hirdetés
hirdetés

A régióban is egyedülálló fejlesztést mutatott be a Laurel

Sok mindenre számít az ember, amikor megérkezik a hazai kiskereskedelmi szektor legrangosabb technológiai seregszemléjére, de arra nem, hogy az ipari forradalmak korának gépromboló mozgalmairól is hall majd. Aki viszont ott volt a 8. Laurel Retail Konferencia népes közönségének soraiban, pontosan tudja, hogy a történelmi párhuzamnak nagyon is helye volt az Automatizált kereskedelem a munkaerőhiány ellen címet viselő, nagy sikerű eseményen.

hirdetés

A hasonlatot Cseresnyés Péter kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkár használta előadásában annak kapcsán, hogy a napjainkban zajló egyre gyorsabb technológiai fejlődéstől sokan legalább annyira féltik állásukat, mint bő 200 éve a ludditák a szövőgépektől. Pedig nem kellene: az államtitkár mértékadó kutatásokra hivatkozva kifejtette; a digitalizáció és az automatizáció több munkahelyet teremt, mint amennyit megszüntet. Fontos azonban hozzátenni, hogy ezek már nem ugyanazok a munkahelyek lesznek! Cseresnyés Péter példaként említette, hogy a Laurel által fejlesztett önkiszolgáló kasszákhoz sem a hagyományos tudásra van szükség.

Ezen a ponton már túl voltunk a rendezvény legnagyobb bejelentésén. Bessenyei István, a konferenciát szervező Laurel Cégcsoport tulajdonosa már a megnyitó beszédében bejelentette: cége elkészült az első, készpénz elfogadására is alkalmas, magyar önkiszolgáló kasszával. Ez a saját fejlesztés ráadásul jelenleg a régióban is egyedülálló.

A házigazda Laurel a fontos újdonság mellett néhány megdöbbentő számadattal is szolgált a jelenlévőknek. Utóbbiak közé tartozik, hogy hiteles tanulmányok szerint a már meglévő technológiákkal a magyarországi munkatevékenységek 49%-a automatizálható. A Laurelnek erről kézzel fogható bizonyítékai is vannak, a cég által nyújtott megoldások segítségével ugyanis felméréseik szerint egy átlagos áruházban havi 800 óra, azaz 100 teljes munkanap takarítható meg.

Az idei esemény előadásai és kiállított technológiái számos, az üzletek hatékonyságát és profitját növelő innovációt mutattak be a szakma jelenlévő szereplőinek. A nap talán legnagyobb tanulsága az volt, hogy miközben sokat hallunk és beszélünk arról, „hogyan csinálják a nagyok”, milyen megoldások léteznek az USA-ban vagy a Távol-Keleten, ne felejtsük el: a legkorszerűbb informatikai megoldások, eszközök és szolgáltatások idehaza is bárkinek elérhetők, akár kisebb üzletek számára is.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél