hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 25., vasárnap - Blanka, Bianka.
hirdetés

Amerika rászokik a növényi alapú termékekre

A különböző állati eredetű élelmiszerek másolatairól beszélünk.

hirdetés

Egy SPINS nevű piackutató cég adatai szerint Amerikában az állati eredetű termékek lekopírozására kifejlesztett növényi alapú élelmiszerek forgalma élénk. Tavaly például 11,4 százalékkal növekedett, és így a szegmens helyi értéke immár az 5 milliárd dollárt (jelenlegi árfolyamon kb. 1500 milliárd forint) is elérte.

A Plant Based Foods Association (Növényi Alapú Élelmiszerek Szövetsége) és a The Good Food Institute közös jelentése szerint az utóbbi két évben a kategória amerikai eladásai 29 százalékkal bővültek. Az összes élelmiszer kiskereskedelmi értékesítése ugyanezen időszak alatt csupán 4 százalékos emelkedést tudott felmutatni.

A növényi alapú termékek expanziójának mozgatórugói a tejre, a tejtermékekre, a húsra és a készételekre kínált alternatívák voltak.

Forrás: 123rf

Míg a tej ilyen típusú replikáinak eladása 2019-ben 5 százalékkal bővült, a tehéntejé gyakorlatilag stagnált. A növényi alapú „húsok” piaca tavaly 18 százalékkal emelkedett, és így már egészen 939 millió dollárig (kb. 282 milliárd forint) kapaszkodott fel az értéke. A növényi alapú mélyhűtött „húsok” értékesítése 63 százalékkal konkrétan megugrott. A hagyományos húsok piaca 2019-ben 3 százalékkal növekedett.

Minthogy a felsorolt adatok részben a Plant Based Foods Associationtől származnak, valószínűleg nem árt fenntartásokkal kezelni őket, de a tengerentúlon jelenleg kirajzolódó trendek érzékeltetésére mindenképpen alkalmasak.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Food Dive)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!