen addícionális hatásai vannak. A Debreceni Egyetemen évek óta komoly műhelymunka folyik azzal kapcsolatban, hogy a Hungarikumok lehetnek-e vezértermékei a magyar élelmiszereknek - mondta Nábrádi András stratégiai rektorhelyettes a tanácskozás megnyitóján.

A plenáris ülésen a Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar Marketing és Kereskedelem Intézetének munkatársai mutatták be a Hungarikum Bizottság által támogatott pályázat keretében végzett kutatási eredményeiket.

-A magyarok 79 százaléka véli úgy, hogy ha magyar terméket vásárol, akkor munkahelyeket lehet megőrizni. Ez nagyon jó arány. Viszont majdnem ugyanennyien vannak azok is, akik túl drágának tartják a hazai élelmiszereket. Ráadásul a magyar védjegyekben is csak minden negyedik vásárló bízik – hangsúlyozta Szakály Zoltán intézetvezető. Hozzátette: a hazai fogyasztóknál viszont még mindig a nemzeti érzelem dönti el, hogy leveszi-e a polcokról a magyar árut, ezért tovább kell növelni a vásárlók érzelmi kötődését a magyar élelmiszerek és a védjegyek iránt.

A konferencián felhívták a fegyelmet arra is, hogy egyre kelendőbbek a kézműves magyar termékek, főleg, ha vásárokon, piacon árulják azokat, még akkor is, ha drágák. Emellett egyre nagyobb szerephez jut a közösségi marketing is az élelmiszerkereskedelemben.

(forrás: Debreceni Egyetem)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Szerkesztőségi, független vagy márkázott podcastok, videók, dokusorozatok versenye.

Kiadónk társoldalai