Itthon bővült a fagyasztott pizzák piaca
Jelentősen nőtt a fagyasztott pizzák forgalma Magyarországon az elmúlt egy évben – tolmácsolja a Nielsen friss felmérésének adatait a Napi.hu.
Mennyit?
A tavaly július óta eltelt tizenkét hónapban összesen közel 20 millió darab fagyasztott pizzát vásároltak a magyarok, összesen 11 milliárd forint értékben, utóbbi 24 százalékos növekedésnek felel meg éves összevetésben. A Nielsen-adatok alapján egy darab fagyasztott pizzáért átlagban 550 forintot adtak a vásárlók.
Honnan?
A fagyasztott pizzákat leginkább a diszkontokból, hiper- és szupermarketekből szerezték be a háztartások, tízből hét pizza ezekből a boltokból került a konyhákba. A saját márkás pizzák és a márkás termékek egálban vannak, mindkettő aránya 50 százalékos volt az elmúlt egy évben.

Melyiket?
A legnépszerűbb fagyasztott pizza a szalámis, a második helyen áll a sonkás verzió, a harmadik pedig a négysajtos. Az eladott pizzák mintegy fele 300-349 grammos, de a nagyobb, 350-399 grammos "kiszerelés" 30 százalékát adta az eladásoknak.
Hol?
Rausch Tamás, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója az eredményeket kommentálva elmondta: A koronavírus-járvány is hozzájárult a fagyasztott pizzák sikeréhez. Az idén márciusi fagyasztottpizza-forgalom 45 százalékkal nőtt éves szinten. A cég felmérése szerint Budapesten és környékén realizálódik az értékbeli forgalom 44 százaléka, míg a dél-nyugati régióban a legkevésbé kelendő a kategória: a piaci részesedés 11 százalékát hozza.