hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 21., kedd - Máté, Mirella.
hirdetés

Világszerte egyre jobban védik a hazai termékeket

A legtöbb protekcionista lépést Kína ellen teszik

A Global Trade Alert (GTA) megfigyelőcsoport kutatása szerint az elmúlt hat hónapban a legmagasabb szintre nőtt a különböző protekcionista korlátozások előfordulása a gazdasági világválság 2008-as kezdete óta. 2012 második negyedévében 26 esetről állapították meg, hogy protekcionizmus motiválta a döntéshozókat, 2013 első negyedévében már 125 ilyen eset volt.

hirdetés

A szervezet szerint a leglátványosabb eset a Kína és az Európai Unió között a napokban kirobbant vita a napelemek és a bor kereskedelméről. De előfordult, hogy Venezuela akarta megvédeni a petrolkémiai iparágát, vagy Kolumbia korlátozta a tejtermékek importját az országba.

A napokban ülnek össze a világ legnagyobb gazdaságait tömörítő G8 országok vezetői, de a GTA nem vár áttörést a protekcionizmus terjedésének korlátozásában. A GTA szerint ugyanis a G8, illetve a G20 országok felelősek a protekcionista korlátozások döntő többségéért.

kínaA gazdasági válság miatt a világ országainak nagyobb része recesszióval küzd. A különböző jegybanki élénkítések szabad forrásokkal árasztották el a tőkepiacokat, de a gazdasági növekedés csak lassan indul meg. Több országban a nemzeti valuták leértékelésével is megpróbálkoztak, de ez se hozott gyors eredményt.

Az elemzők szerint ezek alapján érthető, hogy miért próbálkoznak egyre több helyen a protekcionizmussal. A GTA szerint különösen érdekes, hogy leginkább Kína ellen hoznak protekcionista lépéseket a világon, de sokan mégis azt várják, hogy a kínai gazdaság növekedése indítsa be a globális gazdaságot.

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

A TikTok az elmúlt időszakban már nemcsak a tinik és az új social média platformok iránt érdeklődök körében produkált robbanásszerű növekedést, hanem a "mainstream" ingerküszöbét is átlépte, és kezdetét vette a "TikTok-aranyláz". Minden, amit tudni kell róla - egy nap alatt!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.

Kiadónk társoldalai