hirdetés
hirdetés

Érkezik a magyar görögdinnye a Lidl-be

Július 11-től kizárólag magyar beszállítótól érkező magvas görögdinnyét vesz át raktáraiban a Lidl Magyarország, mellyel elindul az igazi dinnyeszezon az üzletekben. A hazai dinnye előnyben részesítésével az áruházlánc célja ezúttal is a magyar termelők kiemelt támogatása. A Lidl Magyarország a 2019-es szezonban közel 12 000 tonna magyar görögdinnyét értékesített belföldön és a külpiacokon összesen.

hirdetés

A hektikus időjárási viszonyok miatt idén két héttel később, július közepén kezdődik a hazai görögdinnye szezonja. A Lidl most is az elsők között kezdi meg a magyar termesztésű gyümölcsök értékesítését, július 11-étől kizárólag hazai magvas görögdinnyét vesz át logisztikai központjaiban a vállalat. A magyar dinnye népszerűsége nemcsak itthon, de külföldön is töretlen, ezt bizonyítja a fokozódó külpiaci érdeklődés és a növekvő eladási volumen. Míg 2018-ban az áruházlánc közreműködésével 4500 tonna hazai görögdinnye került exportálásra, 2019-ben a külpiacokon értékesített mennyiség 31%-kal magasabb, 5900 tonna volt.  A tendencia nemcsak a mennyiségben, de az exportországok számában is megmutatkozik, hiszen a korábbi három ország helyett a tavalyi évben már 5 ország, Litvánia, Lengyelország, Csehország, Szlovénia és Szlovákia Lidl áruházainak vásárlói válogathattak a kifogástalan minőségű magyar görögdinnyéből.

Forrás: 123rf

A fejlődés a magyar görögdinnye kitűnő minőségének, jó hírnevének, valamint a Lidl azon stratégiai törekvésének köszönhető, hogy a magyar gazdák termékeit külpiacokon is helyzetbe hozva javítsa a magyar dinnyeágazat helyzetét. „Immáron nyolc éve azon dolgozunk, hogy a vásárlói igények maximális kiszolgálása mellett segítsük a magyar termelőket, ezért évek óta 100 százalékban magyar beszállítókkal dolgozunk együtt a dinnyeszezonban” – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország kommunikációs vezetője.

A Lidl Magyarország számára kiemelten fontos a hazai értékek, ezáltal a helyi beszállítók támogatása. E stratégiai szemlélet mentén indította el 2013 márciusában a „Lidl a magyar beszállítókért” programot azzal a céllal, hogy növelje a hazai beszállítók számát és még több magyar terméket kínálhasson a vásárlóknak. A program sikerét mutatja, hogy több, mint 490 hazai beszállítóval dolgozik együtt az áruházlánc és közel 60%-os a magyar termékek aránya.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

StoreInsider-FMCG Hírlevél