hirdetés
hirdetés

Kasszamentes üzletet tesztel a Tesco

Az áruházlánc a székhelye környékén elterülő egyik egységében teszi próbára a pénztár nélküli rendszert.

hirdetés

A minap jelentős tőkét fektetett Trigo nevű partnercégébe a Tesco. A Trigo egy, a számítógépes látás technológiájával foglalkozó, izraeli startup, amely kifejlesztett egy bárminemű pénztárt nélkülöző, áruházi fizetési rendszert. A Tesco ezt a metódust szeretné integrálni egyes üzleteibe, és a Grocery Dive szerint a nagy-britanniai székhelye környékén az egyik egységében hamarosan neki is vág a letesztelésének. Jól ismert tény, hogy az Amazon Go típusú egységei is hasonló „filozófia mentén” működnek, és meglehetősen sokat hoznak a konyhára.

Forrás: Trigo Vision

A Tesco által kiszemelt, mesterséges intelligenciára építkező módszer a mennyezetre szerelt kamerákkal észreveszi, ha egy vevő leemel egy árucikket a polcról, majd pedig a termék árát automatikusan levonja a kliens számlájáról. A vásárlóknak egy speciális applikációban előzetesen meg kell adniuk a fizetési adataikat, de a továbbiakban, ha begyűjtenek valamit az üzletből bármiféle pénztár használata nélkül hagyhatják el az egységet. A Trigo technológiája ezen felül lehetővé teszi a készletek valós idejű nyomon követését, és a bolti lopások is megakadályozhatók a használatával.

A rendszerhez még csak új áruházakat sem kell emelni, mivel a már meglévő egységek utólag is felvértezhetők vele.

Michael Gabay, a Trigo vezérigazgatója egyébként egy közleményben egyenesen az innováció éllovasának nevezte a Tescót. Akárhogy is van, annyi biztos, hogy a partnerség jól szimbolizálja a pénztárgép nélküli fizetésbe vetett általános bizalom növekedését.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: Retail TouchPoints, Grocery Dive)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél