hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 28., szerda - Simon, Szimonetta.
hirdetés

Élelmiszerlogisztikai kisokos a Dachsertől

90 000 tonna áru, 40 000 küldemény, 2,5 millió kilométer: a Dachser élelmiszerlogisztikai teljesítménye számokban. A német hátterű szállítmányozási szolgáltató 1999 óta van jelen a hazai piacon.

hirdetés

DACHSER 2018-ban megközelítőleg 5,6 milliárd EURO-s konszolidált nettó árbevételt termelt, ugyanebben az évben pedig a logisztikai szolgáltató összesen 83,7 millió küldeményt szállított 41,3 millió tonna össztömegben. A vállalat 30.600 alkalmazottat foglalkoztat a világ 44 országában.

A LIEGL & DACHSER Szállítmányozási és Logisztikai Kft. 1999 óta van jelen a magyar piacon. Pilisvörösvári székhelyén az ország egyik legmodernebb logisztikai bázisát üzemelteti. Belföldi hálózatát 8 vidéki telephely alkotja, összesen több mint 300 munkatársat foglalkoztat. Az elmúlt évek eredményei alapján a vállalat töretlen és dinamikusan fejlődő szereplője a szolgáltatási szférának: 2018-ben 3,5%-os forgalom növekedést ért el, ez 81,4 millió EUR árbevételt jelent.

Darvasi Árpád a Dachser FoodLogistics üzletágának vezetője beszél az élelmiszerlogisztikai szektor legkomolyabb kihívásairól.

Melyek a legfontosabb dolgok, melyekre figyelni kell az élelmiszerek raktározása és szállítása során?

A legfontosabb szempont minden élelmiszer kezelése során a higiénia és a hőmérséklet. Komoly elvárásoknak kell megfelelniük a beszállítási, raktározási, szállítási folyamatok során, hiszen – különösen a hőmérsékeltérzékeny áruk esetén – minden ponton biztosítanunk kell a hűtött környezetet, hogy az általunk kezelt áruk minősége kifogástalan maradhasson. Gondoljunk csak bele, hogy akár egy egyszerű átrakodás során is milyen fontos a hőmérséklet, ha mondjuk tejtermékekről vagy akár húskészítményekről van szó.

Milyen típusú árukról, árucsoportokról van szó?

A raktárak polcain ne csupán konzerveket képzeljünk el hosszú sorokban. Hűtött környezetet nem igénylő (általában úgy nevezett kettős csomagolású élelmiszerek), illetve hűtést igénylő árutípusok szerint csoportosítjuk a termékeket, melyek között tej-, hús- és édesipari termékeket, valamint alapanyagokat és késztermékeket tárolunk és szállítunk, melyeket 2 és 7 fok közötti hőmérsékleten szükséges kezelni – a folyamat minden egyes pontján.

Hogy képzeljük el egy bizonyos termék útját a gyártótól az áruházak polcáig?

Képzeljünk el egy hűtést igénylő árutípust, például egy doboz gyümölcsjoghurtot. A tartalma hűtésre szorul, míg csomagolása érzékeny, könnyen sérül. A joghurtok általában raklapokra helyezve, fóliázva kerülnek a hűtött raktárba, természetesen megfelelő hőmérsékletre hűtött kamionokon. A pakolás szintén hűtött térben zajlik, hogy a hőmérsékletkülönbség véletlenül se rontson a minőségen. A raktárból ismét hűtött kamionra, majd az ügyfél kérésének megfelelő időpontban (akár hét végén is) az áruházak polcaira kerülnek.

Milyen trendek és ügyféligények jellemzik jelenleg az élelmiszerlogisztikát?

Az ügyfelek igényei és a trendek összevágnak: jelenleg minden szektorban, ahogy nálunk is, a komplex szolgáltatásokat keresik: import és export, raktározás, hozzáadott értékű szolgáltatások, terítés, illetve a gyűjtőszállítmányozási szolgáltatásaink a legnépszerűbbek. Ami pedig alapjaiban határozza meg a trendeket az a kényelmi szempont, az elektronikus szolgáltatások, a folyamatos nyomonkövethetőség.

Mi az az Európai Élelmiszerhálózat, és hogyan segíti azt, hogy az asztalunkra kerülő ételek frissek és finomak legyenek?

Az Európai Élelmiszer Hálózat egy európai gyűjtőáru-fuvarozási hálózat, amely egységes, országokon átívelő szabványokkal biztosítja szolgáltatásainak folyamatosan magas színvonalát. Európa-szerte 30 telephelyen szolgálják ki az élelmiszeripari gyártók, kereskedők, valamint a gasztronómiai szolgáltatók igényeit. A Dachser e hálózat tagjaként minden körülmények között garantálja a kimagasló minőséget. A folyamatok standardizálásával, valamint egységes informatikai és higiéniai szabályokkal gondoskodnak a megbízhatóságról, arról, hogy az üzletek polcaira, majd a mi asztalainkra friss és ízletes termékek kerülhessenek.

 

 

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Online eredményhirdetés: október 28., 10:00, a storeinsider.hu oldalunkon!

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!