hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. november. 24., kedd - Emma.
hirdetés

Felértékelődött az élelmiszeripar szerepe

Az elmúlt hónapokban, a veszélyhelyzetben felértékelődött a hazai élelmiszeripar szerepe, nemzetbiztonsági érdek, hogy az élelmiszerellátás jellemzően magyar forrásból történjen - jelentette ki Nagy István agrárminiszter Veszprémben, miután meglátogatta az Unilever veszprémi jégkrémgyárát.

hirdetés

A miniszter hangsúlyozta, hogy ez feltételezi az élelmiszeripar fejlesztését is. Ezért is dolgozták ki az élelmiszeripari támogatási programot, amelyre a kormány 8 milliárd forintot különített el. A fenntarthatóság, a környezettudatosság és az élelmiszeripari termelés korszerűsítése, amelyet stratégiai partnerségben valósít meg a nagyvállalatokkal, szerepel az agrártárca legfontosabb célkitűzései között - mondta Nagy István.

Megjegyezte: a rászorulók is részesülnek a nagyvállalatoknak nyújtott támogatásból.

Annak feltétele, hogy a cégek a támogatásuk 10 százalékát kitevő összegű adományozási szerződést kössenek a Karitatív Tanács valamelyik tagszervezetével vagy a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel.

Bár a kérelmek beadási ideje lejárt, a tervek szerint újra meghirdetik ezt a lehetőséget augusztus végén - tette hozzá.

A miniszter szólt arról, hogy az Unilever három hazai gyára 1991 óta több mint 200 millió eurós beruházást valósított meg. Alberto Di-Leo, az Unilever magyar-horvát-bosnyák-szlovén üzletének vezetője elmondta, az Unilever számára Magyarország kiemelt közép- és kelet-európai központ. Az Unilever Magyarország Kft. a magyar, szlovén, horvát és boszniai menedzsment folyamatok központja is, így mintegy 20 millió fogyasztó ellátásáért felel - fűzte hozzá.

Fotó: Fekete István
Fotó: Fekete István

Veszprémben a tengerentúlra is gyártanak többek között Magnum jégkrémet, a röszkei gyárban egyebek mellett Knorr levesporokat, a nyírbátori üzemben pedig fertőtlenítőket, öblítőket - mondta.

Tájékoztatása szerint az Unilever Magyarország Kft., amely a globális Unilever hazai leányvállalata, 2019-ben 9 százalékkal 116,9 milliárd forintra növelte nettó árbevételét, az adózás előtti eredménye meghaladta a 2 milliárd forintot. A vállalatcsoport 69 ország több mint 300 gyárában állít elő késztermékeket, 52 milliárd euró forgalmat bonyolított le 2019-ben.

Soós András veszprémi gyárigazgató jelentősnek nevezte stratégiai együttműködésüket az agrártárcával. Közölte: a veszprémi jégkrémgyárban szezontól függően mintegy 650 ember dolgozik, 500 féle jégkrémből 70 millió litert gyártanak évente. Mint mondta, a járványhelyzet következtében 2020 első hónapjaiban, a nem otthoni fogyasztásra szánt termékek esetében kiesés történt, nem állt le a gyártás, de szigorodtak a biztonsági szabályok. Kiemelte: az elmúlt fél évtizedben jelentős automatizálás történt a gyárban, korszerűsödtek a gyártósorok.

(forrás: MTI/AM)
hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Meghosszabbított nevezési határidő: 2020. november 27.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!