hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. október. 28., szerda - Simon, Szimonetta.
hirdetés

Kína-EU egyezség árujelzős élelmiszerekről

Az Európai Unió és Kína között létrejött, száz európai és száz kínai terméket tartalmazó földrajzi árujelző oltalom alá helyezéséről szóló kétoldalú megállapodásban a Tokaji megnevezés is szerepel– közölte az Európai Bizottság szerdán.

hirdetés

Lezárultak az EU és Kína közötti tárgyalások arról a kétoldalú megállapodásról, amelynek célja száz európai földrajzi árujelző oltalom alá helyezése Kínában, valamint száz kínai földrajzi árujelző oltalom alá helyezése az EU-ban az utánzatokkal és a visszaélésekkel szemben. Ez a mérföldkövet jelentő megállapodás várhatóan kölcsönös kereskedelmi előnyöket és nagyobb keresletet eredményez majd a jó minőségű termékek iránt mindkét oldalon. A megállapodás szerint oltalom alá kerülő földrajzi árujelzők uniós jegyzéke a Tokaji mellett olyan termékeket tartalmaz, mint a Champagne, a Feta sajt, az Irish Whiskey, a Münchener Bier, az Ouzo, a Polska Wódka, a Porto, a Prosciutto di Parma és a Queso Manchego. A kínai termékek között pedig például a Pixian Dou-Ban (Pihszieni babpép), az Anji Bai Cha (Ancsi fehér tea), a Panjin Da Mi (Panjin rizs) és az Anqiu Di Jiang (Ancsiui gyömbér) szerepel.

A tárgyalások lezárását követően elkezdődhet a megállapodás jogi felülvizsgálata. Ennek során az EU részéről az Európai Parlament és a Tanács jóváhagyására lesz szükség. A megállapodás várhatóan még 2020 vége előtt hatályba lép. A hatálybalépést követő négy év elteltével a megállapodás mindkét részről további 175 földrajzi árujelzővel bővül. Ezeknek az elnevezéseknek ugyanazon a nyilvántartásbavételi eljáráson kell majd keresztülmenniük, mint a megállapodásban jelenleg szereplő száz bejegyzett elnevezésnek (értékelés, észrevételezésre történő kihirdetés).

Forrás: 123rf

– Az európai földrajzi árujelzővel ellátott termékek a minőség szempontjából világszerte elismerésnek örvendenek. A vásárlók szívesen fizetnek többet, ha bízhatnak a termékek származásában és eredetiségében, s ezáltal a mezőgazdasági termelőket is jobban jutalmazzák. Ez a megállapodás jól mutatja globális kereskedelmi partnereinkkel, például Kínával való szoros együttműködés iránti elkötelezettségünket. Mivel mindkét oldalon erősíti kereskedelmi kapcsolatainkat, ez a megállapodás mindkét fél számára előnyökkel jár a mezőgazdasági és élelmiszeripari ágazat, valamint a fogyasztók szempontjából is – mondta Phil Hogan, a még hivatalban lévő mezőgazdaságért és a vidékfejlesztésért felelős biztos.

Az uniós agrár-élelmiszeripari export tekintetében Kína a második legjelentősebb célország; (a 2018 szeptembere és 2019 augusztusa közötti 12 hónapos időszakban) a kivitel értéke elérte a 12,8 milliárd EUR-t. Kína a földrajzi árujelzők oltalma alatt álló termékek uniós exportja tekintetében is a második legfontosabb célállomás; ezek a termékek – köztük borok, agrár-élelmiszeripari termékek és szeszes italok – az összes kivitel mintegy 9%-át teszik ki.

A kínai piac nagy növekedési potenciált jelent az európai élelmiszerek és italok számára, hiszen folyamatosan nő a középosztály aránya, amely az emblematikus, jó minőségű és eredeti európai termékeket kedveli. Kínának ugyanakkor van egy saját, jól működő földrajzi árujelző rendszere, olyan különlegességekkel, amelyeket e megállapodásnak köszönhetően az európai fogyasztók jobban megismerhetnek.

(forrás: Európai Bizottság, NAK)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Online eredményhirdetés: október 28., 10:00, a storeinsider.hu oldalunkon!

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!