hirdetés
hirdetés

Kiterjesztett valóság, újszerű vásárlói élmények

Sokáig a televízió volt az egyetlen eszköz, amellyel egyfajta valóságot élhettünk át a kanapénkon ülve. A mobil- és online eszközök fejlődésével azonban a kiterjesztett valóság egy olyan, sokkal élethűbb élményt hozott el, amely eddig nem látott távlatokat nyit a vásárlói élmény fokozásában. Elemzések szerint a kiterjesztett valóság piaca 2024-re 80%-kal közel 165 milliárd dollárra fog nőni. Nem csoda hát, hogy egyre többen dolgoznak valamilyen AR-megoldáson, hogy erősítsék, modernizálja a brandjüket.

hirdetés

3D-s kibővített valóság beltéri térképekkel

Az aisle411-vel, az üzleten belüli mobilmarketing-platformmal kötött partnerség révén a Walgreens új, játékvezérelt funkcionalitású megoldást használt, amely lehetővé tette, hogy a vásárlók a mobileszközeikkel, illetve a Google Project Tango használatával kereshessenek és navigáljanak a termékhelyekre, miközben azonnali és releváns termékadatokat és promóciókat kapnak a polcokon, a boltban lévő útvonalon. A Google tavaly mutatta be a fejlesztés alatt álló eszközét, az ARCore-t, amellyel könnyedén létrehozhatók olyan alkalmazások, funkciók, amelyek a kiterjesztett valóságra koncentrálnak. A vállalat nagy reményeket fűz az ARCore-hoz, olyannyira, az egyéb lehetőségekkel foglalkozó Project Tango fejlesztését is leállította, és azokat az embereket, akik azzal foglalkoztak az ATAP-részlegen, javarészt átemelte az ARCore csapatába.

Tango Project
Tango Project

A Nike-tech a tökéletes cipővásárlásért

A mobilalkalmazás funkciója megvizsgálja az ügyfelek lábát, és tudatja velük, hogy milyen méretű cipőre van szükségük. A Nike legújabb fejlesztése a kliens lábának szkenneléséhez profi kalkulációkat, illetve a vásárló okostelefonjának kameráját használja. Egy mozdulattal komplex digitális lábmorfológiát készít, majd ezt kivetíti a cég különböző cipőmodelljeire, és az ügyfelek számára tökéletes lábbelit ajánl. Az adatokat aztán megjegyzi, hogy az ügyfél bármikor térjen is be az üzletükbe, ismét jól és gyorsan választhasson terméket.

Nike cipőválasztás
Nike cipőválasztás

IBM Research: intelligens vásárlás

Bár az aisle411 minden bizonnyal innovatív, nem az egyetlen AR kiskereskedelmi együttműködés. Az IBM Research hasonló alkalmazást dolgozott ki, és együttműködött a Tesco Nagy-Britanniában működő üzleteivel, hogy személyre szabott vásárlási élményt nyújtson azonnali termék-összehasonlításokkal és különleges ajánlatokkal az ügyfelek számára. Az alkalmazás rögzíti a képeket a beépített videokamerán keresztül a felhasználó okostelefonján vagy táblagépén, és fejlett képfeldolgozó technológiát használ a termék vagy tételsor gyors és pontos azonosításához. Miután az alkalmazás megkülönbözteti a termékeket, a termékképek felett megjeleníti az információkat, és számos kritérium alapján rangsorolja azokat, például az áruk vagy a tápértékük alapján.

Automatizált pénztár – készpénzmentes üzletek

Az ágazatban sokat hallani az Amazon Góról és a pénztár nélküli üzleteiről. Az Amazon alapvető koncepciója, hogy mondjunk búcsút az olyan rossz vásárláshoz köthető élménynek, mint amilyen a sorban állás. A rendszer nagyon egyszerűen működik: az appot letöltve a vásárló kap egy egyedi QR-kódot, amellyel a boltba lépve azonosíthatja magát. Ezután elteheti a telefont, és vásárolhat, hiszen a levett termék virtuálisan rákerül az appos „bevásárlólistára”. Ez akkor is működik, ha shoppingolás közben meggondoljuk magunkat, és visszahelyezzük a terméket: ekkor automatikusan kikerül a listáról. A vásárlás végeztével csak ki kell sétálnunk az üzletből, ugyanis a vásárlás összegét a bankkártyánkkal összekötött Amazon-fiókra terhelik.

Amazon Go
Amazon Go

Nespresso: interaktív Boutique

A Boutique-ba érkező vásárlók egyedi illat- és kóstolóélményekkel is gazdagodhatnak, és egy VR-szemüveg segítségével bejárhatják a kolumbiai kávétermő területeket. A vásárláskönnyítő digitális megoldások bevezetésével megszűntek a hagyományos kasszapultok, és a teljes üzlettér bejárhatóvá vált. A rendeléseket kávézás közben, tabletek segítségével veszik fel a kávészakértők, a készpénzzel fizető vásárlókat pedig automata pénzkezelő segíti.

L’Oréal: itt a jövő szépsége

L'oreal
L'oreal


A hazai szépségápolásban is bevezette a mesterséges intelligenciával (AI) és kiterjesztett valósággal (AR) működő technológiai fejlesztéseket a L’Oréal. Több olyan szolgáltatás is elérhetővé válik idén, amely alapjaiban változtathatja meg a fogyasztói szokásokat. Magyarországra érkezett a nyakláncként is hordható szenzor és a virtuális hajszín-kipróbáló alkalmazás, és hamarosan jön a problémás bőrt elemző applikáció is.

Okos próbafülke

Az okos próbafülke javíthatja az eladási arányt a divatáruüzletekben. A vevő a próbafülkében részletes adatokat kap a felpróbált ruháról, és kényelmesen, a fülke elhagyása nélkül kérhet más színt vagy méretet belőle. A vevők így kevesebbet válogatnak és gyorsabban befejezik a vásárlást.

Papp Tímea
a szerző cikkei

(forrás: Store Insider magazin 2019/6-7)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél