hirdetés
hirdetés

Dohánymeghajtás

A Dél-afrikai Köztársaság 2020-ra 34%-kal tervezi csökkenteni a széndioxid-kibocsátását. A „zöld átalakulásból” az ország nemzeti légitársasága is kiveszi a részét. A La Repubblica beszámolója.

hirdetés

Környezetkímélőbb repülés dohánnyal? A Boeing a South African Airways-szel és a holland SkyNRG-vel karöltve egy új, dohánynövény-alapú bioüzemanyag kifejlesztésén dolgozik. A vállalatok néhány nappal ezelőtt jelentették be a projektet, kihangsúlyozva, hogy „az algákhoz és a növényekhez hasonló biológiai forrásokból származó bioüzemanyagok használata a kőolaj alapú üzemanyagokéhoz képest akár 80%-kal csökkentheti a széndioxid-kibocsátást". Dél-Afrika elkötelezte magát amellett, hogy 2020-ig 34%-kal, 2025-ig pedig 42%-kal csökkenti CO2-kibocsátását; a „zöld átalakulás" említett folyamatában az állam nemzeti légitársasága sem akar lemaradni, amely a vállalása szerint 2017-ben már bioüzemanyagokat kíván felhasználni a repülőgépeiben.

A South African Airways a projekt keretében egy újfajta, Solaris névre keresztelt, gyakorlatilag nikotinmentes dohánynövény felhasználását tűzte ki célul. "A hibrid dohány alkalmazásával és a dél-afrikai dohánytermelők tudásbázisának igénybevételével a dohányzás ösztönzése nélkül termeszthetünk piacképes bioüzemanyagokat", mondta a Los Angeles Timesnak Ian Cruickshank, a légitársaság környezeti kérdésekért felelős szakembere.

A Boeing és a South African Airways egyébként már októberben vállalták, hogy olyan, fenntartható bioüzemanyagokkal modernizálják a belföldi légi közlekedést, melyek révén a növénykultúrák és a vízellátás károsítása nélkül segíthetik elő a vidéki területek gazdaságának fejlődését.

Fordítás: Zamaróczy Ádám

(forrás: la Repubblica)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

StoreInsider-FMCG Hírlevél