El nem hinné, miért piros a Coca-Cola logója
Nem azért piros a Coca-Cola logójának a háttere, mert a Télapó ruhája is az.
Sokan azt hiszik, hogy a Coca-Cola logóján szétterpeszkedő piros szín annak köszönhető, hogy a cég egyik első reklámjában éppenséggel az ikonikus vörös-fehér gúnyájú Télapó tart a kezében egy Coca-Colás palackot.
A helyzet ennél kicsit prózaibb.
A Coca-Cola Company szerint a szimbólum híres árnyalatát a márka történetének leges-legelejéig vissza lehet vezetni.
Több mint 130 évvel ezelőtt a Coca-Colához csak amerikai drogériákban és gyógyszertárakban lehetett hozzájutni, méghozzá hordókból. Az alkoholt szintén hordókban terjesztették szét az országban. A szeszes italok és az üdítők között mindazonáltal volt egy jelentős különbség: az előbbieket megadóztatták, az utóbbiakat pedig nem. A Coca-Cola éppen ezért pirossal lefestette a saját hordóit, hogy a vám- és adóhatóság tisztviselői könnyebben megkülönböztethessék őket az alkoholos tartályoktól.
Az árnyalat lassan elidegenedhetetlenné vált az italtól, a többi pedig történelem.
Az üdítő neve egyébként az ún. „Spencerian” betűtípusban húzódik keresztül az emblémán. A karakterkészlet az 1900-as évek folyamán gyakorlatilag összeforrt a márkával.