hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 01., csütörtök - Malvin.
hirdetés

A pékek országa lettünk

Mit és hányszor sütöttek a magyarok a karanténban? Erre a kérdésre kereste a választ a Pek-Snack online kérdőíve, amely 3000 ember megkérdezésével készült május elején. A válaszadók 43 százaléka valóban igyekezett ritkábban boltba menni a járványügyi korlátozások idején. A legtöbben heti kétszer sütnek otthon, általában édességet. A kakaós csiga a favorit, a sós péktermékeknél pedig a pogácsa a magyarok kedvence.

hirdetés

A tízmillió pék országa lettünk az elmúlt hónapokban, a járványügyi helyzet miatt kialakult otthoni karantén miatt. A sütés közös nevező lett, téma, ami mindenkit összeköt, legyünk bármilyen messze is egymástól fizikailag.

A Pek-Snack ebben a helyzetben arra kereste a választ, hogy mit és hányszor sütöttek a magyarok a karanténban, ezért online kutatást készített 2020. május 4. és május 24. között. A kérdőívet 3039-en töltötték ki, közülük 2909 nő.

A válaszadók 71 százaléka arról számolt be: valóban több időt tölt sütéssel a járványhelyzet idején, mint normál időszakban. 85 százalékuk hetente legalább egyszer süt, de a legtöbben hetente 2 alkalommal készítenek valamilyen finomságot a családjuknak. Több mint 50 százalékuk 60-120 percet is eltölt egy-egy alkalommal a sütéssel és az előkészületekkel.

A kutatás arra is rávilágít: a válaszadók 43 százaléka a karantén idején valóban igyekezett ritkábban boltba menni, viszont a friss pékáruról nem akart lemondani – ezért sütött otthon. A megkérdezettek több mint 35 százalékának az is fontos, hogy tudja, milyen alapanyagokból készül a süteménye.

Forrás: 123rf

Az otthon sütők közül a legtöbben (28%) édes péksüteményt készítenek, második helyen szinte holtversenyben szerepel a palacsinta és valamilyen sós péksütemény. Kenyérsütéssel csak a válaszadók 10 százaléka próbálkozott.

„Az édes pékáruk között a kakaós csiga a favorit, a válaszadók negyede preferálja. 20 százalék kedvence a muffin, harmadik helyre pedig a fánkok és piték futottak be. A sós pékáruk között toronymagasan a pogácsa vezet (42%), a stanglik és kiflik előtt” – mondja Antal Csaba, a Pek-Snack Kft. ügyvezető igazgatója.

A megkérdezettek 77 százaléka készített már fagyasztott pékáruból készterméket, akár házhoz is rendelve az alapanyagot. E tekintetben is a pogácsa és kakaós csiga számít a legnépszerűbb terméknek.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekli? Akkor ne hagyja ki! Jelentkezzen!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!