hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 01., csütörtök - Malvin.
hirdetés

A marhahúsok magántárolását is támogatják

Bevezették az unióban magántárolási támogatást a marhahúságazat egyensúlyának megőrzése érdekében.

hirdetés

A húsmarhák (valamint a húsukért is tartott szarvasmarhafélék) nemesebb, értékesebb húsrészeinek fontos piacát jelenti a vendéglátás, részben magasabb árfekvésük miatt. A HORECA szektor mintegy 70 %-át teszi ki ezen – főleg sütnivaló – húsrészek (tipikusan a hátulsó testnegyedekből kitermelt húsok) belső uniós piaci keresletének. Az EU tagállamaiban a koronavírus-járvány megfékezése érdekében bevezetett korlátozások ezért súlyosan érintik e marhahúsok és a belőlük készült termékek értékesítését.

A jelenlegi helyzetben e termékek piaca drasztikusan csökkent, illetve sok esetben – kényszerből – más hústerméket használnak fel, ezek pedig bevételkiesést eredményeztek. Ide tartozik, hogy szerte az EU-ban – a vendégmunkások hazatérése, a megbetegedések és a kijárási korlátozások miatt – kevesebb munkaerő is áll rendelkezésre a vágóhidakon és az élelmiszer-feldolgozó üzemekben, továbbá a szállítási és logisztikai kapacitások is csökkentek.

E termékek iránt olyan mértékben esett vissza a kereslet, hogy az unió több tagállamában megbomlott a kereslet és a kínálat egyensúlya, ami zavarokat okoz az ágazatban. Negatív hatással van az ágazatban elérhető jövedelmekre és árrésekre, a termelők kiszolgáltatottságát növeli, veszélyezteti az állattartók pénzügyi helyzetét. A piaci zavarral szembeni intézkedések elmaradása esetén a marhahústermékek ára tovább eshet az EU-ban, és tapasztalat, hogy a megfelelő árszintre történő visszatérés hosszú, akár több éves folyamat lehet. Érvényes tehát a „kétszer ad, aki gyorsan ad” elv.

A jelenlegi piaci nehézségek és különösen a kereslet és a kínálat egyensúlyának felborulása enyhíthető az olyan húsok eltárolásával, amelyek célpiaca túlnyomórészt a keresletből kiesett vendéglátóipar lett volna. Ezért a fentiekben említettek miatt és a tagállamok kérésére az EU magántárolási támogatást vezet be. A támogatást csak megbízható és kifogástalan kereskedelmi minőségű, uniós eredetű, legalább nyolc hónapos szarvasmarhák friss vagy hűtött húsának még be nem tárolt tételeire nyújtja az unió, 90, 120 vagy 150 napos tárolási időszakra. A támogatási kérelmeket 2020. május 7-től lehet benyújtani, a legkisebb támogatható mennyiség kérelmenként 10 tonna.

Az EU kapcsolódó 2020/596 végrehajtási rendelete ide kattintva érhető el.

(forrás: NAK)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekli? Akkor ne hagyja ki! Jelentkezzen!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!