hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 30., péntek - Alfonz.
hirdetés

Az üzletek is kaszálnak a fesztiválturizmuson

A bevásárlóturizmus mellett a nyáron a hozzánk látogató turisták is egyre nagyobb összeget hagynak a kasszákban. A tavalyi 583 milliárd forint másfélszerese az öt évvel korábbinak – számolta ki a blokkk.com.

hirdetés

A jelenlegi 325 forint feletti euró árfolyam mellett nagyot ugrott a határmenti boltosok forgalma, főleg a szomszédos szlovák vásárlók járnak át feltűnően nagy számban a boltokba, akár a napi vásárlásért is. A Szlovákiából érkezők főleg élelmiszert, különféle iparcikket vásároltak, 2017-ben több mint 70 milliárd forintért. Az osztrák vásárlók nem sokkal maradtak el ettől, boltos költekezésük értéke megközelítette a 70 milliárd forintot ebben az esztendőben.

A forint-euró éves árfolyamokat nézve 2009-ben gyengült hirtelen nagyot a magyar fizetőeszköz, a korábbi éves 251 forintos éves átlag 280 forint fölé emelkedett. Az euró éves átlagárfolyama 2013-ban megközelítette a 300 forintot, az ezt követő években pedig a 310 forintos szint körül alakult. Most éppen 325 felett áll – írja az online szaklap.

blokkk.com
blokkk.com

A turizmus, idegenforgalom erősítése kiemelt gazdaságpolitikai cél, ennek emelkedése érezhető a kiskereskedelemben is. A Magyarországra látogató turisták összes költekezése folyamatosan emelkedett az elmúlt öt évben. 2013-ban ez az összeg 1.264 milliárd forint volt, 2017-ben pedig már 1.832 milliárd forint – ám ebben a szállásköltség is benne van - a növekedés közel másfélszeres 568 milliárd forint.

(forrás: www.blokkk.com)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!