hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. április. 12., hétfő - Gyula.
hirdetés

Karácsonykor is fontos a környezettudatosság

A Jófogás online felmérése szerint tavalyhoz képest többen vannak, akik környezetvédelmi megfontolásból már inkább nem csomagolják be a karácsonyi ajándékokat, de minden tizedik ember még mindig a kommunális szemetesbe dobja a papír és műanyag csomagolást. A többiek azokat vagy szelektív hulladékgyűjtőbe helyezik, vagy – ami még jobb megoldás lehet – újrahasznosítják. Az ünnepi csomagolási szokásokkal kapcsolatos felmérést csaknem 10 000 Jófogás-felhasználó töltötte ki.

hirdetés

A Jófogás által korábban elvégzett, általános karácsonyi felmérés alapján kiderült, hogy a piacvezető apróhirdetési oldal felhasználói mit gondolnak a valóban zöld ünnepekről: a válaszadók nagy része karácsonykor is nagyon fontosnak tartja a környezetvédelmet, és odafigyel, hogy ilyenkor se terhelje jobban a környezetet. Emellett pedig mindenképpen biztató, hogy egyre többen vannak, akik idén először erre is szeretnének jobban odafigyelni, hogy közösen csökkenthessék a decemberben keletkező csomagolási hulladék mennyiségét.

A Jófogás ezért ebben a témában, részletesebben is „kifaggatta” a felhasználóit. A december elején elvégzett felmérésben csaknem 10 000 válaszadó vett részt, a tavalyi eredményekhez képest pedig egy fontos, pozitív változásra is fény derült: 2018-hoz képest 13%-kal nőtt azoknak az aránya, akik fenntarthatósági és hulladékcsökkentési megfontolásból idén már nem tervezik egyszer használatos papírba vagy műanyagba becsomagolni a karácsonyra szánt ajándékokat.

Az is mindenképpen örömteli, hogy a csomagolóanyagok a felmérés szerint elsősorban a szelektív hulladékgyűjtőkben landolnak (55%), vagy azokat a legközelebbi ünnepi alkalommal újra felhasználják (35%). Viszont még így is minden 10. ember úgy dönt, hogy ezzel nem foglalkozik, így a kommunális hulladék közé kerülhet olyan anyag is, amit egyébként könnyedén újra lehetne hasznosítani, csökkentve a környezetterhelést.

A karácsonyi időszakban rengeteg többlethulladékkal kell számolni, ezért a Jófogás azt is megkérdezte a felhasználóitól, hogy a fenntartható, zöld szemlélet terjedése ellenére miért tartják fontosnak az ajándékok becsomagolását. A válaszadók 36%-a elsősorban az esztétikai okokat jelölte be, szerintük ugyanis az ajándék szebben fest becsomagolva. A megkérdezettek egyharmada ezzel szemben úgy gondolja, hogy a csomagolás mutatja igazán, hogy törődött az ajándékkal, míg 22%-uk szerint egyenesen udvariatlanság csomagolás nélkül másnak ajándékot adni.A válaszadók 6%-a pedig nemes egyszerűséggel szeret csomagolni.

Ám ne feledjük, nem csak a „csomagolásrajongók” tudnak számos alternatíva közül választani, hogy kiváltsák a hagyományos értelemben vett csomagolóanyagokat:

  • érdemes odafigyelni a 100%-ban újrahasznosított csomagolópapír beszerzésére,
  • a környezetbarát, barnapapírra akár személyes üzenetet is írhatunk, vagy egyedi mintát rajzolhatunk,
  • a kisebb méretű ajándékokat a nagyobbakba is „csomagolhatjuk”,
  • a papírtáskát vagy mi, vagy az ajándékozott tudja egy következő ünnepi alkalom során felhasználni,
  • és érdemes már nem használt cipősdobozt, újságpapírt vagy képregényt is felhasználni, a ragasztó- és műanyagszalagot pedig mellőzni.

Ha fontos számunkra a bolygónk jövője, tudassuk szeretteinkkel is, hogy nem csak az ajándék becsomagolásával tudják a törődésüket kifejezni, és egyáltalán nem udvariatlan dolog, ha a karácsonyi ünnepek során is odafigyelünk arra, hogy csökkentsük az ország- és világszerte keletkező hulladék mennyiségét.

Forrás: 123rf

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!