hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. november. 24., kedd - Emma.
hirdetés

Egyre nagyobb szerepet kapnak az IT beruházások a kkv szektorban

A hazai kis-és középvállalkozások kevesebb beruházást terveznek a következő egy évre a K&H kkv bizalmi index legutóbbi eredményei alapján. A legnépszerűbb célnak az IT fejlesztések tekinthetők, amelyekre továbbra is nagy szükségük lesz a cégeknek, ha versenyképesek szeretnének maradni a vírusjárvány következtében kialakult helyzetben.

hirdetés

A KSH által májusban közzétett adatok szerint 2020 I. negyedévébennagyrészt a koronavírus-járvány hazai és nemzetközi gazdasági hatásai miatt 1,8 százalékkal mérséklődtek a nemzetgazdasági beruházások az előző év azonos időszakához képest. „A járvány szinte azonnal éreztette a hatását a cégek beruházási hajlandóságán, ugyanis a karantén idején készített gyorsfelmérés szerint drasztikusan, 41 százalékra csökkent a fejlesztésben gondolkodók száma. Ez a nagyon óvatos beruházási szándék a második negyedévre azonban konszolidálódott, és a tavaszi mélyponthoz viszonyítva már jelentősen erősödött a beruházási hajlandóság. A K&H kkv bizalmi index kutatás eredményei alapján jelenleg a cégek 69 százaléka tervez valamilyen fejlesztést a következő egy évre, amely az előző negyedévhez képest csupán 6 százalékpontos csökkenést jelent” – mondta el Kökény Roland, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

 Fókuszban az informatikai beruházások

Az IT szerepe a vírusjárvány következtében felértékelődött, ugyanis nemcsak a versenyképesség fenntartásában játszhat fontos szerepet a jövőben, hanem a fennmaradáshoz is elengedhetetlen. Ezt mutatja, hogy az informatikai fejlesztések, bár nem kiugróan, de annak ellenére 3 százalékponttaltudtak növekedni, hogy a cégek összességében visszafogják a kiadásaikat. Jelenleg a kkv-k 38 százaléka tervez informatikai fejlesztéseket a következő egy évben, mely főként a kereskedelmi szektorra jellemző(41 százalék).Itt elsősorban a kiszállítással végzett értékesítés automatizálása és az értékesítésre optimalizált weblapok lehetnek a célok. Ettől nem sokkal lemaradva a szolgáltatások és az ipar (38 és 37 százalék) következik, legkevésbé pedig a mezőgazdaság gondolkodik ITmegoldásokban (15 százalék). A további beruházási célok esetében az látható, hogy legnagyobb mértékben a gépjárműpark korszerűsítésére vonatkozó tervek eshetnek vissza, ugyanis az előző negyedévhez képest 6 százalékponttal kisebb arányban, a cégek csupán 25 százaléka tervez jelenleg flottafejlesztést.

 Az idei évben megvalósulnak

A koronavírus-járvány gazdasági következményeinek vizsgálatára a K&H Bank áprilisban, majd júniusban is készített felmérést saját kkv ügyfelei körében. „Ebből az derül ki, hogy most már kevesebben tervezik az idénre ütemezett beruházások elhalasztását, mint ahogyan azt áprilisban jelezték. A tavaszi eredményekhez képest ugyanis 11 százalékponttal visszaesett azok aránya, akik úgy gondolják, hogy csak a jövő évben valósítják meg fejlesztési terveiket” – mondta el a szakember.

A felmérésről

A felmérést a K&H Bank végezte saját mikro kkv ügyfelei körében, célja a koronavírus járvány okozta gazdasági következmények felmérése a kis- és középvállalati szektor szereplőinél. Az online kérdőívet 3090 válaszadó töltötte ki 2020. június 12-21-e között.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Meghosszabbított nevezési határidő: 2020. november 27.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!