hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. június. 13., vasárnap - Antal, Anett.
hirdetés

Ha Húsvét, akkor konyha, ha konyha akkor Nosalty

 A Nosalty nemrégiben publikált nagy húsvéti kutatása nyomán várható volt, hogy az ünnepet megelőző pár nap során nagy forgalom lesz majd a weboldal hasábjain. A közel 8000 fős kutatásból ugyanis kiderült, hogy válaszadók több mint háromnegyede házilag készíti a sonkát, a kalácsot és a tojást, bolti sonkát jellemzően a 18-29 éves korosztály és az idősebbek (60 év felettiek) vásárolnak. 

hirdetés

Érdekes tanulsága a kutatásnak, hogy a locsolókat ma már nem otthon díszített hímes tojással (kevesebb mint 15%) sokkal inkább házi süteményekkel várják (46%). A legnépszerűbb gasztro oldal legfrissebb olvasottsági statisztikái megerősítik a kutatás eredményeit: az idei húsvétot megelőző héten a leggyakrabban olvasott praktikák a sonka és a tojásételek otthoni elkészítésével kapcsolatosak. Azt pedig, hogy a vendégvárásban a desszerteké volt a főszerep mi is igazolhatná jobban, mint az a tény, hogy ebben az időszakban a legnépszerűbb 10 receptből 7 édesség volt, mely összesen közel 100.000 oldalletöltést generált, s hogy a „Süsd a legnépszerűbb sütiket húsvétra” című cikket (http://bit.ly/1gKMQ3a) több mint 50.000-szer olvasták.

Az idei Húsvét legnépszerűbb receptje a kaszinótojás volt, melyet közel harmincezerszer töltöttek le. Az alábbi tíz legolvasottabb recept pedig összesen 156.033 oldalletöltést produkált. A Nosalty közösségi oldalán (www.facebook.com/NoSalty ) a TOP lista 3. helyét elfoglaló mustáros csirke tarolt: 2.349 lelkes olvasó osztotta meg saját üzenő falán. 

A húsvétot megelőző szombaton egyébként a Nosalty produkálta a legnagyobb oldalletöltést a női tartalomszolgáltatók közül - az opa gemius adatai szerint több mint egymillió (1.093.592) oldalletöltéssel és mintegy 217.483 egyedi látogatóval a második legnézettebb női portál volt.

2014. TOP 10 húsvéti receptje:

1.  Kaszinótojás http://www.nosalty.hu/recept/kaszinotojas 

2.  Kata szelet http://www.nosalty.hu/recept/kata-szelet 

3.  Mustáros-fokhagymás mártásban sült csirkecombok http://www.nosalty.hu/recept/mustaros-fokhagymas-martasban-sult-csirkecombok

4. Legegyszerűbb sajtos rúd http://www.nosalty.hu/recept/legegyszerubb-sajtos-rud 

5. Kókuszos krémes http://www.nosalty.hu/recept/kokuszos-kremes 

6. Fonott kalács http://www.nosalty.hu/recept/fonott-kalacs 

7. Banános tekercs liszt nélkül http://www.nosalty.hu/recept/bananos-tekercs-liszt-nelkul 

8. Kráter szelet http://www.nosalty.hu/recept/krater-szelet-6 

9. Mogyorós Kinder Bueno szelet http://www.nosalty.hu/recept/mogyoros-kinder-bueno-szelet  

10. Raffaello kocka http://www.nosalty.hu/recept/raffaello-kocka 

A Nosalty nagy húsvéti kutatásáról bővebben:

 „A nagy ünnepek, mint a Húsvét és a Karácsony erős helyi kulináris hagyományokkal kiegészülve alkotnak egységet és adnak egyfajta lenyomatot az adott nép kultúrájáról. Mindannyiunknak van egy elképzelése arról, hogy mit esznek a magyarok húsvétkor. A Nosalty, mint a hazai receptkultúra meghatározó szereplője kíváncsi volt arra, hogy vajon mennyire egyezik ez a kép a valósággal, illetve mennyiben változott a hagyomány az elmúl években, évtizedekben.” – mesélt Zalai Ágnes a Nosalty vezérigazgatója a cég által végzett húsvéti kutatás mögötti szándékról.  

Az olvasók körében végzett kutatásból kiderül, hogy míg a sonka, a kalács és a tojásételek csaknem minden hazai asztalon megfordulnak, és ezeket nagy arányban otthon készítik, vidéken mégis gyakrabban készülnek ezek fő fogások házilag. Minden harmadik budapesti válaszadó vásárolja például boltban a húsvéti étkezés egyik főszereplőjét, a sonkát, vidéken ezzel szemben csak minden ötödik válaszadó jelezte, hogy nem otthon készíti el ezt a hagyományos húsvéti ételt. A hagyományos húsvéti kalácsért szintén kevesen mennek boltba, a válaszadók több mint háromnegyede otthon készíti el vidéken és Budapesten egyaránt. A 40 év feletti korosztály körében kiemelkedően magas az otthoni kalácskészítés aránya – érdekes adalék, hogy a kutatás alapján a háztartások csupán 10 százalékában nem szerepel kalács a húsvéti ételek között.

Mivel várják manapság a magyarok a locsolókat?

Bár a húsvéti készülődés legfőbb helyszíne ma is a konyha, hiszen a hagyományos ételeket a válaszadók többsége saját bevallása szerint nem készen vásárolja, úgy tűnik, már kevés otthonban marad idő és/vagy energia a hímes tojás saját kezű készítésére – a háztartások mindössze 15%-a díszíti fel házilag a tojást, az élet és az újjászületés szimbólumát – ez az arány egyébként ismét kicsit nagyobb vidéken, mint a fővárosban.

A régebben bevett szokás, hogy hidegtállal várják a locsolókat, szintén kiment a divatból. A válaszadók csaknem fele várja viszont a vendégeit süteménnyel, minden ötödik pedig alkoholos itallal kínálja őket. A csokitojás is veszített régi nimbuszából, ma a fiatal válaszadók (18-29) mindössze 7%-a várja ezzel a locsolóit.

A NoSalty  húsvéti kérdőíve alapján a budapestiek inkább készítenek kuglófot, répatortát és almás süteményt az ünnepekre, vidéken pedig népszerűbb a zserbó, a hatlapos süti, a krémes és a kókuszkocka. Ebben az időszakban a válaszadók előszeretettel készítenek kókuszos édes sütiket és népszerűek a sütemények nevében a nyuszi, nyúl és húsvéti kifejezések. 

*A kérdőíves kutatásban résztvevő 7780 válaszadó 80%-a vidéki, 94%-a nő, főként 18-29 (32%) és 30-39 év (30%) közöttiek.

 

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Szerkesztőségi, független vagy márkázott podcastok, videók, dokusorozatok versenye.

Kiadónk társoldalai