hirdetés
hirdetés

Kevesen bíznak a netes influencerekben

Az internetezők túlnyomó többsége nem bízik a közösségi felületeken olvasott információkban, és a véleményvezérek által megosztott tartalmakat kevésbé tartják hitelesnek, mint például a kormányok posztjait – derül ki egy friss felmérésből. A Marketing & Média Online beszámolója szerint a kutatás arra is rámutatott, hogy a netezők majdnem fele szerint a világhálón hozzájuk eljutó hírek többsége álhír.

hirdetés

Az internetezők mindössze 8 százaléka véli úgy, hogy a közösségi médiában látott tartalom kétharmada igaz – derül ki a UM médiaügynökség által végzett felmérésből. A Wave X – Remix Culture nevű kutatáshoz 81 országban összesen 56 ezer netezőt kérdeztek meg, vagyis meglehetősen széles körből gyűjtötték az információkat. A kirajzolódó kép finoman szólva sem kedvező a világhálós tartalmak megítélése szempontjából.

Bár úgy általában sem bíznak a netezők a közösségi médián megjelenő információban, ha kiderül, hogy influencerek, hírességek, illetve vloggerek/bloggerek által megosztott tartalomról van szó, akkor már mindössze 4 százalék gondolja azt, hogy az többnyire igaz. Ennél még a kormányok által a közösségi médiában közzétett információk iránt is jóval nagyobb a bizalom, a megkérdezettek 12 százaléka szerint azok kétharmada ugyanis valós információ, igaz az Egyesült Királyságban már csak 8, míg az Egyesült Államokban 6 százalék gondolja így.

Forrás: 123rf

A válaszadók 46 százaléka szerint a közösségi médiában megjelenő hírek többsége álhír. A megkérdezettek kevesebb mint fele, mindössze 47 százaléka jelezte azt, hogy befolyásolja a véleményét az online megosztott információ, ami az előző, 2017-es kutatáshoz képest jelentős visszaesés, hiszen akkor még 54 százalék jelezte ezt.

Jól érezhető az is, hogy a rengeteg álhír, félrevezető információ miatt csökken a szakértőkbe és szervezetekbe vetett bizalom is. Míg két éve még csak a megkérdezettek 42 százaléka jelezte, hogy kevésbé bízik bennük, mint korábban, addig idén már 47 százalékuk.

Ahol viszont komoly és egyre erősebb szerepük lehet a közösségi felületeknek, az a kisebb, helyi közösségek erősítése. A földrajzi alapon szerveződő csoportok már most is a megkérdezettek 60 százaléka szerint játszik fontos szerepet a társasági életben.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél