hirdetés
hirdetés

17 tonnával kevesebb műanyagot használ a Lidl

Tovább csökkentette műanyag-felhasználását a Lidl Magyarország: ezúttal zöldség-gyümölcs kínálatában optimalizálta számos termék csomagolását. A fejlesztés eredményeképpen, éves szinten több mint 17 tonna műanyagot takarít meg a vállalat.

hirdetés

A beszállítókkal való folyamatos együttműködés részeként most zöldség-gyümölcs szortimentjének csomagolását vizsgálta meg és alakította át az áruházlánc. A Golden, Idared, Fuji, Gála és Jonagold termékek esetében a korábbi műanyag sorolóbetétek kerültek kiváltásra környezetbarát papírtálcákra, míg a 3 db-os zöld csípős paprika és a Red Chief és Granny Smith esetében a 4 db-os kiszerelés állt át lédigre, így a csomagolásból 100%-ban eltávolításra került a műanyag. Az éves szinten17,1 tonna műanyagmegtakarítást eredményező fejlesztés a vállalat immáron hatodik műanyagmérséklő intézkedése saját márkás termékkínálatát tekintve.

Képünk illusztráció! - 123rf.com
Képünk illusztráció! - 123rf.com

"A Lidl Magyarország számára kiemelten fontos az erőforrások tudatos felhasználása. A Schwarz Csoport REsetPlastic stratégiájának részeként az áruházlánc 2018-ban célul tűzte ki, hogy 2025-re 20%-kal csökkentse a műanyag felhasználását, saját márkás termékek csomagolóanyagainak 100%-át pedig újrahasznosíthatóvá tegye. A cél elérése érdekében az elmúlt két évben a vállalat továbbfejlesztette energiaitalának, mosószerének és ásványvizeinek csomagolását, egyes tisztítószerek flakonjai pedig nemcsak 100%-ban újrahasznosított műanyagból készülnek, hanem újrahasznosíthatóak is. A Lidl Magyarország eleget tett 2018-as vállalásának is, áruházaiban már nem kaphatóak az egyszer használatos műagyagtermékek, úgy, mint a szívószálak, az eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák." - írja a vállalat közleményében. 

„Környezetünk védelme érdekében minden nap azon dolgozunk, hogy a minőségi elvárások mellett a környezeti fenntarthatóságot is figyelembevéve fejlesszük termékkínálatunkat. Ennek érdekében törekszünk arra, hogy újrahasznosítható csomagolást tervezzünk, s ahol lehetséges, csökkentsük a műanyagot” – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője. Az áruházlánc termékfejlesztési stratégiájában kiemelt szempont a műanyagcsökkentés, melyet környezetkímélőbb alternatívák alkalmazásával és újrahasznosítható anyagok felhasználásával igyekszik minél nagyobb mértékben megvalósítani.

Felelősen csomagolva

Az átláthatóság és a tudatos vásárlói döntések segítésére a Lidl létrehozta saját „Felelősen csomagolva” logóját. A vállalat ezzel a megjelöléssel kommunikálja vásárlói felé a fenntarthatóság érdekében tett csomagolásfejlesztési intézkedéseit. A „Felelősen csomagolva” logó az alábbi kritériumrendszer alapján kerülhet rá saját márkás termékekre:

-a csomagolóanyag legalább 80%-ban újrahasznosítható; vagy

-legalább 30%-ban újrahasznosított csomagolóanyagot tartalmaz; vagy

-a csomagolóanyag fenntarthatóbb alternatív anyagból áll; vagy

-legalább 10%-kal csökkent a csomagolóanyag vagy annak súlya.

A műanyaghasználat mérséklése saját működési folyamataiban is hangsúlyos cél, melynek érdekében szervezeten átívelő fejlesztési megoldásokat dolgozott ki és alkalmaz is a vállalat.A környezeti fenntarthatóság melletti elkötelezettség a vásárlói tudatosságnövelést is jelenti a Lidl számára. Ennek érdekében edukatív aktivitásokat szervez, legutóbb a szelektív hulladékgyűjtés témájában fejlesztett applikációt és hirdetett játékos versenyt követői számára.

A REsetPlastic-ról

A Schwarz csoport: a Lidl és Kaufland kiskereskedelmi vállalatai által kifejlesztett REsetPlastic a csoport által kifejlesztett nemzetközileg alkalmazott átfogó stratégia, mely öt cselekvési területet fed le. "Az elkerüléstől a tervezésen és az újrahasznosításon át az innovációt és az oktatást is magában foglalja. Ezáltal csökken a műanyaghasználat és megvalósul a zárt körforgás elve" - írják.

A REsetPlastic cselekvési területeinek 5 alapelve – a Schwarz Group műanyag stratégiája:

REduce – csökkentés

"A fenntarthatóság szempontjait figyelembe véve, ahol lehetséges, csökkentjük a műanyagot. Nem csak a csomagolásban!"

REdesign – újratervezés

"Újrahasznosítható csomagolásokat tervezünk a zárt körforgás elérése érdekében."

REcycle – újrahasznosítás

"A zárt körforgás megvalósításához összegyűjtjük, válogatjuk és újrahasznosítjuk a műanyagot."

REmove - Mentesítés

"Támogatjuk a környezetünk műanyagtól való mentesítését."

REsearch - Kutatás

"Befektetünk az újrahasznosítással összefüggő innovatív megoldások fejlesztésébe és kutatásába, illetve a témával kapcsolatos edukációba is."

 

(forrás: Store Insider)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

StoreInsider-FMCG Hírlevél