hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 21., kedd - Máté, Mirella.
hirdetés

Ötven új munkahely a Frieslandnál

650 milliós beruházás a mátészalkai desszertüzemben.

hirdetés

A kormány számára kiemelten fontos, hogy a magyar élelmiszeripar ismét az ország versenyképes húzóágazata legyen, ehhez azonban szükség van az ágazat 21. századi elvárásoknak megfelelő technológiai és termékszerkezeti átalakítására – fogalmazott a FrieslandCampina Hungária Zrt. mátészalkai desszertüzemének átadásán a Földművelésügyi Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára.

Zsigó Róbert, a 650 millió forintos beruházással felépített, ötven munkahelyet teremtő új üzem avatóján hangsúlyozta: a tárca szeretné elérni, hogy a mostani európai uniós fejlesztési ciklusban a korábbiakhoz képest háromszor-négyszer nagyobb forrás hasznosuljon az élelmiszer- és a feldolgozóipar fejlesztésére. Az államtitkár emlékeztetett: az ágazat helyzete a 2000-es évektől kezdve, de különösen 2004 után jelentősen romlott, csökkent a termelés és a foglalkoztatás, illetve a jövedelmezőség. Leginkább a belföldi értékesítés esett vissza drasztikusan, ennek mértéke az elmúlt évtizedben harminc százalékos volt.

Az ágazat helyzete 2011-ben és 2012-ben már pozitív képet mutatott, javultak a termelés és az értékesítés mutatószámai. Tavaly ez a dinamikus növekedés ugyan megállt, de az ágazat teljesítménye nem csökkent, hanem stagnált.
Az élelmiszeripar 2013-ban 2633 milliárd forint bruttó termelési értéket állított elő, ami 106 milliárddal több, mint az előző évi – fogalmazott az államtitkár, aki szerint továbbra is problémát jelent a belföldi értékesítés csökkenése, az export azonban dinamikusan növekedett, ennek mértéke tavaly 5,7 százalék volt.

A hazai élelmiszer-feldolgozás export-import egyenlege töretlenül pozitív és elérte a 606 milliárd forintot, ami közel 29 százalékos növekedés 2012-höz képest.
Zsigó Róbert a holland tulajdonú cégre utalva elmondta, a feldolgozóiparon belül az élelmiszeripar a harmadik legnagyobb súlyú ágazat, ezen belül a tejfeldolgozás – a csökkenő belföldi értékesítés ellenére – 235 milliárd forint bruttó termelési értéke alapján a második helyen áll.

Szautner Péter, a FrieslandCampina Hungária Zrt. vezérigazgatója az üzemátadón hangsúlyozta: az 50 új munkahellyel a mátészalkai üzem dolgozói létszáma elérte a háromszázat. Tájékoztatása szerint a már teljes kapacitással működő új üzemrész készen áll új termékinnovációk fogadására is.

Az üzem túrógyártó kapacitása éves szinten 4000 tonna, az alapanyagként használt túrót friss hazai tejből készítik. A FrieslandCampina ezzel a fejlesztéssel is kifejezi, hogy abszolút hosszútávon elkötelezett a magyarországi piaci jelenlét és a magyar fogyasztók kiszolgálása mellett – jelentette ki a cégvezető. A cég emblematikus termékének, a Pöttyös Túró Rudinak a gyártását a hatvanas években kezdték a szatmári kisváros egyik kisebb tejüzemében. A termék népszerűsége és a gyártási kapacitása folyamatosan nőtt, mára elérte a napi egymilliót.

A FrieslandCampina a világ egyik legnagyobb, szövetkezeti alapon létrejött tejipari vállalata, amely világszerte több mint 80 gyárral rendelkezik. Magyarországon két gyára van, tevékenységét 1993-ban kezdte Mátészalkán. A cég összesen 600 munkavállalót foglalkoztat, emellett 50 hazai tejtermelővel és mintegy 450 egyéb beszállító partnerrel áll hosszú távú szerződéses kapcsolatban.

(forrás: MTI/FM Sajtóiroda)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

A TikTok az elmúlt időszakban már nemcsak a tinik és az új social média platformok iránt érdeklődök körében produkált robbanásszerű növekedést, hanem a "mainstream" ingerküszöbét is átlépte, és kezdetét vette a "TikTok-aranyláz". Minden, amit tudni kell róla - egy nap alatt!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.

Kiadónk társoldalai