hirdetés
hirdetés

Alkoholmentes sörök: robbanásszerű növekedés

Az alkoholmentes sörök Európa szerte az 1980-as évek óta elérhetőek, hazánkban pedig a '90-es években jelentek meg nagyobb mennyiségben. Szignifikáns volumennövekedés csupán az elmúlt években volt megfigyelhető a kategóriában, lokálisan és globálisan is.

hirdetés

A Heineken 0.0 alkoholmentes sör egy év alatt megduplázta a forgalmát, míg az alkoholmentes radlerek értékesítése 2014 óta 130 százalékkal nőtt – közölte a HEINEKEN Hungária. A vállalat ezért 0.0% Zóna elnevezéssel egységes kereskedelmi megjelenést biztosít az alkoholmentes termékeinek, és továbbra is támogatja az ittas vezetés visszaszorítását célzó aktivitásokat.

A gyümölcsös ízesítésű radlerek piaca erősen szezonális, a fogyasztók az időjárás függvényében, inkább a nyárias hőmérsékletű hónapokban vásárolják ezeket. Ezzel együtt a termékkategória értékesítése dinamikusan növekszik, az elmúlt öt évben 130 százalékkal többet adott el ezekből a termékekből a HEINEKEN Hungária. A nagy arányban magyar gyümölcsökből készülő ízesített radlerek mellett az alkoholmentes sörök piaca is nő.

Kétféle technológia

Az alkoholmentes sörök előállítása igazi kihívás a gyártóknak, akik kétféle technológia közül választhatnak. Az egyik, a sör alapját adó maláta erjedésének megszakítása, ebben az esetben nem képződik alkohol az italok előállítása során. Költségesebb és bonyolultabb módszer az alkohol teljes mértékű kivonása az erjedt, alkoholos sörökből. Ezzel az eljárással készül a Heineken 0.0 is, így a fogyasztók a közkedvelt Heineken lager ízt kapják.

Az alkoholmentes radlerek térnyerésének trendje olyannyira erős, hogy mindeközben az alkoholos radlerek értékesített mennyisége 45%-kal csökkent öt év alatt, a teljes piacot érintően. Ebből látszik, hogy amíg az alkoholmentes termékek fogyasztási alkalmainak lehetősége egyre nő, addig az alacsony alkoholtartalmú italokat kevésbé választják a fogyasztók.

„Az alkoholmentes radlerek piaca tartósan növekszik Magyarországon, ez a folyamat illeszkedik a nemzetközi trendekhez. Egyre többen választják ezeket az italokat azért, mert természetes alapanyagokat tartalmaznak, mint például a maláta vagy a komló" – mondta Balogh Barbara, a HEINEKEN Hungária marketing igazgatója.

„Az alkoholmentes termékek iránti, növekvő fogyasztói igény miatt szerettük volna egy ernyő alá vonni az összes ilyen terméket, ezért alakítottuk ki a boltokban a 0.0% Zónát. Az ilyen hűtőkben és a polcokon az összes alkoholmentes termékünk egyszerűen megtalálható, a Heineken 0.0-tól a Soproni radlerekig" – tette hozzá Balogh Barbara.

A 0.0% Zóna kereskedelmi megjelenítése része azon kezdeményezéseknek is, amelyekkel a HEINEKEN Hungária az ittas vezetés visszaszorításáért küzd. A HEINEKEN globálisan ezért a jó ügyért közös kampányt indított David Coulthard volt Formula-1® pilótával, a HEINEKEN Hungária pedig egyedülálló kezdeményezésként felkérte az Intim Torna Illegál zenekart, hogy írjon dalt és forgasson klipet az ittas vezetés veszélyeiről. A „Zenével az ittas vezetés ellen” kampány keretében elkészült a Feltöltve című szám és klip idén debütált.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél