hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. szeptember. 24., csütörtök - Gellért, Mercédesz.
hirdetés

Diákok alkalmazása segíthet a cégeknek kilábalni a válságból

Szinte minden cégvezető egyetért abban, hogy a gazdaság idén akkora válságot szenved el a koronavírus-járvány következtében, amelyet 2008 óta nem tapasztaltunk. Megoldás a diákmunka?

hirdetés

"Ahogy újra kezdenek talpra állni azok a cégek, amelyeknek márciusban súlyos leépítést kellett végrehajtaniuk a kieső bevételek miatt, egyre többen találják magukat abban az ördögi körben, hogy nincs elég munkaerő az újrainduláshoz, hiszen elküldték őket, viszont nem tudják rögtön visszavenni a teljes állású alkalmazottakat, hiszen az újranyitás fokozatosan történik, ráadásul anyagilag is megterhelő" - írja a MŰISZ közleményében. 

Éppen ezért remek áthidaló megoldás lehet diákok alkalmazása iskolaszövetkezeten keresztül. Egy cég számára az alábbi előnyök származhatnak abból, ha tanulót foglalkoztat az újranyitás kezdetén:

  • A diákok fix idejű szerződés helyett órabéres rendszerben dolgoznak, ami sokkal rugalmasabb mind a tanulók, mind a munkaadó számára, hiszen ha például csak 20 órányi elvégzendő feladat van egy ember számára az első hónapban, akkor elég csak arra a 20 órára kérnie egy diákot az iskolaszövetkezettől, nem kell felvennie valakit fél- vagy teljes állásban.
  • Az iskolaszövetkezet biztosítja a cégeknek, hogy csak a ledolgozott munkaórák után kelljen fizetniük, erről egy összegben elszámolható számlát küldenek.
  • A diákok könnyen tudnak alkalmazkodni, ugyanis a munkáltatójuk az iskolaszövetkezet, így ha több munkaórát szeretnének dolgozni, mint amennyit egy cég ajánl nekik, akkor az iskolaszövetkezet tud nekik ajánlani további munkákat, de a céget a diákok ezen igénye nem terheli.
  • Amíg egy főállású munkavállaló után a munkáltatónak közel rengeteg béren felüli költséget kell fizetnie az állam felé, a diákok foglalkoztatása sokkal kedvezőbb. 100 ezer forintra vetítve: egy alkalmazott után további 79 ezer forintot kell még befizetni, viszont az adó- és járulékkedvezmények miatt egy diák nettó bérén felül csupán 38 ezer forintot.

Másody Szabolcs, a MŰISZ Iskolaszövetkezet marketing vezetője szerint a diákok foglalkoztatása a lehető legjobb megoldás jelenleg, ugyanakkor hangsúlyozta: ezzel egyáltalán nem azt akarják sugallni, hogy a cégek tanulókkal helyettesítsék a főállású dolgozókat olyan időkben, amikor egyébként is több százezren maradtak munka nélkül. A lényeg itt az átmeneti helyzeten és az alkalmi munkavállalói lehetőségen van. Ez csak egy áthidaló megoldás lehet úgy, hogy a cégek költséghatékonyabban végezzék az újranyitást, mert ha ez sikerül, akkor nagyobb eséllyel érik el azt a pénzügyi stabilitást, hogy már pár hónapon belül vissza vehessék minél több korábbi alkalmazottaikat. Másody szerint ezzel valójában mindenki jól jár: a cég költségeket optimalizál, a cégek volt alkalmazottai nagyobb eséllyel térhetnek vissza hamar régi állásukhoz, és a diákok is újra tudnak dolgozni, ugyanis tavasszal, a járvány kezdetén az iskolaszövetkezeten keresztül foglalkoztatott diákok is nagy számban elvesztették munkájukat.

“Fontos, hogy a cégek úgy tudják újra alkalmazni a válság kezdetén elbocsájtott főállású munkavállalóikat, és hogy a foglalkoztatásuk hosszú távon megoldott legyen. Éppen ezért újra meg kell teremteniük az ehhez szükséges pénzügyi stabilitás, és ehhez a diák munkavállalók hatalmas segítséget tudnak nyújtani” – mondta el Másody Szabolcs, a MŰISZ marketing vezetője.

A MŰISZ Iskolaszövetkezet 1996 óta foglalkozik diákmunka-közvetítéssel, havonta több mint 2000 diák vállal munkát rajtuk keresztül a legváltozatosabb területeken, a könnyű fizikai munkáktól kezdve az adminisztrációs, informatikai, gazdasági vagy akár a speciálisabb ismereteket igénylő mérnöki és műszaki pozíciókban is.

Több mint negyvenezer fős taglétszámának köszönhetően nemcsak állandó, gyakornoki pozíciókra, hanem helyettesítésekre, időszakos feladatokra is tudnak megfelelő képzettséggel rendelkező diákot közvetíteni, akár 24 órán belül.

A diákmunkáról további részletek, bővebb információ és elérhetőségek itt!

 

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a HRPWR.HU ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 4.0 online szakmai konferencia szeptember 24-én.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekli? Akkor ne hagyja ki! Jelentkezzen!