hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. január. 20., szerda - Fábián, Sebestyén.
hirdetés

El nem hinné, miért piros a Coca-Cola logója

Nem azért piros a Coca-Cola logójának a háttere, mert a Télapó ruhája is az.

hirdetés

Sokan azt hiszik, hogy a Coca-Cola logóján szétterpeszkedő piros szín annak köszönhető, hogy a cég egyik első reklámjában éppenséggel az ikonikus vörös-fehér gúnyájú Télapó tart a kezében egy Coca-Colás palackot.

A helyzet ennél kicsit prózaibb.

A Coca-Cola Company szerint a szimbólum híres árnyalatát a márka történetének leges-legelejéig vissza lehet vezetni.

Több mint 130 évvel ezelőtt a Coca-Colához csak amerikai drogériákban és gyógyszertárakban lehetett hozzájutni, méghozzá hordókból. Az alkoholt szintén hordókban terjesztették szét az országban. A szeszes italok és az üdítők között mindazonáltal volt egy jelentős különbség: az előbbieket megadóztatták, az utóbbiakat pedig nem. A Coca-Cola éppen ezért pirossal lefestette a saját hordóit, hogy a vám- és adóhatóság tisztviselői könnyebben megkülönböztethessék őket az alkoholos tartályoktól.

Az árnyalat lassan elidegenedhetetlenné vált az italtól, a többi pedig történelem.

Forrás: 123rf

Az üdítő neve egyébként az ún. „Spencerian” betűtípusban húzódik keresztül az emblémán. A karakterkészlet az 1900-as évek folyamán gyakorlatilag összeforrt a márkával.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Reader's digest )
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!