hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. november. 24., kedd - Emma.
hirdetés

Egyre tudatosabban választunk csomagolóanyagot

Falatozz.hu országos ételrendelő portál Falatozz Zölden! Programjának keretében felmérést készített arról, hogy a zöld szemlélet hogyan jelenik meg a fogyasztói szokásokban az online ételrendelés során. A túlnyomó többség már fontosnak ítéli, hogy az éttermek környezetbarát csomagolásban szállítsák ki a rendelést, de még sok a bizonytalanság a csomagolóanyagok szelektív hulladékgyűjtése területén.

hirdetés

Az országos ételrendelő portál kérdőíves felmérést készített  azoknak a megrendelőknek körében, akik a Falatozz Zölden! Program keretében lebomló csomagolásban rendeltek ételt az elmúlt 3 hónapban.

Általánosságban a válaszadók háromnegyede (73%) úgy nyilatkozott, hogy többé-kevésbé jellemző rá a környezettudatos szemlélet, azaz sok esetben (de nem minden esetben) odafigyel erre. 23% állította, hogy minden vásárlásánál és cselekedetében fontos szempont, és mindössze néhányan vallottak úgy, hogy egyáltalán nem szentelnek ennek figyelmet.

Forrás: Falatozz.hu
Forrás: Falatozz.hu

Szempont-e a környezettudatos csomagolóanyag az étteremválasztásnál?

A felmérés szerint a megkérdezettek túlnyomó többsége fontosnak ítéli, hogy az éttermek környezetbarát csomagolásban szállítsák ki a rendelést (81,4%), a fogyasztók 10,5%-a már nem is rendel olyan helyről, ahol nem elérhető lebomló csomagolás, és csak 8,1% azoknak az aránya, akiket egyáltalán nem befolyásol a csomagolóanyag az ételrendelés során.

Érzékelhető-e minőségbeli különbség a hagyományos és a lebomló csomagolóanyagok között?

A zöld csomagolást kérők fele-fele arányban nyilatkoztak úgy, hogy nem vettek észre különbséget a környezetbarát, lebomló csomagolás és a hagyományos csomagolás között (48,1%), illetve hogy még jobb is volt az öko-doboz minősége (49,1%). Alig akadt olyan, aki rosszabbnak érezte a kivitelezést, mint amihez eddig hozzászokott (2,8%).

Sok a bizonytalanság a csomagolóanyagok szelektív hulladékgyűjtése területén

A környezettudatos megrendelőkre jellemző, hogy odafigyelnek a szelektív hulladékgyűjtésre. Ezért a Falatozz.hu arról is kikérdezte a válaszadókat, hogy milyen vezérelv szerint dobták ki az étel elfogyasztása utána a Falatozz Zölden! Programban kapott dobozokat. Az öko-pizzadobozt a kérdőívet kitöltők bő fele a papírgyűjtőbe helyezte, kb. ötöde pedig a kommunális kukába. Kevesen tudják, hogy a zsíros, ételmaradékos felét a kommunálisba, az étellel nem szennyezett részét pedig a papírgyűjtőbe szükséges helyezni.

123rf.com
123rf.com

A válaszadók több, mint negyede újrahasznosította otthon a papírt, a maradék 7% pedig inkább a kerti komposztba tette a pizzadobozt. Az egyéb öko-dobozokat (mint például a PLA leveses, a köretes vagy szószos tálka) még nagyobb arányban hasznosították újra a háztartásban, mint a pizzadobozokat. Az ételdobozok több mint harmada a papír-szelektívben, és kevesebb mint harmada a kommunálisban kötött ki. A fogyasztók feltételezhetően félnek attól, hogy a szemétfeldolgozók nem tudnak szemre különbséget tenni a környezetbarát és a műanyag dobozok között. Még kevesebben merték a kerti komposztálóba dobni a lebomló dobozkákat. Holott a Falatozz Zölden! Programban használt minden csomagolóanyag 100%-ban komposztálható.

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Meghosszabbított nevezési határidő: 2020. november 27.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!