hirdetés
hirdetés

„European Livestock Voice”

Meghatározó európai szakmai és érdekvédelmi szervezetek kampányt indítottak az állattenyésztést és az állatitermék-előállítást övező tévhitek eloszlatása érdekében. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara kiemelt feladatának tekinti a fogyasztók hiteles tájékoztatását, az agráriumban tevékenykedők megbecsültségének helyreállítását, ezért csatlakozott a kezdeményezéshez.

hirdetés

Az utóbbi években egyre nagyobb szerepet kap a közbeszédben az állattenyésztés. Az ágazatot övező vitákat jellemzően olyan érdekcsoportok uralják, amelyek valótlanságokat és radikális nézeteket terjesztenek. A sajtóban és a közösségi médiában növekvő számban megjelenő tévhitek és vélemények így olyan képet festenek az állattenyésztésről, amely szöges ellentétben áll a valósággal. Mindezek pedig alapvetően befolyásolják az európai fogyasztóknak az állattenyésztőkről és az állati termékekről alkotott véleményét.

A félretájékoztatás megakadályozása és a tévhitek eloszlatása érdekében több meghatározó európai állattenyésztési szövetség „European Livestock Voice” néven kampányt, illetve információs portált (www.meatthefacts.eu) indított. 

Ennek keretében felhívják a fogyasztók figyelmét arra, hogy az európai állattenyésztőknek a világ legszigorúbb állat- és környezetvédelmi, élelmiszerbiztonsági előírásoknak kell megfelelniük. Rámutatnak az állattenyésztés fontosságára is: az ágazat folyamatosan biztonságos és tápláló élelmiszerekkel látja el a fogyasztókat, az európai vidék gerincét adja, számos családnak biztosít megélhetést. Az állattenyésztés visszaszorulása súlyos következményekkel járna: fokozná a vidékről történő elvándorlást, az állati eredetű élelmiszerek iránti igényt pedig olyan import termékekkel kellene kielégíteni, amelyek nem felelnek meg a szigorú uniós előírásoknak.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara kiemelt feladatának tekinti a fogyasztók hiteles tájékoztatását, az agráriumban tevékenykedők megbecsültségének helyreállítását, ezért csatlakozott a kampányhoz. A köztestület vezető tisztségviselőivel a témával kapcsolatban készülő videók a NAK közösségi oldalain lesznek elérhetőek.

A kampányt bemutató videó:

A kampányban részt vevő szervezetek:

  • AnimalhealthEurope – Állati Gyógyszergyártók Európai Szövetsége
  • Avec – Európai Baromfifeldolgozók Szövetsége
  • Clitravi – Európai Húsfeldolgozók Szövetsége
  • Copa-Cogeca – Európai Gazdálkodók és Agrárszövetkezetek Szövetsége
  • COTANCE – Európai Bőripari Szövetség 
  • EFFAB – Haszonállat-tenyésztők Európai Fóruma
  • Euro Foie Gras – Európai Hízottmáj Szövetség
  • FEFAC – Európai Takarmánygyártók Szövetsége
  • FEFANA – Speciális Takarmányalapanyag-gyártók Európai Szövetsége 
  • FUR EUROPE – Európai Szőrmeipari Szövetség
  • UECBV – Európai Állat- és Húskereskedelmi Szövetség

Kulcsüzenetek:

NEM – 1 kg marhahús előállításához nincs szükség 15 ezer liter ivóvízre

IGEN – Az európai állattenyésztő gazdaságok átlagos mérete 50 hektár alatt van, és Európa továbbra is a családi gazdálkodás modellje

NEM – Az állati takarmány céljára való földhasználat nem feltétlenül versenyez az emberi táplálék céljára való földhasználattal

IGEN – Az európai gazdálkodók törődnek az állataikkal, mivel az teljes mértékben az érdekükben áll.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél