hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. április. 13., kedd - Ida.
hirdetés

Egyre népszerűbb az online ajándékvásárlás

A Jófogás online felmérése szerint az átlagos magyar internetező elsősorban a szűk családi körnek, 10-50 ezer forint értékben ajándékoz, és csak néhány héttel karácsony előtt, leginkább a tömött üzletekben kezdi el a meglepetések beszerzését. A legtöbbüknek azonban karácsonykor is fontos a környezetvédelem és a válaszadók körülbelül egyharmada használt termékeket is a fa alá tesz. Az ünnepi felmérést csaknem 11 000 Jófogás-felhasználó töltötte ki.

hirdetés

Hol vásárolunk?

A Jófogás 2019 novemberében elvégzett online felmérése szerint csaknem minden második ember még mindig plázákban és boltokban szerzi be az ajándékokat, de egyre népszerűbb az online vásárlás is. Ez utóbbi lehetőséget a válaszadók 30%-a jelölte meg, és az eredményekből az is kiderül, hogy leginkább a 21 és 50 év közöttiek látogatják ilyen célból a különféle webshopokat.

Az eredmények alapján viszont ünnepi vásárokban rendkívül kevesen (2%) szoktak ajándékokat vásárolni, és a saját készítésű, kézműves meglepetések is a lista végén kullognak.

Mennyit költünk és elsősorban kit szoktunk megajándékozni?

Legtöbben 10 és 50 ezer forint között költenek karácsonykor, minden 10. válaszadó azonban akár 200 ezer forintnál is többet. A megkérdezettek 61%-a elsősorban a szűk családi kört ajándékozza meg, és külön érdekes, hogy ajándékozási szempontból a tágabb családi kört a barátok megelőzik. A Jófogás felhasználóinak 15%-a ezzel szemben egyáltalán nem szokott karácsonykor ajándékozni.

Megfontolt vásárlók az utolsó pillanatosok hada ellen

A válaszadók legnagyobb része (45%) csak a karácsony előtti néhány hétben rohamozza meg a boltokat, azonban viszonylag sokan vannak (18%), akik már korábban is ünnepi lázban égnek, így akár már októberben elkezdik az ajándékok beszerzését.

Minden 10. ember viszont egészen biztosan szereti az adrenalint, hiszen mindezt egészen az utolsó pillanatra hagyja – velük lehetnek tele az üzletek december 23-án is.

Kis karácsony, zöld karácsony

Az is kiderült, hogy a Jófogás felhasználói mit gondolnak a valóban zöld ünnepekről: a válaszadók közel fele karácsonykor is nagyon fontosnak tartja a környezetvédelmet, és odafigyel, hogy ilyenkor se terhelje jobban a környezetet. Mindenképpen biztató, hogy egyre többen vannak (20%), akik idén először erre is szeretnének jobban odafigyelni.

A környezettudatos gondolkodás a karácsonyi ajándékok típusát tekintve is megjelenik: a Jófogás-felhasználók 37%-a szívesen vásárolna használt terméket karácsonyi ajándéknak. Ők leginkább a 16 és 35 év közötti válaszadók közül kerülnek ki.

A Jófogás a felméréssel, az ünnepi időszakban is arra szeretné felhívni a figyelmet, hogy nemcsak anyagi megfontolásból érdemes használt árut adni és venni, hanem ezzel egyúttal a környezetünk védelméért is sokat tehetünk. Ugyanis a másodkézből beszerzett termékeket nem kell újra legyártani és leselejtezni. A Jófogás felhasználói így 2018-ban 200 000 tonna szén-dioxid kibocsátásától óvták meg a Földet. Ez a mennyiség 1 400 000 000 darab műanyag zacskó, vagy például 2 700 000 tricikli előállításához is elég lehet, 15 385 évig fedezi egy átlagos háztartás energiafelhasználását, sőt, olyan hatással van a környezetünkre, mintha 39 ezer autót vonnánk ki a forgalomból egy teljes évre, vagy ha minden évben 45 napra leállna Budapest teljes közlekedése.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!