hirdetés
hirdetés

Eladni buli! Fesztiválszezon - ON

A nyári szezon kéz a kézben jár a fesztiválszezonnal: talán nincs is olyan ország a világon, ahol az egy főre eső fesztiválok száma nagyobb, mint nálunk. Vonzó programok, bulizás, tradíció, kultúra, étel-ital, költekezés – természetes, hogy a nagy gyártó- és kereskedőcégek is egyre inkább márkastratégiájuk kötelező elemeként kezelik a fesztiválokon való megjelenést.

hirdetés

A tömegeket vonzó fesztiválesemények többé már nem csak a fiataloké, az elmúlt évek egyik legfontosabb változása, hogy egyre magasabb a célcsoportok átlagéletkora, így a fesztiválok egyre szélesebb korosztály számára nyújtanak egyedülálló kapcsolatteremtési lehetőséget. A fogyasztók élményekre vágynak, amit a márkák fesztiválközegben hatékonyan kínálhatnak számukra, ha mernek lazábbak, újszerűek és kreatívak lenni. Persze nem árt közben figyelni a márkaidentitás megőrzésére is, de egy kis lazaság, humor a legkomolyabb márka marketingébe is belefér ilyenkor, hiszen szimpatikusabbá, fiatalosabbá válik általa a megítélése.

Menő a pop up közért

Az Aldi 2016-ban nyitotta meg első pop-up üzletét a Sziget Fesztiválon, és azóta is folyamatos a jelenléte. Tavaly két ALDI pop-up üzlet és három ALDI GrillTerasz várta a zenei fesztiválok résztvevőit. Marketingoldalról az elsődleges szempontjuk volt, hogy olyan célközönséggel ismertessék meg az Aldi értékeit – a magas minőségű saját márkás termékeket, a gyors kiszolgálást, az alacsony árakat –, amelyet hagyományos csatornákon keresztül nem vagy lényegesen nehezebben érhetnek el. Az ALDI pop-up boltok kínálatában több száz termékből válogathattak a vásárlók, az „Azon melegében” látványpékségekben frissen sültek a péksütemények, s amelyik fesztiválon jelen voltak, ott az üzletben megvásárolt húsokat a GrillTeraszon térítésmentesen meg is sütötték a fesztiválozóknak.

Forrás: 123rf.com
Forrás: 123rf.com

A vásárlók által legkeresettebb termékek minden helyszínen nagyon hasonlók voltak: a friss zöldségek és gyümölcsök közül a banán, a koktélparadicsom, az alma és a nektarin bizonyult a legnépszerűbbnek, míg az „Azon melegében” látványpékségekben leginkább a császárzsömle, a virslis táska, a sajtos pogácsa és a vajas croissant fogyott. A grillpultokban közel 20 000 adag étel készült, főként pácolt csirkemell, különböző ízű Berner, illetve grillkolbászok. A tejtermékek közül a kakaó, az ivójoghurt és a mozzarellasnack, míg a non-food termékekből legnagyobb darabszámban a fogkefe, a füldugó és a felfújható matrac fogyott.

Ezekkel a lépésekkel egy elsősorban árelőnyeiről ismert diszkontnak is sikerült a fiatalok szimpátiáját elnyernie. De nézzük, hogyan képviseli komolyabb arcát, miként áll a fesztiválszezonhoz egy, a társadalmi felelősségvállalásáról is ismert kiskereskedelmi lánc.

SPAR: egyre fontosabb a személyre szóló üzenet

A futó- és borfesztivál névadó szponzorációja mellett számos rendezvényen működik közre a SPAR Magyarország. A vállalat kommunikációs vezetője, Maczelka Márk a sportesemények és a fesztiválok támogatása mellett az áruházlánc gazdag CSR-tevékenységére is felhívja a figyelmet. Szerinte minden esetben az egyénre szabott, egyedi kommunikáció a siker titka.

„A SPAR Magyarország alaposan kidolgozott üzleti és marketingstratégia szerint dolgozik, amely a fő elveit tekintve következetes, az eseti megoldásokat nézve rugalmas – szögezte le a kommunikációs vezető. – Ez a koncepció pontosan és részletesen meghatározza, hogy a különböző célcsoportokat milyen kommunikációs üzenettel, esetlegesen milyen kampány keretében, milyen médiafelületen kívánjuk elérni, hol és mikor. Ha egy adott esemény jól illeszthető a SPAR üzleti vagy CSR-értékeihez, a vásárlói kör aktívan és meghatározóan jelen van vagy nagy eséllyel jelen lehet a rendezvényen, akkor az áruházlánc megvizsgálja annak a lehetőségét, hogy együttműködjön a szervezőkkel. Amennyiben a felkínált konstrukció elfogadható a SPAR számára, megjelenik az eseményen. Így történik a fesztiválok esetében is.”

