hirdetés
hirdetés

3 millió hektoliter kóla fogyott egy év alatt

Magyarországon 2018 júliusa és 2019 júniusa között 3 millió hektoliter, vagyis több mint 50 milliárd forintnyi kóla fogyott, ami a szénsavas üdítők belföldi forgalmának több mint 60 százalékát jelenti - derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

hirdetés

Ötvenmilliárd forintot meghaladó értékben mintegy 3 millió hektoliter kóla fogyott Magyarországon 2018. július és 2019 júniusa között, amely 10 százalék fölötti értékbeli és 7 százalékos mennyiségi növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A gyártói márkák dominálnak a piacon, a sajátmárkás kóla részesedése 8 százalék, derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

A szénsavas üdítőitalok értékbeli összforgalmának több mint hatvan százalékát teszi ki a kóla Magyarországon. A 300 millió liternyi üdítőt jellemzően (60%) a 400 négyzetméternél nagyobb alapterületű üzletekből szerezzük be.

Ha kóla, akkor inkább cukros: az értékesített üdítők több mint kétharmada tartalmaz cukrot, egyharmada cukormentes. Ugyanakkor a cukormentes szegmens közel háromszor gyorsabban bővül.

Forrás: 123rf

Ami a kiszereléseket illeti, a kóla teljes értékbeli forgalmának közel felét (45%) az 1-1,9 literes kiszerelés teszi ki, a még nagyobb, 2+ literes palackoké az értékbeli forgalom egynegyede. De menet közben is hű társunk a kóla: az egy liternél kisebb palackok/dobozok hozzák az értékbeli forgalom közel egynegyedét.

„A kólafogyasztás jellemzően a nyári fesztiválidőszakban, azaz július-augusztusban ugrik meg, valamint év végén, karácsonykor” – mondta Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója. „A hagyományos kóla íz mellett az egyéb, mint például citromos vagy lime-os ízesítésű kólák egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a kategória értékbeli forgalmából.”

A gyártói márkák dominanciája a kategóriát illetően megkérdőjelezhetetlen: 90 százalék fölött márkásra voksol a magyar kólafogyasztó.

(forrás: MTI)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél