hirdetés
hirdetés

Életmódra hangolt vásárlás - FMCG TOP 2019

A Store Insider szaklap hagyományos két napos szakmai rendezvényét Nagy István agrárminiszter nyitotta meg. A miskolctapolcai Avalon Resort&Spa konferenciatermében a résztvevők előadásokat, kerekasztal beszélgetéseket hallhatnak az FMCG piac jövőjéről a hazai és nemzetközi kereskedelem, illetve élelmiszeripar szakértőitől, meghatározó szereplőitől. 

hirdetés

A hazánk legnagyobb szaklap kiadója szervezésében tartott kétnapos konferencia fókuszában a dinamikusan változó, felgyorsult életmódot élő fogyasztó áll. 

Az előadások során a különböző fogyasztói csoportok igényeit „monitorozzuk”, nőket, férfiakat, nem, kor, társadalmi státusz szerint. Arra keressük a választ, hogyan lehet a perszonalizációnak ma megfelelni piaci szereplőként - foglalták össze a szervezők.

A vendégeket Vándor Ágnes, a PPH Média Kft. ügyvezető igazgatója köszöntötte:
- Ahogy változik a világ, úgy nekünk is folyamatosan meg kell újulnunk, ennek jegyében változott meg év elején a 26 éves Élelmiszer magazin is, amely immáron Store Insider néven, felfrissült tartalomszolgáltatással folytatja tovább a következőkben.
 
Vándor Ágnes, a PPH Média Kft. ügyvezető igazgatója
Vándor Ágnes, a PPH Média Kft. ügyvezető igazgatója
 
Ehhez kapcsolódóan Ács Dóra, a Store Insider főszerkesztője rámutatott: ahogy eddig, ezután is követi a lap az FMCG piac történéseit, nagy hangsúlyt fektetve arra, hogy kiderüljön, mi jár a fogyasztó fejében, hogy lehet őt megnyerni, hogyan lehet vásárlásra ösztönözni. Az FMCG TOP 2019 konferencia célja is az, hogy inspirációt adjunk mindehhez különböző területekről, különböző megközelítésekben. 

 "Az út, amely formál minket" 

Rakonczay Gábor, többszörös világrekorder, óceánátszelő magyar evezős, az első magyar, aki 915 km megtétele után gyalogosan elérte a Déli-sarkot és még itt is tudott sört szerezni. A rekorder azzal indított az Óceán átevezéstől a Déli-sarkig - című előadásában, hogy mindig is kalandor akart lenni. Szülei azonban legnagyobb csalódására közölték vele, hogy ilyen szakma pedig nincs. Akkor 13 évesen döntötte el hogy lefutja a maratont.  

Szerinte nem mindig kell azt csinálni amit a környezet elvár, és a dobozon kívül is lehet gondolkodni. Barátnőjével átevezte az óceánt, ami 51 napon át tartott, 12 órán át eveztek mindennap, amiben vegyes kategóriában rekorderek lettek - bár előtte egyáltalán nem evezett.
 
Az átkelés után az Antarktiszra szeretett volna eljutni, azonban mint mondta életében csak egyszer volt síléc a lábán - amire azt a választ kapta az akkredicáiót biztosító szervezettől, hogy öt évig készüljön Norvégiában sízéssel, majd keresse őket újra. Gábor a rövidebb utat válazotta, mert úgy gondolja, hogy nem muszáj egyesével venni a lépcsőfokokat. Átszelte Grönlandot egy hegymászó csoporttal, amivel elnyerte a jogot egy Déli-sark expedíció végigvitelére, ahol 22 nap után - még a cél előtt - dobozos sörrel ünnepelt. 
 
A végén lesz egy ár is amit meg kell fizetni, a pozitív részén kívül, azonban mindenkinek megvan a saját maga óceánja, és Antarktisza amin át kell kelnie. Rajtunk múlik, hogy ezt hogy tesszük meg, csapatban, egyedül, jókedvűen, vagy a nélkül.   
 
 
Rakonczay Gábor többszörös világrekorder, óceánátszelő magyar evezős
Rakonczay Gábor többszörös világrekorder, óceánátszelő magyar evezős

Mire számíthat az ágazat?

A sikernek legfontosabb kulcsmomentuma: a munkát el kell végezni, az nem spórolható meg - ezzel a gondolattal kezdte meg nyitóbeszédét dr Nagy István agrárminiszter. Felidézett egy erdélyi történetet, amikor anno egy székelytől bácsitól kapott útmutatást az élethez: Mindegy, hogy mivel foglalkozol majd fiam, a lényeg, hogy amit teszel, abban te legyél a legjobb!

- Bár jövőbe látó gömbünk nincs, ezzel a két gondolattal megfejthető, hogyan gondolkodunk, mi az, ami a jövőben ránk vár, és mi az, amivel foglalkoznunk kell. Az élelmszeriparra és a kereskedelemre mint legfontosabb tényezőkre tekintek. Hálás vagyok, hogy ezen a fórumon is együtt gondolkodhatunk ennek az ágazatnak a jövőjéről. Jó látni, hogy a megtermelt alapanyag, hogyan alakul át termékké, de ma már azt látom, hogy alig van idő efféle szemlélődésre: egyre gyorsabb, meghökkentőbb, meglepőbb ennek az átalakulásnak a folyamata. Olyan divatirányzatok alakulnak ki elképesztő gyorsasággal, ami óriási profizmust, dinamizmust igényel a piaci szereplőktől, és ezért is kell minél többet beszélni az előttünk álló kihívásokról. Aki ugyanis ezt teszi, az sikeres tud lenni, aki nem, amellett elhúznak a többiek. 

 dr. Nagy István, agrárminiszter
dr. Nagy István, agrárminiszter

Az élelmiszeripar 2015 óta stratégi ágazat a megújult agrármnsztérium számára is, amely a komplex fejlesztésekhez 2020-ig 300 milliárd forintot biztosít.
- Az eddig megítélt támogatások összege már tavaly év végére átlépte a 300 milliárd forintos határt, és még mindig vannak nyitott lehetőségek az ágazat számára, dedeikált és közvetett formában hazai és uniós forrásból- mondta el a miniszter. - Ezzel párhuzamosan megkezdődtek a 2021-27-es időszak szektorális fejlesztése is. Az ágazat szereplőivel és érdekképviseletevel konzultálva kilenc beavatkozási pontot határoztak meg, amelyből három az élelmiszerláncra vonatkozik, ezen belül pedig további intézkedéseket szabtak meg, amely magukban foglalják a következőket:
 
  • innovatív élelmiszeripari fejlesztések támogatása
  • a magasabb hozzáadott értékű termékek előállítása a robotizáció, digtalizáció eszközeinek felhasználásával
  • a fogyasztói tudatosság fokozása, szeléletformálásának előidézése
  • az erőforráshatékonyság növelése, a környezetterhelés mérséklése, fókuszlva az ágazatot is érintő változó EU-szabályozsokra
  • a munkaerő, szakképzés helyzetének a változó igényekhez történő rugalas alkalmazkodása
  • a nemzeti programok további propagálása, dedikált felhjvásokkal minden vállalati méretnél, fókuszálva a feldolgozott és exportképes termékekre.
 
Tisztuló piac és lokalitás 
 
Aktuális kérdések és jövőkép - vezérek egy asztalnál - című kerekasztal beszélgetésben a fogyasztói igényekről és a kiskereskedelem kihívásairól beszélgettek kiskereskedelmi cégek vezetői. Arra a kérdésre, hogy melyek a fogyasztó legnagyobb elvárásai ma? Flórián László, ügyvezető igazgató, a Rossmann Magyarországtól elmondta, hogy 10 éve "valahová" pozicionálta magát az ember, árral, avagy minőséggel, ma azonban mindezt együtt kell tudni, nem elég egy tényezőre koncentrálni. Ma nagyobb a választék és még több a szolgáltatás, 10 éve szórólappal kommunikáltak - választékot és árat - ma azonban ez elenyésző, mindössze 25-30 százalék, és minden létező csatornán kommunikálnak a fogyasztó felé.  Erdélyi István, elnök-vezérigazgató, a Gallicoop Zrt.- től szerint a fogyasztói igények az új csomagolástechnika és kisebb kiszerelés, kényelmi termékek  irányába tolódnak el, ha ezeket a trendeket valaki nem követi, akkor lemarad. Vállalatuk az "szinte" éjjel-nappali kiszolgálásra koncentrál, valamint szerinte elsősorban automatizálással kell kiváltani a nehéz fizikai munkát. Ahogy elmondta a közeljövőben az USA-ból fognak technológiát importálni a temelés fejlesztéséhez.  

Balogh Levente, elnök, Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. elnöke arra kérdésre, hogy "mi a legnagyobb megoldandó feladat ma az üzletben", illetve "hol lehet a leginkább fejlődni?"  - elmondta, hogy a Pepsi fúziójuk után 20-25 százalékkal nőtt az eladásuk. Cége számára a gyártás növelése a legnagyobb kihívás, közép-európai piacon négy új gyártó üzemet szeretnének létrehozni. A Kékkúti ásványvízzel együtt 900 millió liter a kapacitásuk, amit növelni szeretnének. 

Noszlopy Zoltán  a CBA Kereskedelmi Kft. vezérigazgató helyettese szerint, ha  valahol nincs télen háromféle koktélparadicsom, akkor szegényes választékúnak ítéli a fogyasztó az üzletet. 10 éve sokkal több szereplője volt a piacnak, ma kevesebb a kereskedői pont, de beszállítói oldalon is tisztulás, illetve fúzió látható - "ami a mi helyzetünket sokszor gyengíteni tudja, változó a szakma, a következő időszak pedig még durvább dinamikát mutat" - fogalmazott. Szerinte a munkerőhiány ma a legnagyobb kihívás. 

A Rossmann számára a techonlógiai korlátok, azok, melyek a legnagyobb kihívást jelentik. "Tudjuk mit szeretnénk, csak nincs meg hozzá az az IT-s szakember, aki azt megcsinálná" - mondta Flórián László. Szerinte nem támogató, hanem üzletfejlesztő funkciót kapott az IT. A diszkontokkal is versenyezniük kell a drogériáknak elsősorban tusfürdő és pelenka termékkategóriákban.

Tóth Géza, a COOP Hungary vezérigazgatója szerint összecsúsznak a diszkontok és a szupermarketek. Hozzátette, hogy két éve enyhe növekedés indult a prémium termékek irányában. Cégük logisztikában szeretne erősíteni és olyan szolgáltatási csomagot létrehozni, amely technológiai fejlesztéssel párosul. A Coop 1500 településen van jelen.    

Balog Levente szerint egyre fontosabb a jövőben, hogy erős brendek legyenek a kereskedelemben. 
 
A Vezérek egyasztalnál című kerekasztal beszélgetés.
A Vezérek egyasztalnál című kerekasztal beszélgetés.

Moderátor: Ács Dóra, főszerkesztő, Store Insider

Polcstratégia: ne csak láss, nézd is meg a vevőidet!

- Konjunktúrában általában nem nagyon szoktunk gondolkodni kategóriamenedzsmentben,  amikor pedig lefelé mennek a számok, jellemzően kapkodni kezdünk, és azt gondoljuk, most nincs idő a kategóriamenedzsmentre - mutatott rá Bokor Rita, szortiment menedzser, független tanácsadó. - A kategóriamenedzsment csak egy mód arra, hogy jó üzletet csináljunk. Vásárló szemszögből ez azt jelenti, hogy elégedetten távozzon a vásárló, az ellátási lánc szempontjából pedig, hogy mindenki profitot termeljen. Viszont ha van recept, az még nem minden. Mint ahogy két spagetti is készülhet ugyanazzal a recepttel, mégis jelentős különbség van köztük. Az egyik csak a fizikai szükségletünket elégíti ki, a másik étel pedig más érzékszervekre is hat. Valahogy így vagyunk a boltokkal is. Vannak boltok, amik egyre többet nyújtanak nekünk. Mitől függ az, amitől a bolt ez utóbb kategóriába tartozhat? Erre adott választ, megoldásokat előadásában a tanácsadó.

Bokor Rita, szortiment menedzser, független tanácsadó
Bokor Rita, szortiment menedzser, független tanácsadó

Látlelet az egészségtudatosságról 


Az Inspira Research exkluzív, Store Insider szaklap kérésére készült kutatását Dörnyei Otília ismertette a Consumer & Retail Director, Inspira Group képviseletében.

Dörnyei Otília Consumer & Retail Director, Inspira Group képviseletében.
Dörnyei Otília Consumer & Retail Director, Inspira Group képviseletében.

- Ugyan még kis mértékben, de megjelentek az egészséges életmódra odafigyelés pozitív tendenciái - mutatott rá a szakember. Egészséges témákkal kapcsolatban miről olvasnak a magyarok? Nem meglepő módon első helyen áll a helyes táplálkozás, második helyen áll a sport, ezt követik a gyógytermékekkel kapcsolatos témák, illetve a top 5-be tartozik még a fogyókúrázással kapcsolatos olvasott információk témaköre. 

Hol keressük ezeket az információkat? Ezen a területen még mindig a televízió hatása számottevő - OTC-termékeket előszeretettel hirdetnek a televíziós reklámokban, ami a kutatás szerint sem marad hatás nélkül, de a legmegbízhatóbb válaszokat továbbra is az orvostól, szakembertől fogadjuk el.

Határozottabban tudjuk tehát, mi a jó nekünk, de mit hajlandók megtenni az egészségéért a magyar emberek? Mi minden érett be az elmúlt évtizedek adukációs törekvéseiből? Mely egészségtámogató területeken lehet további fejlődéseket elérni? Számszerűen hogyan mutatkozik meg a tudatosság a magyar emberek vásárlási szokásaiban, egészségre való törekvéseiben? A mentes termékek összességében, illetve szegmentálva milyen arányokban jelenik meg a magyar háztartásokban? Milyen érvek húzódnak meg a vásárlás, döntéshozás mögött, ha mentes élelmiszerekről, szépségápoló szerekről, vagy háztartási szerekről van szó? A közönségsoraiban ülők ezekre a kérdésekre is hasznos, számszerűsíthető válaszokat kaptak.

Hogyan lehet meglovagolni a mentes és tudatos healthy-beauty trendet?

Kerekasztal-beszélgetés
Kerekasztal-beszélgetés

Moderátor: Dörnyei Otília, Consumer & Retail Director, Inspira Group
Résztvevők:
István Katalin, senior brand és trade marketing menedzser, Henkel Magyarország
Kadlok Nelli, PR-menedzser, Rossmann Magyarország
Szabó Réka, Brand Manager Dove Skin&Masterbrand, Unilever

Abban egyetértettek a résztvevők, hogy bár egyre erősebb, itthon még az elején tart az egészségtudatos trend. Kadlok Nelli szerint, natúr öko és bio termékek vásárlása terén egyre tudatosabbak a fogyasztók. Kiemelte az edukációt mind a munktársak, mind pedig a vásárlók felé. 

Szabó Réka ehhez hozzátette, hogy vállalatuk folyamatosan kutatja a fogyasztói igényeket, és a minőség az, ami dominál, de a top öt vásárlói igényben szerepelnek a mentes termékek is. Korcsoport szerint pedig jellemzően 25-30 körül kapcsol be az egészségtudatosság.

István Katalin elmondta, hogy főleg a millenáris és a z generáció, aki nyitott az ilyen típusú termékekre, az Y generáció pedig anyagilag jobban megengedheti magának. Az összes vásárló egy ötöde csupán, aki valóban valamilyen betegség miatt vásárol mentes terméket, amely elsősorban individualista trend - divat. Szerinte hamarosan alapelvárás lesz az egészségtudatosság. Ezeknek a termékeknek az előállítása sokkal többe kerül, így azokat 1000-1500 forintos áron tudják árulni. „Nem várjuk, hogy ebből tömegtermékek legyenek.”       

Ahogy Szabó Réka fogalmazott a fenntartható csomagolást is egyre inkább keresik a fogyasztók. Tapasztalatai szerint a "nyuszis" logót keresik nagyon a vásárlók - amely az állatkísérlet mentességet jelöli - azonban natúrkozmetikumos logó egyelőre nincs.   

A Henkel brand és trade marketing menedzsere szerint a termékek sokszor olyan anyagoktól is mentesek, amelyek nem bizonyítottan károsak, ilyen például az alumínum só, amely nem bizonyítottan káros. Az előadók egyetértettek abban, hogy a mentes trend elsősorban a nagyvárosokba és a fővárosba koncentrálódik.  

STORE INSIDER BEMUTATJA: Mentes-M 2019

Mint arról már beszámoltunk, a tavalyi évben kiadónk megszólította a hazai mentes élelmiszerek gyártóit, forgalmazóit, egy új hazai, hiteles versenyt indított ( 11 fő kategóriában, 130 shortlistre kerülő termékkel, 42 győztessel), teltházas konferenciát tartott, és év végén B2C magazinnal segítette a fogyasztói edukációt.

Az idei évben újabb szintet lépünk a Mentes-M platformon belül: az új mentes élelmiszer kategóriák mellett kibővjtjük a versenyt és idén már drogériatermékekkel, szépségápolási és ökoháztartási termékekkel is lehet nevezni a Mentes-M Díjért. (Az ezzel kapcsolatos információkat heteken belül online oldalunkon tesszük közzé.). Ezzel együtt egy újabb kiadvánnyal bővül a porfólió: Mentes Drogéria Magazinunk első megjelenése június közepére várható.

Neked a divat mondja meg, hogy ki vagy?

 
Az eszköz és a kreatív tartalom adja a jó kampányt, és nem egyszerű kiigazodni a reklámpiacon. Schwedics Ágnes, Creative Strategy Director (Starski) az iInfluencer marketing sokrétűségéről, a trash kampányok hatásosságáról, típusairól, sikerességéről, működőképességéről beszélt előadásában, nem elfelejtkezve a print kiadványokban való hatékony hirdetés, kreatív tartalomgyártás lehetőségeiről. Olyan "temetett" módszerek hatékony felélesztésének lehetőségeit is felvillantotta, mint a hírlevélküldés, az eDm alkalmazásának módszerei, és rávilágított a social media jelenlét fontosságára a B2B szektort területeit illetően is. 
 

Célozd meg a zöldeket: hogyan tudod megfogni az ökotudatos vásárlókat?

Mit tekintünk környezetbarát terméknek? Milyen választása van annak az üzletnek, aki ökobarát csomagolást, illetve ökobarát termékeket akar tartani? Melyik termék milyen környezeti előnnyel bírhat, mi az, amit érdemes róla hangsúlyozni a vásárlók felé? - előadásában többek között ezekre a kérdésekre is kitért Zelenák Adrián, a Zöldbolt.hu alapítója, tulajdonosa. 

- A környezetbarát termékekkel kapcsolatban van mit tisztába tenni: a gyakorlatban nem terjedtek el az ökominősítő rendszerek, sok a kérdőjel ezen a téren a vásárlók fejében - világjtott rá Zelenák Adrián. - Létezik nagyon sok logó, amit lehet használni, ezek mind információt szolgáltatnak arról, hogy az adott termék környezetbarátabb-e a többi terméknél, de a vásárlóban nem lesz ettől tisztább a kép, nem segíti feltétlen a választását a vásárlás során. 
 
Hogy mitől lehet, és milyen a tökéletes öko termék, és mit kommunikáljunk róla? - a  szakember példákkal, esettanulmányokkal edukálva tett gondolatébresztő és hasznossá ötleteket az előadásában. 

Nőkép a reklámokban: hogyan kerüljük el, hogy szexisták legyünk?

Réz Anna, filozófus, az Üvegplafon platform alapítója

Idén június 14-től lép életbe az Advertizing Standards Authority Nagy-Britanniában, amely tiltani fogja a reklámokban a  káros vagy félrevezető testábrázolást. Ennek apropóján is beszélt Réz Anna filozófus a reklámokban használt szexizmusról -  nemi sztereotípiákról.
 
Az előadó azzal kezdte, hogy a magyar társadalom az OECD országok között  az egyik legtradicionálisabb társadalom a nemekről való gondolkodást illetően. De mi is a szexizmus és ez hogyan jelenik meg a reklámokban? 
 
A filozófus hangsúlyozta, hogy ez elsősorban megdönthetetlen hit, hogy milyen is és milyennek kell lennie egy férfiaknak, vagy a nőknek? A szexista feminista reklámok esetében előbbiek terén erős a hazai kínálat.  Az erős, racionális, higgadt vs. gyengéd, gondoskodó, befogadó hittételek összeadódása nyomán pedig egy hierarchizált társadalom születik, ami bérkülönbségben, bántalmazásban valósul meg a nők rovására, a reklámok pedig hozzájárulhatnak ahhoz, hogy fennmaradjon ez a társadalom. Ugyanakkor hozzátette, hogy nem gondolja azt, hogy kiemelt jelentősége lenne a reklámoknak ebben a jelenségben, mindenesetre azok normalizálnak és megerősítenek. 
 
Réz Anna az always kampányát hozta fel a feminista reklám példájaként, és azt ajánlotta hasznos módszerként a reklámkészítőknek, hogy próbálják meg a másik nemre vonatkoztatni a sztereotip üzeneteket és így próbáljanak magas eléréseket generálni.    
 
Isteni desszert a végén
 
Akár magánemberként, akár cégvezetőként nézünk Mészáros Gábor, a ChocoMe tulajdonosának történetére, mindenképp csodálatot és jóleső elismerést vált ki belőlünk. A vállalkozó fiatalember első szárnypróbálgatásairól az Élelmiszer szaklap készített elsőként címlapinterjút - most, egy évtized elteltével a Store Insider nevében válaszolt a főszerkesztő, Ács Dóra kérdéseire.
 
 
Mi kell ahhoz, hogy szinte a semmiből, sőt, igazán mélypontról (egy munkahelyi elbocsájtáshullámot és egy komoly balesetet követően) valaki 10 év alatt, kis befektetéssel 1 milliárd forintos céget hozzon létre úgy, hogy a termékei közben sorra nyerik a világ legrangosabb versenyeit? 
Édes zárásként Mészáros Gábor, a Chocome tulajdonos-ügyvezetője mesélte el saját és cége történetét, és beszélt terveiről a miniinterjú keretében.
 
Innováljuk, de ne bármi áron!

A második napot Kurucz Péter, a Nielsen kereskedői kapcsolatok igazgatója nyitotta meg, aki előadásában a hazai innovciós törekvések elemézéséről szólt. 
Az innovációs ciklusok a környezeti hatások, versenyhelyzetek, cselekvési kényszerek miatt nagyon lerövidültek és inkább hazárdjátékra, mint megfontolt innovációs termékbevezetésre hasonlítanak: a statisztika szerint az innovációra nem javasolt, ám mégis bevezetett termékek 27 százaléka lesz csak sikeres. 
 
Az innováció több oldalát figyelembe véve, hova helyezhetők el a termékbevezetések?
Melyek voltak a múltban, és melyek most az innovatív kritériumok, és milyen költségvonzatai vannak?
Mint azt az előadó elmondta, ha az innovációt a makrokörnyezet szempontjából vizsgáljuk, több értékesítési csatornában kell gondolkodnunk, rengeteg kereskedői márkával kell számolnunk, és meg kell vizsgálnunk, hogy a fogyasztó mit gondol erről, mi is az, ami a fogyasztókat hajtja a mai világban? Mint kiderült, a kényelem és a vásárlási élmény a legdominánsabb vásárlói igény, de honnan meríthetünk innovációs ötletet? A kutatások szerint is az általános fogyasztói trendekből tudunk nyerni, és erre próbálunk reflektálni valamilyen termékkel. Ha az ötlet kiforr, azzal még nincs vége a feladatoknak, sőt, csak ezután kezdődnek az igazán izgalmas kérdések. 
 
Kényelmi funkciók, környezettudatos csomagolás,
új ízek, kevesebb só, -cukor, technológia
 
Kerekasztal-beszélgetés
Kerekasztal-beszélgetés

Moderátor: Ács Dóra, főszerkesztő, Store Insider
Kurucz Péter, kereskedelmi kapcsolatok igazgató, Nielsen
Sága Foods Zrt.
Pálfalvi Márta, pr- és vállalati kapcsolatok igazgató, Heineken Hungária Zrt.
Várkonyi Beáta, vállalati kapcsolatok igazgató, Danone Kft.
 
A kerekasztal-beszélgetés résztvevői fogyasztói elvárások mellett a társadalmi elvárásokat is górcső alá vették. Ma már arra is oda kell figyelni egy felelős gyártónak, hogy az innovációja, új terméke ne csak más legyen ahhoz képest ami a piacon már megtalálható, hanem arra is, hogy valamilyen társadalmi értéket is képviseljen. Aki ezt teszi, az akár teljesen megújúlhat, felfrisíjtheti a márkáját a fogyasztók szemében. Nagyon fontos, hogy egy innovációnak működnie kell a vevők számára is, nem lesz sikeres, ha csakis a társadalmi haszna és értéke nagy. 
 
A Föld hete kapcsán végzett Nielsen-kutatás alapján a fogyasztók nagyon is tudatában vannak annak, hogy melyek azoka  termékek, amelyek a bolygó fenmaradását hivatottak segíteni, és ezért akár prémium árat is hajlandóak kifizetni - főképp az Y generáció számára.

Kényelemre vágyunk! 
Hogyan erősíthető ez az érzet a fogyasztókban? 

Avagy mitől, miért szeret visszajárni a fogyasztó egy üzletbe, vásárolni egy online felületen, hogyan erősíthető meg a kényelmi faktor? Mit adhat el egy eladó, ami a pénznél is többet ér a vevő számára a mai világban? A válaszokat Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus, író adta meg előadásában. 
 
"Klímaváltozás" a kereskedelemben
 
A világtrendeket követve hazánkban is egyre többször vásárolunk online (akár on the go), és várhatóan egyre többen fogunk, hiszen a rendszeresen így vásárlók mellett a kipróbálók aránya feltűnően megnőtt újabban. Sokkal tudatosabbak a vásárlók, megnézik a konkurenciát, megvizsgálják az árakat, és előre megtervezik a vásárlásaikat - újszerű jelenség, hogy friss élelmiszert már nem csak fizikai üzletben, offline vagyunk hajlandók vásárloni, hanem már online is.
 
A hagyományos bolti értékesítés esete a multichannel és az omnichannel modellel - hazai és a nemzetközi trendekről, az omnichanel kereskedelmi kihívásairól, a vásárló motiválásáról, a hagyományos vásárlási folyamatok változékonyságáról Turcsán Tünde, a GfK Hungária Commercial Directora beszélt. 
 
Hatékonyságnövelés és optimalizálás az FMCG-szektorban
 
Mindez a modern technológia, a mesterséges intelligencia segítségével, adatelemzéssel, optimális készletelemzéssel sikerrel elérhető - Bessenyei Istvánnal, a Laurel cégcsoport tulajdonos ügyvezetőjével Schäffer Dániel a Store Insider szerkesztője beszélgetett. A mesterséges intelligencia a kereskedelemben technikailag megérkezett, a hasznossága nem kérdéses, mi lehet a gát, amiért nem érkezink meg hozzánk a "big data" szemlélete a gyakorlatba, mindennapi valóságunkba?
- A rengeteg adat, az új szemlélet, a megszokottal szakító stratégiai lépés összeroppanthatja az embert, a folyamat elején mindenképp támogatóra, segítő közreműködőre van szükség - Bessenyei István. - A régi módok, az elavult költségszemlélet, a régi belső emberek nem elegendőek a változáshoz. Kell egy megfelelő külső szakértői csapat, amely lendülettel véghez viszi a fejleszési lépéseket a cél eléréséig. 
 
 
(forrás: Store Insider)
hirdetés
Olvasói vélemény: 10,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Cikk[237623] galéria
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél