hirdetés
hirdetés

Élelmiszerlogisztikai kisokos a Dachsertől

90 000 tonna áru, 40 000 küldemény, 2,5 millió kilométer: a Dachser élelmiszerlogisztikai teljesítménye számokban. A német hátterű szállítmányozási szolgáltató 1999 óta van jelen a hazai piacon.

hirdetés

DACHSER 2018-ban megközelítőleg 5,6 milliárd EURO-s konszolidált nettó árbevételt termelt, ugyanebben az évben pedig a logisztikai szolgáltató összesen 83,7 millió küldeményt szállított 41,3 millió tonna össztömegben. A vállalat 30.600 alkalmazottat foglalkoztat a világ 44 országában.

A LIEGL & DACHSER Szállítmányozási és Logisztikai Kft. 1999 óta van jelen a magyar piacon. Pilisvörösvári székhelyén az ország egyik legmodernebb logisztikai bázisát üzemelteti. Belföldi hálózatát 8 vidéki telephely alkotja, összesen több mint 300 munkatársat foglalkoztat. Az elmúlt évek eredményei alapján a vállalat töretlen és dinamikusan fejlődő szereplője a szolgáltatási szférának: 2018-ben 3,5%-os forgalom növekedést ért el, ez 81,4 millió EUR árbevételt jelent.

Darvasi Árpád a Dachser FoodLogistics üzletágának vezetője beszél az élelmiszerlogisztikai szektor legkomolyabb kihívásairól.

Melyek a legfontosabb dolgok, melyekre figyelni kell az élelmiszerek raktározása és szállítása során?

A legfontosabb szempont minden élelmiszer kezelése során a higiénia és a hőmérséklet. Komoly elvárásoknak kell megfelelniük a beszállítási, raktározási, szállítási folyamatok során, hiszen – különösen a hőmérsékeltérzékeny áruk esetén – minden ponton biztosítanunk kell a hűtött környezetet, hogy az általunk kezelt áruk minősége kifogástalan maradhasson. Gondoljunk csak bele, hogy akár egy egyszerű átrakodás során is milyen fontos a hőmérséklet, ha mondjuk tejtermékekről vagy akár húskészítményekről van szó.

Milyen típusú árukról, árucsoportokról van szó?

A raktárak polcain ne csupán konzerveket képzeljünk el hosszú sorokban. Hűtött környezetet nem igénylő (általában úgy nevezett kettős csomagolású élelmiszerek), illetve hűtést igénylő árutípusok szerint csoportosítjuk a termékeket, melyek között tej-, hús- és édesipari termékeket, valamint alapanyagokat és késztermékeket tárolunk és szállítunk, melyeket 2 és 7 fok közötti hőmérsékleten szükséges kezelni – a folyamat minden egyes pontján.

Hogy képzeljük el egy bizonyos termék útját a gyártótól az áruházak polcáig?

Képzeljünk el egy hűtést igénylő árutípust, például egy doboz gyümölcsjoghurtot. A tartalma hűtésre szorul, míg csomagolása érzékeny, könnyen sérül. A joghurtok általában raklapokra helyezve, fóliázva kerülnek a hűtött raktárba, természetesen megfelelő hőmérsékletre hűtött kamionokon. A pakolás szintén hűtött térben zajlik, hogy a hőmérsékletkülönbség véletlenül se rontson a minőségen. A raktárból ismét hűtött kamionra, majd az ügyfél kérésének megfelelő időpontban (akár hét végén is) az áruházak polcaira kerülnek.

Milyen trendek és ügyféligények jellemzik jelenleg az élelmiszerlogisztikát?

Az ügyfelek igényei és a trendek összevágnak: jelenleg minden szektorban, ahogy nálunk is, a komplex szolgáltatásokat keresik: import és export, raktározás, hozzáadott értékű szolgáltatások, terítés, illetve a gyűjtőszállítmányozási szolgáltatásaink a legnépszerűbbek. Ami pedig alapjaiban határozza meg a trendeket az a kényelmi szempont, az elektronikus szolgáltatások, a folyamatos nyomonkövethetőség.

Mi az az Európai Élelmiszerhálózat, és hogyan segíti azt, hogy az asztalunkra kerülő ételek frissek és finomak legyenek?

Az Európai Élelmiszer Hálózat egy európai gyűjtőáru-fuvarozási hálózat, amely egységes, országokon átívelő szabványokkal biztosítja szolgáltatásainak folyamatosan magas színvonalát. Európa-szerte 30 telephelyen szolgálják ki az élelmiszeripari gyártók, kereskedők, valamint a gasztronómiai szolgáltatók igényeit. A Dachser e hálózat tagjaként minden körülmények között garantálja a kimagasló minőséget. A folyamatok standardizálásával, valamint egységes informatikai és higiéniai szabályokkal gondoskodnak a megbízhatóságról, arról, hogy az üzletek polcaira, majd a mi asztalainkra friss és ízletes termékek kerülhessenek.

 

 

(forrás: Store Insider)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél