hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. november. 24., kedd - Emma.
hirdetés

Hogy fogunk így felébredni?

2080-ra eltűnhet a kávé

Ez már nem a jövőről, hanem a jelenről szól - vélik a kávéból élők. Az évszázad végére eltűnhet a kávé, de már az előttünk lévő 10-30 évben is érezhetjük a változásokat. A Világgazdaság cikke.

hirdetés

Teljesen eltűnhet a kávé 2080-ra, ha tovább folytatódik a klímaváltozás - állítja egy friss tanulmány.

A Climate Institute úgy számol: a hőmérséklet emelkedése és a felmelegedés miatt a kávét is könnyebben pusztító kórokozók miatt már 2050-re használhatatlan lesz azoknak a földeknek a fele, ahol most kávét termesztenek. Később pedig akár teljesen el is tűnhet a kávé.

Ez pedig nem csak azoknak az életét befolyásolja, akik szeretik a reggeleket egy jó feketével indítani. A világon nagyjából 120 millió ember él meg a kávétermesztésből, ez az iparág 70-nél is több ország szempontjából kritikusan fontos.

Jim Hanna, a Starbucks fenntarthatóságért felelős igazgatója is úgy látja, hogy nagy baj lehet. Mint mondta, ha a következő 10-30 évre előrenéznek, egyre nagyobb kockázatot látnak az ellátási láncban. Ez a kockázat pedig még tovább nőhet, ha csak ölbe tett kézzel várják, hogy történjen valami. A Telegraph megszólaltatta a Lavazza egyik vezetőjét is, aki úgy fogalmazott: drámaian komoly a helyzet, ez már nem a jövőről, hanem a jelenről szól. Arról nem is beszélve, hogy milyen kockázatokat hordozhat magában, ha azok, akik most a kávétermesztésből élnek az Egyenlítő körül, később a jobb megélhetés reményében északabbra költöznek.

(forrás: Világgazdaság)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Meghosszabbított nevezési határidő: 2020. november 27.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!