hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. január. 26., kedd - Vanda, Paula.
hirdetés

Három sörgyártó uralja a piacot

Miközben 72 sörfőző, malátagyártással is foglalkozó vállalkozás van Magyarországon, a három legnagyobb, a Dreher, a Heineken és a Borsodi tudhatja magáénak az összárbevétel 90 százalékát - közölte a Wolters Kluwer Kft., a Napi.hu-val közösen üzemeltetett céginfo.hu adatai alapján csütörtökön.

hirdetés

A közlemény szerint a sörös cégek összesített árbevétele 2011-ben még csak 120,3 milliárd forint volt, tavaly már meghaladta a 133 milliárd forintot, amit két év alatt nagyjából 11 százalékos növekedés. Így a két év alatt mért infláció fölött, nagyjából kilencedével nőtt a sör és egyéb termékek értékesítéséből származó bevételük - áll a közleményben.

A három vállalaton belül a Dreher árbevétele dinamikusan, 32 milliárdról csaknem 46 milliárdra nőtt, a Borsodié enyhén, 33,2 milliárdról 31,7 milliárdra csökkent, míg a Heinekené 46,7-49 milliárd között ingadozott 2011 és 2013 között.

A negyedik legnagyobb szereplő, a Pécsi Sörfőzde Zrt. már csak 5,4 milliárdos bevétellel büszkélkedhetett 2013-ban. A Pécsi Sörfőzde Zrt. fokozatosan veszít a részesedéséből, 2011-ben még az összes sörgyártó árbevételének csaknem 6 százaléka volt a cégé, tavaly viszont már csak 4 százalékos volt a részesedése: több mint 7 milliárdról 5,4 milliárd alá csökkent a bevételük - írták.

A három nagyvállalat túlsúlya nem az elmúlt év eredménye, hanem lényegében a rendszerváltozást követő piaci viszonyok megjelenése óta tapasztalható - jegyzik meg a közleményben.

A sörfőzők között több mint tíz olyan vállalkozás van, amelynek a 2013-as árbevétele a tízmillió forintot sem érte el, igaz, a tavaly alapított Magyarhertelendi Sörfőzdéé csak néhány tízezer forintra volt ettől. Ezek a vállalkozások jellemzően kézműves söröket előállító manufaktúrák, kisüzemek - áll a közleményben.

(forrás: Napi Gazdaság, MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

35 milliárd forint értékű beszállítófejlesztési program indul az élelmiszeripari vállalkozások számára. Hogyan vágjunk bele a sikeres pályázatba? Jelentkezzen az ingyenes ÉLIP BFP pályázatsegítő webinárium/workshopjára!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.