hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. december. 06., hétfő - Miklós.
hirdetés

A virtuális valóság módosíthatja az ízlelést

A Cornell Egyetem élelmiszertudósai a virtuális valóság (VR) technológiáját használták fel annak bemutatására, hogy mennyire befolyásolja az emberek ízlelését az őket körülvevő vizuális környezet.

hirdetés

A vizsgálat keretében 50 virtuális valóság sisakot viselő ember háromszor egyazon kéksajtból származó mintát fogyasztott el. A fejfedők látszólag egy ún. érzékszervi bírálófülkébe, egy ligetben pihenő padra, illetve egy tehénistállóba repítették el a résztvevőket. A vizsgálati alanyok nem tudták, hogy a minták ugyanabból a sajtból származnak, és a pajtában a kéksajtot keserűbbnek érezték, mint a másik két helyszínen.

A fanyarsági teszt után a résztvevőknek a három minta „sósságáról” is véleményt kellett alkotnia, de itt nem rajzolódtak ki markáns különbségek.

A kísérlet eredményei összességében mégis azt mutatják, hogy a táplálkozás miliője visszahat az élelmiszerek zamatának érzékelésére.

Forrás: 123rf

A projektet nem csupán táplálkozástudományos megállapításai teszik kiemelkedő jelentőségűvé.

Egyben azt is megmutatta, hogy az élelmiszerek érzékszervi értékelése a virtuális valóság bevonásával az eddigi megoldásoknál könnyebben és olcsóbban kivitelezhető. Többek között például nincs szükség a „díszletek” folyamatos fizikai módosítgatására.

Egy szó, mint száz, a kutatás megerősítette, hogy a virtuális valóság technológiája felhasználható a hasonló vizsgálatok folyamán, mivel realisztikus környezetet biztosít a teszteléshez.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Cornell Chronicle)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Újra itt a Kreatív digitális versenye!