hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. február. 25., csütörtök - Géza.
hirdetés

Elengedi a Nestea kezét a Coca-Cola

A palackos üdítők kedvelői már észrevehették, hogy néhány hete Magyarországon is megjelent a boltok coca-colás hűtőiben egy új ital, a Fuzetea. Az Index szerint ennek bevezetése egy új vállalati stratégia része, és hosszabb távon azzal jár, hogy az eddig forgalmazott Nestea kikerül a Coca-Cola portfóliójából. Magyarországon viszont ez egyelőre nem így lesz, az új márka mellett a Nestlével közös, megszokott ice tea is a Coca-Cola forgalmazásában marad egy darabig.

hirdetés

A Nestea kiválását a Coca-Cola-termékek közül már egy éve lehet tudni, a két cég tavaly tavasszal jelentette be, hogy 16 év együttműködés után külön útra lépnek a jegesteapiacon. A Nestlé és a Coca-Cola 2001-ben közösen alapították a Beverage Partners Worldwide nevű céget, amely a Nestea-t forgalmazta, a szétválással BPW is megszűnik. A döntés hátterében az áll, hogy a Nestea-nek egyre komolyabb kihívást jelent a konkurencia (például a Lipton, amit a Pepsi és Unilever közös cége állít elő), és hogy egyébként is jelentős változáson megy át a globális üdítőpiac. Mind a Coca-Cola, mind a Nestlé ehhez szeretné igazítani a teáját, de ezt már különválva teszik meg. 

A fejlett országokban az egészségtudatos életmód elterjedése nem tett jót az üdítőitalokat gyártó cégeknek. A vásárlók egyre szélesebb rétege retteg a plusz cukorbeviteltől és a mesterséges adalékanyagoktól, ezzel párhuzamosan csökken a üdítőfogyasztás. De mivel ez nem azt jelenti, hogy általánosságban megszűnt volna az igény palackozott italokra, van megoldás: el kell kezdeni a fogyasztók számára kívánatosabb, egészség- és környezettudatos életmóddal összeegyeztethető (vagy annak látszó) irányba tolni a termékskálát.

Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a szénsavas, cukros, színezékkel teli üdítők felől a kalóriacsökkentett, minél természetesebb hatást keltő üdítők, teák, ízesített vizek irányába mozdulnak a gyártók (a teaszegmens ugyanis még növekszik). Ennek következménye a most tapasztalható váltás a Coca-Colánál, a Fuzetea profilját teljesen a változó fogyasztói igényekhez igazították, a régi ice tea ízek megtartása mellett az új ízek gyümölcs- és gyógynövénytartalmát hangsúlyozzák a bevezető kampányban. A januártól kapható ízváltozatok mellé a későbbiekben jönnek még újabbak, a cég közlése szerint már dolgoznak ezeken.


Hasonló úton jár a Nestlé is a most már önállósuló Nestea-vel, ami új ízeket, csökkentett cukortartalmú variációkat kapott, és az arculatában is hangsúlyosabban jelenik meg a teatartalom. A Coca-Cola az Index kérdésére elárulta, hogy idén Magyarországon még biztosan kaphatók lesznek a megszokott coca-colás Nestea citrom, barack, zöld tea termékei, és Romániában, illetve Bulgáriában is marad még a licenc-együttműködés a két cég között. 

(forrás: Index)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.