Forrás: Store Insider magazin
Forrás: Store Insider magazin

Van élet a Szigeten túl

Az üzletlánc ebben az évben is a többéves hagyományoknak megfelelően két nagy fesztiválra összpontosít: a Budapest Borfesztivál a SPAR támogatásával rendezvényre 28. alkalommal kerül sor a Budavári Palota egyedülálló teraszain szeptember 5–8. között, a 34. SPAR Budapest Maraton Fesztivált® pedig szeptember 28–29-án tartják. Mint névadó szponzorok mindkét fesztiválon domináns kommunikációval jelennek meg a következő szerint.

„A SPAR minden rendezvényre és fesztiválra gondosan készül. Azt tartjuk a jó és hatékony kommunikációs üzenetnek, amelyet személyre szabottan tudunk tolmácsolni. Ehhez igazítjuk a helyszíni megjelenéseket és attrakciókat – mondta el lapunknak Maczelka Márk. – Egy jól behatárolható érdeklődési körű, kisebb gasztronómiai eseményen a vállalat aktuális termékújdonságaival szólítjuk meg a vendégeket, egy nagy és színes tömeget vonzó fesztiválon, mint a Budapest Borfesztivál, a SPAR borpalettájának gazdagabb megjelenítésére van mód. Itt a rendezvény különféle kommunikációs formákat kínál: a kis kínálóstandoktól a grillkínálat megjelenítésén keresztül a saját SPAR-színpadig bőséges a tárház. A fentiekből látszik, hogy számít az esemény mérete és léptéke is. Egy olyan nagy rendezvény, mint a SPAR Budapest Maraton® Fesztivál, a kézenfekvő kapcsolódási pontok mellett, mint a SPAR Életmód Program – amely a megfelelő táplálkozás és az aktív mozgás kialakításával mindenkinek segít, hogy a kondícióját javítsa – jókora kommunikációs felületet kínál: Budapest világörökségi belvárosának java részét lefedi, van hely és lehetőség a változatos információcserére.”

A gyorsan forgó fogyasztási cikkek szektorában a SPAR a magas minőséget képviseli. Ezért a kommunikációjában, a fesztiválos üzenetközvetítésben is általánosságban erre helyezi a hangsúlyt. Az egyre inkább specializálódó fesztiválok között is – mint a futás vagy a borkultúrát középpontba helyező rendezvények – egyre nagyobb igény mutatkozik erre.

Feszt mecénásszerepben

A fesztiválokon megjelenik a SPAR gazdag CSR-tevékenysége is. Hiszen elkötelezettek az olyan jótékonysági kezdeményezések felkarolása iránt, melyek a helyi közösségek bevonásával segítik a társadalom rászoruló tagjait, és erre egy regionális rendezvény, egy helyi fesztivál jó alkalmat teremt. A vállalat lehetőségeihez mérten szívesen támogat olyan szervezeteket, amelyek részt vesznek a társadalmilag jelentős ügyekben. Családi vállalkozásként – a sportot, az egészséges életmódot népszerűsítő programok támogatásával, illetve a gasztronómiai kultúra fejlesztésével párhuzamosan – kifejezetten fontosnak tartják a társadalmi célú kezdeményezések és a rászorulók segítését.

„Százas nagyságrendben nyújtunk támogatást többek között a kultúra, az oktatás, az egészségügy, a szociális szféra és az állatvédelem területén tevékenykedő szervezetnek és intézménynek – hangsúlyozta a vezető. – A társadalmi felelősségvállalási projekteket egységbe foglaló SPAR Segítő Kezek programban évről évre jelentős termékadományokkal és összegekkel segítjük a különböző szervezeteket és közösségeket, amiről az idén megújult sparsegitokezek.hu oldalon naprakész tájékoztatást adunk.”

Sportos Spar

A SPAR egészségtudatos termékkínálatával, a rendszeres sportolás támogatásával egyaránt partnere a professzionális versenyzőknek és a szabadidős mozgás szerelmeseinek. A futófesztivál alapvető célja, hogy minél többeket ösztönözzenek sportolásra, nem változott, hanem bővült és kiszélesedett: Magyarország legnagyobb tömegsportrendezvénye ma már 30 ezer embert is megmozgat, akiknek zömét a profi futók mellett a hobbikocogás hívei adják. A résztvevők felkészültségük, képességük és lehetőségük szerint számos mozgásforma közül választhatnak: futhatnak párban, teljesíthetik a távot kerekes székkel, de akár sétálhatnak is. A SPAR Budapest Maraton® Fesztivál nemcsak a mozgás ünnepe, hanem fontos társadalmi esemény – közösségi találkozási lehetőség – és alkalom a remek szórakozásra, a minőségi időtöltésre.

Az áruházlánc a futófesztivál mellett több versenysportot és eseményt is támogat. Ilyen volt a győri rendezésű U18-as atlétikai Európa-bajnokság, illetve segítették eredményeik elérésében az olyan kiváló bajnokokat, mint Klein Dávid hegymászó és csapata.

2019: Budapest Európa sportfővárosa

„A sportesemények és fesztiválok nemcsak a SPAR márka regionális és globális ismertségét növelik, hanem kiváló lehetőséget is biztosítanak a vállalatnak és helyi partnereinek arra, hogy izgalmas marketingkampányokat bonyolítsanak le – mutatott rá Maczelka Márk. - Ennek több haszna is mutatkozik: a kampányokkal, illetve a média közreműködésével egyrészt jóval nagyobb nyilvánosságot kapnak a sportok és jeles képviselőik, illetve a fesztiválok, másrészt az imponáló – sport- vagy (gasztro)kulturális – teljesítmény sokakat cselekvésre ösztönöz, harmadrészt jó alkalom egyes termékek vagy szolgáltatások még ismertebbé tételére.”

Azt tapasztalják, hogy a fesztiválokat és a sporteseményeket illetően innovatív vizuális megoldásokra, a látogatók számára vonzó és értékes aktivitásokra, olykor meghökkentő ötletekre és a közönséghez közel álló termékek bemutatására van szükség. A SPAR minden esemény kapcsán igyekszik társadalmi célú programokat is megvalósítani, hogy az egyéni célok összhangba kerüljenek a közösségi célokkal is. A rendezvényen a résztvevők szeretnék jól érezni magukat, átélni az esemény hangulatát. A SPAR ehhez biztosít eszközöket, kellékeket, illetve termékeket és szolgáltatásokat. A vásárlók azt várják, hogy játékos formában, ajándékokat garantálva, praktikusan segítse a vállalat a rendezvény aktivitásait. Ezt igyekeznek biztosítani, illetve a CSR-programjaikkal és kampányaikkal emellett a résztvevők a hasznosság jóleső érzését is megélhetik.

2019 nagy rendezvényei

Számos nagyrendezvényt tartanak 2019-ben is Magyarországon; a jövő évi rendezvények, fesztiválok koordinációja elkezdődött – mondta el Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója, aki kiemelte: a turizmus minden mutatója kiemelkedő növekedést mutat Magyarországon. Hazánk 2010 óta másfélszer több turistát fogadott, s az idei év is rekordév lesz: országszerte több 100 rendezvényt tartanak 2019-ben – csak Budapesten közel 10 nagy futóesemény lesz. Az év elején rögzítették Budapest sportnaptárát is: 2019-ben Budapest Európa sportfővárosa lesz, így a sportrendezvények kiemelt hangsúlyt kapnak. Az ország nagyrendezvényei sok százezer helyi látogatót és turistát vonzanak, így a koordinációs tanács létrejötte rendkívül fontos a szakma számára. Gyulai Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a rendezvényeikre közel 500 ezer ember látogat el, nagy részük külföldi, s a koordinációs munka megkönnyíti majd a rendezvényszervezők és a lakosság életét is.

A regisztrált fesztiválok „életkora” (2019. márciusi adatok)

Összesen 384 regisztrált fesztivál
•Több mint 40 alkalommal volt már megrendezve – 16
•31–40 megrendezés – 12
•21–30 megrendezés – 53
•11–20 megrendezés – 41
•6–10 megrendezés – 77
•2–5 megrendezés – 114
•Első megrendezés – 29
•Nincs adat – 4
(Forrás: Magyar Fesztivál Regisztrációs és Minősítési Program)

Fesztiválok látogatószám szerint

•Több mint 200 000 – 5
•50 100– 200 000 – 24
•20 100–50 000 – 50
•10 100–20 000 – 62
•5100–10 000 –70
•1100–5000 – 118
•Legfeljebb 1000 – 34
•Nincs adat – 21
(Forrás: Magyar Fesztivál Regisztrációs és Minősítési Program)

Sziget: 2018 top 5 márkahelyszínei
1. Deichmann
2. Telekom
3. H&M
4. BP
5. Jack Daniel’s

(forrás: Store Insider magazin 2019/4-5)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél