hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. október. 19., kedd - Nándor.
hirdetés

Kereskedelem és mesterséges intelligencia

Mesterséges intelligencia, video-analitikán alapuló sorcsökkentés, hatékony csapatkommunikáció az üzlet dolgozói között, webáruházak automatizációja, illetve a hazai kereskedők lehetőségei. Ezek voltak a mai 8. Laurel Retail Konferencia második szakaszának kulcstémái.

hirdetés

A mesterséges intelligencia témaköre már a rendezvény korábbi előadásaiban is többször szóba került, de a terület bővebb kifejtése Janusz Morozra, a Symphony RetailAI Channel Directorára várt. Nem is véletlenül, a Laurel nemzetközi partnere ugyanis a világ egyik legnagyobb mesterséges intelligencia szolgáltatójának számít a kiskereskedelem terén.

Janusz Moroz
Janusz Moroz

Janusz Moroz részletesen bemutatta a konferencia résztvevőinek „CINDE”-t, aki valós időben több milliárdnyi vásárlási adatot elemez, hogy az azokból kirajzolódó mintázatok alapján a lehető legjobb döntéseket javasolja a készlettervezés vagy épp a személyre szabott ajánlatok terén. A kulcs pedig az, hogy a gép „csak” javasol, és egy jó döntéshozóra továbbra is szüksége lesz, aki hajlandó is megtenni a szükséges lépéseket a vállalat profitjának növelése érdekében.

Ami utóbbit illeti, a Symphony RetailAi munkatársa konkrét adattal is szolgált: megoldásuk segítségével 2%-kal növelhetőek a bevételek, ami volumentől függően jelentős összeg is lehet.

Ezt követően Horváth Balázs, az Ultinous Retail kereskedelmi igazgatója mutatta be a mesterséges intelligencia egy szűkebb, ám nem kevésbé izgalmas rétegét. A cég fejlesztése videokamerák felvételeiből nyer ki adatokat (beleértve a vásárlók nemét és becsült életkorát vagy épp a visszatérő vevők számát), mindezt teljesen automatikusan, emberi beavatkozás nélkül. A rendszer segítségével kiszámíthatóak olyan, a kereskedők számára értékes statisztikák, minthogy hány ember halad el a bolt előtt, és ebből mennyi tér be az üzletbe, illetve az is, hogy egy vevő átlagosan mennyi időt tölt el a polcok között. A vevők útvonalait elemző programokra támaszkodva pedig olyan stratégiai lépések is könnyebben meghozhatók, mint az üzlethelyiség átrendezése.

Horváth Balázs
Horváth Balázs

Horváth Balázs részletesen is bemutatta azt a fejlesztésüket, amely képes előrejelezni, hogy a boltokban várhatóan mikor alakulnak ki hosszú sorok a kasszáknál, és a munkatársaknak figyelmeztetést küldve segít megelőzni a vevőknek kellemetlen várakozást. Az általa példaként hozott esettanulmányok alapján a hosszú sorok száma 60-70%-kal is csökkenhető az Ultinous Retail megoldásaira támaszkodva.

A színpadot megöröklő Kent Messerschmidt, a VoCoVo képviselője azzal nyitott, hogy a walkie-talkiekat és a hangosbemondókat már a „régi világ” megoldásai közé sorolta. Ezekkel szemben a VoCoVo fejhallgató-alapú rendszerei már a jelenkort képviselve segítik a lehető leghatékonyabb csapatkommunikációt az üzletek dolgozói között. A cég eszközei képesek konferenciabeszélgetésekre is, de akár két ember is tud kizárólag egymással kommunikálni a segítségükkel.

Kent Messerschmidt
Kent Messerschmidt

Mint elhangzott, a VoCoVo komplex megoldásai nemcsak hatékonyabbá teszik az üzletek működését, hanem egyúttal a vásárlói élményt is javítják, azaz több szempontból is fokozzák az üzletek profitját. Kent Messerschmidt utóbbit igyekezett számszerűsíteni is. Négyezer helyszín tapasztalataira alapozva üzletenként mintegy 4500 euró megtakarítást lehet elérni a VoCoVo-rendszer használatával.

„Mit lehet egy webáruházban automatizálni? Mindent!” Ezzel a sokat mondó kérdés-válasszal kezdte előadását Roskó Dávid, az Oander Kft. integrációs csoportvezetője. A nap utolsó előtti előadója persze igyekezett ki is fejteni ezt a „mindent”. Fejlesztéseikkel a webshophoz kapcsolódóan automatikussá tehető többek közt a fizetés, a csomagcímzés, a készlet frissen tartása és a számlázási folyamat. Ezeken kívül szintén van lehetőség a közösségi oldalakkal és a mobil alkalmazásokkal való összehangolásra, sőt, akár vásárlást ösztönző emailek kiküldésére is – mind-mind emberi beavatkozás nélkül.

Roskó Dávid
Roskó Dávid

Roskó Dávid szerint egyébként a „mit szeretnénk automatizálni?” kérdésnél sokkal fontosabb a „hogyan?” A válasz pedig ez esetben: fokozatosan, azaz gondos tervezés mellett. Ezt illusztrálandó bemutatta, hogyan juthat el három lépésben egy webáruház odáig, hogy rendeléskor a program az egyes raktárak munkamennyiségének függvényében döntse el, honnan induljon útjára az adott termék.

A konferencia záró előadásában Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség főtitkára a hazai kereskedők szerepéről és lehetőségeiről beszélt. A tisztán magyar tulajdonú retail vállalkozásokat tömörítő szervezet képviselője ismertette aktuális javaslataikat, amelyek álláspontjuk szerint előremozdítanák a komplett hazai szektort. Ezek közé tartoznak a vidéki kereskedelemfejlesztési programok, a különböző hatékonyságnövelő intézkedések, valamint a munkaerőhiányt kezelő javaslatok.

Neubauer Katalin
Neubauer Katalin

Az MNKSZ az elképzeléseit folyamatosan igyekszik kommunikálni a politikai döntéshozók felé – ezzel kapcsolatban Neubauer Katalin örömtelinek nevezte, hogy Cseresnyés Péter Kereskedelempolitikáért és Fogyasztóvédelemért felelős államtitkár elfogadta a konferencia szervezőinek meghívását, és nyitottnak mutatkozott a párbeszédre.

A főtitkár a hazai vállalkozások nem általános, de ettől még jelen lévő gyengeségei között említette a digitalizációs lemaradást, és az ezzel szorosan összefüggő alacsony hatékonyságot, ám bízik benne, hogy sokan meghallják a Laurel rendezvényének üzenetét, és a közeljövőben még nagyobb javulás következik be ilyen téren is.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

Kékgalléros konferencia 2021-ben is!

Kiadónk társoldalai