hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. szeptember. 25., péntek - Eufrozina, Kende.
hirdetés

Hetedik éve szárnyaló üzletág a séfek szolgálatában

Az Unileverről köztudott, hogy a világ egyik legjelentősebb, márkás fogyasztási cikkeket gyártó és forgalmazó vállalata. Kevesebben ismerik az Unilever Food Solutions nevét, pedig az Unilever gasztronómiai üzletágaként jelentős szereplője a professzionális alapanyagok magyar piacának. A Food Solutions az Unilever egyik legdinamikusabban növekvő üzletága. Célja, hogy segítse a séfek, azaz a gasztronómia művészeinek munkáját. A Food Solutions nemrég az Unilever globális elnöki különdíját elnyerő South East Europe régiójának vezetőjével, Burján Csabával beszélgettünk.

hirdetés

Kikből áll a Food Solutions üzletág célcsoportja?

A Food Solutions az ezredfordulón vált különálló globális üzletággá a cégen belül, a Knorr márkát tulajdonló Bestfoods akvizícióját követően, miután egyesítették a két vállalat professzionális üzletágait. Ez egy B2B üzletág az Unilever élelmiszer-ágazatán belül. Fő célcsoportunk a vendéglátóiparban, a közétkeztetésben dolgozó séfek; hitvallásunk, hogy hozzásegítsük őket, hogy igazán szerethessék, amit csinálnak. Ennek érdekében levesszük a vállukról egyes részfeladatok terhét – mint például a levesalapok előkészítését, a köretek, a desszertek elkészítéseinek alapfeladatait –, hogy az étkek „alkotásával” foglalkozhassanak, annak kinézetével, ízével: a húsok fűszerezésével, érlelésével, az ételek megkomponálásával. Az Unilever Food Solutions aktívan támogatja partnerei konyhai eszközeinek fejlesztését gépekkel, berendezésekkel, konyhai eszközökkel, szakmai tanácsadással és egyéb szolgáltatásokkal is.

Az Unilever élelmiszer-ágazatán belül mekkora a Food Solutions részesedése?

Az élelmiszer-forgalmunk 15-20 százalékára tehető a globális és a magyar piacon egyaránt. Ha a szegmens növekedését nézzük, még kedvezőbb, 30-40 százalék az arány – ugyanis ez az üzletág jóval dinamikusabban bővül, mint a teljes Unilever. A régióban 2020 februárja volt a hetvennegyedik hónap, hogy megszakítás nélkül növekszünk. Magyarországot, az adriai térséget, Romániát és Bulgáriát összefogó, általam vezetett, South East Europe néven működő régió többi országában ebből a 74 hónapból az utolsó négy év egyre gyorsuló ütemű, két számjegyű növekedést mutatott. Régiónk kiemelkedő 2019-es teljesítményének elismeréseként januárban megkaptuk a President Awardot, az Unilever globális elnöki különdíját, amelyet évente a legkiemelkedőbb teljesítményt nyújtó országcsoport nyer el.

Mivel magyarázzák ezt a rendkívül kimagasló teljesítményt, és melyek azok a trendek, amelyek jellemzik napjaink gasztroforradalomként is aposztrofált változásait?

Rengeteg változás történik a piacon, a gasztroforradalom teljesen átrendezte Budapestet és az egész országot, kiváló éttermek nyíltak, a magyar séfek nagyot alkotnak, nívós gasztrokultúra alakult ki, látványosan megindult a gasztroturizmus. Számos számunkra pozitív trend figyelhető meg a piacon: növekszik az elkölthető jövedelem, egyre többen engedhetik meg maguknak, hogy étterembe járjanak. A másik jelenség a szakképzett munkaerő, a séfek égető hiánya ebben az iparágban. A vendéglátásban azonban mindenképpen standardizálni kell a minőséget, ehhez pedig olyan professzionális alapanyagok – a folyékony füsttől az umami ízen át a liquid alapokig és zselé állagú termékekig – szükségesek, amelyeket mi forgalmazunk. Ez a két fő trend mindenképpen piaci növekedést biztosít a számunkra. Ehhez az is hozzájárul, hogy speciális termékeinket ma már a legnevesebb séfek is használják, és ezt sokan fel is vállalják.

Mi a Food Solutions szerepe, pozíciója az Unileveren belül?

A Food Solution a kiskereskedelmi piac előszobájának tekinthető, és úgy működik, mint egy speciális „piackutató ügynökség”. Az új trendeket itt sokkal korábban érzékeljük, a gyorsuló változásokra a kiskereskedelemnél jóval hamarabb tudunk jó megoldásokkal reagálni. Az így születő innovációk, termékek, ízkombinációk egy bizonyos idő után bekerülnek a fogyasztói piacra is, mint ahogy a Forma 1-ben kipróbált és bevált technikai megoldások is előbb-utóbb megjelennek a szériamodellekben. Volt számos olyan termékünk, az új ízprofilokat kínáló dresszingektől kezdve az innovatív ételízesítő-kombinációkig, amelyek már végigjárták azt az utat.

Nemrég indítottuk el növényi alapú hús helyettesítő termékcsaládunkat, a The Vegetarian Butcher portfóliót. Ezek a termékek teljesen növényi összetevőkből készültek és használatukkal úgy tudjuk helyettesíteni a húst, hogy a fogyasztó nem kényszerül ízkompromisszumra. Itt első lépésként megkerestünk egy globális láncot, a Burger Kinget, amelynél felvették a menübe a hús nélküli Rebel Whoppert. Ezután topséfekkel megteremtjük ennek a márkának az alapismertségét, és csupán akkor van lehetőség a kiskereskedelmi bevezetésre is. Nem indulhatunk rögtön a kisker bevezetéssel, mivel a professzionális arculatot a professzionális séfeken keresztül, topéttermekben lehet megteremteni.

Mi valójában egy kísérleti pálya, a kiskereskedelmi forgalmazás előszobája vagyunk, ahol nem laboratóriumban, hanem a valóságban teszteljük a termékeket. Az anyavállalat például rendszeresen végeztet globális piac és trend kutatásokat az étkezési szokásokról, a termékfejlesztés lehetséges irányairól. A közelmúltban készült el például a legfrissebb, amelynek címe: A jövő 50 alapanyaga.

Mennyi idő alatt zajlik le egy ilyen folyamat?

Általában két-három év alatt. De hogy mennyire felgyorsult a piac változása, mutatja a The Vegetarian Butcher termékek példája: tavaly szeptemberben volt egy megbeszélésünk, amelyen az idei terveinket véglegesítettük. Ezekben a The Vegetarian Butcher bevezetése még csak lehetőségként szerepelt, úgy gondoltuk, a piac nem eléggé nyitott rá. Aztán októberben megjelent a termék a Burger Kingben, a versenytárs termékeket belistázta néhány üzletlánc, és a séfek is igényt formáltak valami újra, amiben nincs hús, de más, mint az étlapok örök egyeduralkodó hús nélküli fogása, a rántott sajt. Jelentős a fogyasztói érdeklődés is. Elképesztő gyorsasággal zajlott a folyamat: szeptemberben még nem tűnt prioritásnak a dolog, a februári Sirhán ez volt a toptéma, előfordult, hogy a Bocuse d’Or zsűritagjai is nagy érdeklődéssel kóstolták a standunkon ezt az új termékünket, és nagy örömünkre elismeréssel nyilatkoztak a Vegetarian Butchherről. (A Sirhán készült villám-közvéleménykutatás eredményét lásd a keretesben. A Szerk.)

Említette, hogy tavaly decemberben még csak ötlet szintjén beszéltek a Vegetarian Butcherről, majd aztán a piaci mozgások hatására végül mégis villámgyorsasággal elkészült. Honnan jönnek egyébként az innovációs ötletek, például ennek az új márkacsaládnak mi az előtörténete?

Az Unilever két éve vásárolta meg a Vegetarian Butcher nevű holland céget, amely tökéletesen beleillik az Unilever globális fenntarthatósági küldetésébe, hogy úgy növeljük az értékesítésünket, hogy közben a környezeti lábnyomunk folyamatosan csökken. A Vegetarian Butcher alapítója egy húsimádó holland, egy nyolcadik generációs farmer, aki imádja a hús ízét, de elege lett a nagyüzemi hústermelés körüli problémákból, és az egészségtudatosság is a szeme előtt lebegett, amikor kompromisszumos megoldást keresett. Azt kutatta, hogyan tudja előállítani a hús ízét kizárólag növényi alapból – például szójából, borsóból, sárgaborsóból –, mesterséges színező-, stabilizáló- és tartósítószerek nélkül, nagyon kevés összetevővel. Ezek a húsok ízét valóban idéző termékek éppúgy szólnak a vegetariánusoknak, a flexitáriánusoknak és az épp egy kis kihagyásra vágyó húskedvelőknek. Az ilyen jellegű igények a rendelkezésre álló nyersanyagok szűkössége miatt mindig nagy kihívást jelentettek a séfek számára. A Vegetarian Butcher termékeinkkel gyakorlatilag bármilyen „húsételt” – a paprikás csirkétől a churrys csirkén és a rakott káposztán át a nuggetsig és a hotdogig – el tudunk készíteni úgy, hogy nincs benne hús, és ezekkel az ételekkel már nagyon izgalmassá lehet tenni egy húsmentes menüt.

Hogyan folyik az értékesítés, és mekkora sales csapattal dolgoznak?

A teljes csapat hatvan fős, a sales-esek jórészt értékesítési vénával bíró séfek. Nekik nincs közvetlen rendelésfelvételi céljuk, csak országos értékesítési célkitűzésük, ők nem sales, hanem tanácsadói munkakörben vannak, feladatuk a nagykereskedők saját csapatán keresztül történő értékesítés támogatása, piacfejlesztő tevékenység, új termékek bevezetése, termék-demonstráció és a promóciók kezelése. A klasszikus sales munkát a nagykereskedők értékesítői végzik. A velünk kapcsolatban álló mintegy ötven nagykereskedőnek körülbelül hétszáz értékesítője van. Együttműködő partnereink számára kidolgoztunk egy motivációs programot, amelynek alapján képezzük és jutalmazzuk őket.

VEGETARIAN BUTCHER TERMÉKEK KÓSTOLTATÁSA A SIRHA 2020 KIÁLLÍTÁSON
(125 megkérdezettel)
● Több mint 44% azt hitte, hogy a kóstolt étel hús felhasználásával készült.
● 82% közel megegyezőnek találta az ízüket a húsból készült ételekével.
● Több mint 90% jónak találta a termékek ízét.
● A szakmai közönség 81%-a szívesen beépítené a menüjébe alapanyagként ezeket a termékeket.

Milyen csatornákat használ a Food Solutions a séfekkel való kommunikáció során?

Kommunikációnk rendkívül fontos eleme a digitalizáció. Nagyon széles – Magyarországon körülbelül tízezer, a régióban hozzávetőleg húszezer séffel, szakáccsal és élelmezésvezetővel tartjuk a kapcsolatot, természetesen GDPR-nak megfelelő módon. Ők beleegyeztek abba, hogy aktív kapcsolatot ápoljunk velük, megkeressük őket. Értesítést küldünk nekik az új termékeinkről, az aktuális trendekről, segítséget nyújtunk munkájukban. Bemutatunk egy-egy példaképnek tekinthető séfet, akik megosztanak velük bevált fogásokat. Szakmai fórumokat, találkozókat, képzéseket, bemutatókat szervezünk, ahol rengeteg séffel kerülünk kapcsolatba. Együttműködünk a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségével, közösen egy országos, roadshow-szerű képzést tartunk.

Számos rendezvénynek, bemutató főzésnek ad otthont a központi irodánkban található UNICHEF Központunk is. Az idei Sirhán csaknem ezer partnerünk látogatta meg pavilonunkat, amely a kiállítás után is elérhető a weboldalunkon 3D-ben virtuálisan bejárható módon. Kiemelt szerepet kap kommunikációnkban az idén második alkalommal kiadott séfkönyvünk is.

Mi volt a koncepciójuk a séfalbum összeállításánál?

A sorozatindítás szándékával először 2018-ban jelentettük meg a Mise en place (MEP – Főzésre kész) című könyvet, amely séfekről készült, séfeknek. Szándékaink szerint a könyv inspiráció és tisztelgés a magyar séftársadalom előtt. Az egyedülálló séfportrégyűjteménnyel célunk az is, hogy tovább erősítsük a hazai séftársadalommal való kapcsolatunkat. A mostani kötetben 200 oldalon 48, zömében étteremben és szállodában dolgozó séf – köztük sok fiatal szakember – kapott helyet. A kötet szereplői példaképeikről és a szakma jövőjéről mondják el gondolataikat, és megosztják egy-egy kedves ételük receptjét az olvasókkal.

A címlapfotózás és az interjú az Unilever irodaházában, az Unichef elnevezésű, professzionálisan felszerelt látványkonyhában készült. Milyen szerepet tölt be ez a helyiség a vállalat aktivitásában?

A Food Solutins üzletág fontos helyszíne ez. Nem csupán egy látványkonyha, sokkal több annál. A központi irodánkba integrált, ötven érdeklődő befogadására alkalmas Unichef központ gasztroműhely, bemutatókonyha is egyben, ahol könnyed, laza stílusban, barátságos környezetben tartunk belső és külső képzéseket, bemutatókat értékesítő csapatunknak éppúgy, mint éttermi, szállodai szakembereknek vagy a közétkeztetésben részt vevőknek. Az elhúzható fallal ellátott konyhában hat kamera biztosítja, hogy az étel elkészítésének minden mozzanatát kivetítve, váltakozó kameraállásból monitorokon követhessék a nézők.

A világhálón is meg tudjuk osztani az itteni történéseket, volt olyan bemutatónk, amelyen személyesen ötvenen vettek részt, míg a Facebook-csoportunkban 3500 meghívott professzionális séf követte az eseményt, emellett az internetre utólag feltett összefoglaló videót további ötezer érdeklődő nézte meg. Vagyis egyetlen eseménnyel több mint nyolcezer kontaktot értünk el. Egyre több ilyen eseményt rendezünk, amelyekre a séfek által elismert séfeket, a szakma nagy neveit hívjuk meg, akik egy-egy bemutató főzés keretében adnak új ötleteket, inspirációt a kollégáiknak.

TRENDEK A FENNTARTHATÓSÁG JEGYÉBEN - A JÖVŐ 50 ÉLELMISZERE

A Knorr kutatói a brit WWF tudósaival, dietetikusokkal és mezőgazdasági szakértőkkel együttműködve meghatároztak 50 olyan alapanyagot a világ minden tájáról, amelyek ízük, tápértékük és alacsony környezeti lábnyomuk alapján inspirálóan hathatnak a jövő fenntarthatóbb ételeinek megalkotásához. Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Világszervezetének (Food and Agriculture Organization, FAO) felmérése alapján ugyanis nem táplálkozunk eléggé változatosan, ami az egészségünk rovására is mehet. Az emberiség tápanyagbevitelének 75%-a csupán 12-féle mezőgazdasági terményből és ötféle állatfajból áll össze, noha több mint húszezerféle, emberi fogyasztásra alkalmas és ajánlott növényfajtát ismerünk.

A tápláló és fenntartható gabonáktól kezdve a rostokban és fehérjékben gazdag hüvelyeseken át a magas ásványianyag-tartalmú leveles zöldségeken keresztül a szárazságtűrő gyökérzöldségekig tart az az új, 50 ajánlott alapanyagból álló lista, melyek fogyasztása sokkal kedvezőbb lenne a ma egyeduralkodó élelmiszer-alapanyagokhoz képest mind az emberi szervezet, mind a bolygónk számára.

E félszáz összetevő, a jövő 50 élelmiszere között találunk kevésbé ismert alapanyagokat – mint például az algák vagy a kaktuszok –, és olyanokat is, amelyek hazánkban is elterjedtek és elérhetőek – mint a hüvelyesek, a gyökérzöldségek, a diófélék, gabonák és különféle magvak.

A jövő 50 élelmiszere elnevezésű kezdeményezés célja kettős: egyrészt az egészségesebb és sokoldalúbb étrend népszerűsítése változatosabb alapanyagok felhasználásával, másrészt a talajok tápanyag-utánpótlásához való hozzájárulás vegyesebb összetételű növénytermesztésen keresztül a fenntarthatóbb jövő érdekében.

AZ UNILEVER GLOBÁLIS VÁLLALÁSAI

● 2020-ra felére csökkentjük a hulladék-kibocsátásunkat;
● 2020-ra 33%-kal csökkentjük a csomagolóanyag-felhasználásunkat;
● 2025-re több műanyagot gyűjtünk össze és dolgozunk fel, mint amennyit kibocsátunk;
● 2025-re 50%-kal csökkentjük a termékeink csomagolása során felhasznált szűz műanyag mennyiségét;
● és 2025-re a termékeink 100%-át újrahasznosítható, újrafelhasználható vagy lebomló csomagolásban értékesítjük.

Többször említette a fenntarthatóság fogalmát. Milyen innovációk szolgálják a fenntarthatóságot az Unilever és a Food Solutions működésében, hogyan határozza meg mindez a cég stratégiáját?

Számos, fenntarthatóságot szolgáló innovációnk van. Az Unilever teljes portfóliójában azon dolgozunk, hogy kevesebb, jobb vagy akár zéró műanyagot használjunk, előnyben részesítjük az újratölthetőséget, és számos olyan kozmetikai termékünk van, amely vegán és állatkísérlet mentes tanúsítvánnyal is bír. Az alapanyagokat fenntartható forrásból szerezzük be, és erre fejlesztési támogatásokat is nyújtunk. Ilyen támogatást kapott tőlünk a muronyi hagymatermesztő Imre gazda, aki Knorr-mintafarmján fenntartható módon gazdálkodik.

Együttműködésünknek köszönhetően Imre gazda élvezi egy hosszú távú, kiszámítható beszállítói szerződés előnyeit, és egy olyan exportpiachoz is hozzájut, amely enélkül nem lenne számára elérhető. Amikor a fenntarthatóságról beszélünk, a termékeink teljes élettartama során keletkező környezeti lábnyomára kell figyelnünk, a gyártásukból fakadó energia- és vízfelhasználásra éppúgy, mint a szén-dioxid-kibocsátásra. Fontos szempont például, hogy egy növényi alapú húspogácsából készült hamburger előállítása során tizednyi szén-dioxid keletkezik, mint a marhahúsos megfelelője esetében. Úgy gondolom, ez nem elmélet, hanem fenntarthatóság a gyakorlatban. Meggyőződésünk, hogy a jövőben ez az egyik legfontosabb szempont, ami mozgatórugója lesz a termékfejlesztéseinknek. (Keretes írásunkban összefoglaló olvasható a jövő fenntartható élelmiszer-alapanyagairól, a FAO és a Knorr szakértőinek részvételével készült elemzésből).

TÁMOGATÁS A SZAKKÉPZETT MUNKAERŐ HIÁNNYAL VALÓ KÜZDELEMBEN

A szakképzett munkaerő hiányának problémája állandó nehézséget jelent a vendéglátásban. Tavasszal mutatjuk be legújabb digitális innovációnkat, az UFS Academyt, melynek keretében technikai tudást fejlesztő professzionális oktatóvideókat biztosítunk partnereinknek. Reméljük, hogy magas színvonalú rövidfilmjeink segítséget nyújtanak majd a séfeknek csapatuk szaktudásának emeléséhez – mindezt könnyedén, extra idő- és pénzbefektetés nélkül. Az UFS Academy a www.unileverfoodsolutions.hu (linkkel) weboldaláról lesz elérhető 2020 márciusától.

NÉHÁNY PÉLDA A JÖVŐ 50 ÉLELMISZERE KÖZÉ TARTOZÓ ÖSSZETEVŐKBŐL

Babfélék és hüvelyesek – A magas élelmirost-, fehérje- és B-vitamin-tartalmú babfélék és hüvelyesek jelentős hányada alacsony tápanyagtartalmú talajban vagy minimális csapadék mellett is képes fejlődni. Ilyen például a lencse és a mungóbab, illetve a nálunk közkedvelt vesebab.

Gabonafélék – Növényi eredetű táplálékbevitelünk közel 60%-át a fehér rizs, a búza és a kukorica adja, pedig néhány kevésbé ismert fajta is ugyanolyan tápláló, mégis fenntartható alternatívát kínál. Például a hajdina, a köles és a vadrizs is.

Édes zöldségek – Sok olyan termény létezik, melyeket gyakran a zöldségek közé sorolnak, noha valójában gyümölcsök, hisz édesebbek és gyakran szénhidrátban és vízben is gazdagabbak, mint a zöldségek. Ilyen például a narancssárga paradicsom is.

Leveles zöldségek – Ezek a zöldségek a legtáplálóbb és legrugalmasabban felhasználható zöldségfélék közé tartoznak. Magas élelmirost- és ásványianyag-tartalmuknak és alacsony kalóriatartalmuknak köszönhetően rendkívül egészségesek is. A brokkoli, a vöröskáposzta és a spenót is része a jövő 50 élelmiszerének.
Diófélék és magok – A fehérjében gazdag magvak között több olyat találunk, melyeket szuperélelmiszernek neveznek (például a lenmag, a szezámmag és a dió).

Gombafélék – Több mint kétezerféle ehető gombát ismerünk, amelyek olyan területeken is megmaradnak, ahol más élelmiszerek nem. A jövő 50 élelmiszerének listáján ugyan olyan gombák szerepelnek, melyek felhasználása hazánkban nem elterjedt (az ízletes rizike vagy a téli fülőke, az enoki gomba), de ezek mellett ajánlható a nálunk élő gombák minél változatosabb használata is.

Gyökérzöldségek – Roppanós, színes gyökerek levélzölddel. Nagyban hozzájárulunk az élelmiszer-pazarlás minimalizálásához, ha nemcsak a zöldet, hanem a gyökeret is felhasználjuk – mint például a petrezselyemgyökér vagy a jégcsapretek esetében.

Csírafélék – A csíráztatás megduplázza, esetenként megháromszorozza a növények tápértékét, A jövő 50 élelmiszerének listája éppen ezért számos csírafélét tartalmaz, mint például a lucernacsíra. Ez a tulajdonság szinte minden ehető csírára igaz, így receptjeinkben ajánlatos minél többfélét felhasználni.
Gumósok – A gumósok a föld alatt nőve a hideg vagy száraz hónapok alatt is megőrzik a tápanyagokat. Szénhidráttartalmuk magas, ezért értékes energiaforrások. Az édesburgonya más előnyös tulajdonságán kívül többek között ezért is került a jövő 50 élelmiszere közé.

(x)

Ács Dóra, főszerkesztő
a szerző cikkei

Császár László
a szerző cikkei

hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekli? Akkor ne hagyja ki! Jelentkezzen!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!