hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 01., csütörtök - Malvin.
hirdetés

Harmadával csökkent a Zwack eredménye

A Zwack Unicum Nyrt. 1,69 milliárd forint adózott eredményt ért el a 2019-2020-as üzleti évben, ami 35,3 százalékkal elmarad az előző üzleti évitől, de több mint 20 százalékkal meghaladja az éves tervet - derül ki a vezetőségi beszámolóból, amelyet a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján szerdán tett közzé.

hirdetés

A társaság bruttó árbevétele 26,3 milliárd forint volt, ami csaknem megegyezik az előző éves árbevétellel, 17 millió forinttal több annál. A nettó értékesítés (a jövedéki- és népegészségügyi termékadó nélküli árbevétel) 13,9 milliárd forintot tett ki, 11,3 százalékkal alatta maradt az egy évvel korábbi bázisnak.

A bruttó és a nettó árbevétel változása közötti jelentős eltérést a népegészségügyi termékadó (neta) 2019. január 1-jétől életbe lépő változása okozta - közölte a vállalat.

A módosítással minden szeszesitalt megadóztattak, az adómértékek pedig 20 százalékkal emelkedtek. Az adónövekedést a társaság érvényesítette eladási áraiban, de ez jelentős volumencsökkenéssel járt együtt a beszámoló szerint.

A tájékoztatás szerint az üzleti év utolsó negyedévében (2020 január-március) több mint 50 százalékkal emelkedett az árbevétel az előző év azonos időszakához képest. Ehhez egyebek mellett az is hozzájárult, hogy a koronavírus-járvány miatt megváltoztak a nagyobb kiskereskedelmi hálózatok rendelési szokásai. Néhányan március utolsó napjaiban a szokásos mennyiség többszörösét vásárolták, ami javította a márciusi árbevételt, ugyanakkor jelentősen visszavetette az áprilisi forgalmat - közölték.

Forrás: 123rf

Az üzleti év működési eredménye 2,1 milliárd forint lett, 29,6 százalékkal alacsonyabb az előző évinél.

A beszámoló szerint a Zwack Unicum Nyrt. a magyar égetett szeszesitalpiac legnagyobb szereplője. Mivel a társaság bevételének csaknem 90 százaléka a hazai piacról származik, gazdálkodását alapvetően meghatározza a belföldi fogyasztás alakulása. A hazai prémium szeszesital-fogyasztás az elmúlt néhány évben bővült Magyarországon, de a közeljövőben ennek drasztikus csökkenése várható a koronavírus-járvány miatt - írják a jelentésben.

A Zwack Unicum a BÉT honlapján közzétette azt is, hogy június 25-én tartja évi rendes közgyűlését, ha a meghirdetett időpontig megváltoznak a veszélyhelyzeti szabályok, és a közgyűlés megtarthatóvá válik. Ha a közgyűlés megtartása nem lesz lehetséges, akkor a vonatkozó kormányrendelet értelmében a társaság igazgatósága dönt a napirenden szereplő kérdésekben - áll a meghívóban.

A Zwack részvényeivel a BÉT prémium kategóriájában kereskednek. A papír 16 950 forinton zárt kedden. Az elmúlt egy évben legmagasabb árfolyama 18 000 forint, a legalacsonyabb 14 800 forint volt.

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekli? Akkor ne hagyja ki! Jelentkezzen!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!