hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. március. 07., vasárnap - Tamás.
hirdetés

Kiterjesztett valóság, újszerű vásárlói élmények

Sokáig a televízió volt az egyetlen eszköz, amellyel egyfajta valóságot élhettünk át a kanapénkon ülve. A mobil- és online eszközök fejlődésével azonban a kiterjesztett valóság egy olyan, sokkal élethűbb élményt hozott el, amely eddig nem látott távlatokat nyit a vásárlói élmény fokozásában. Elemzések szerint a kiterjesztett valóság piaca 2024-re 80%-kal közel 165 milliárd dollárra fog nőni. Nem csoda hát, hogy egyre többen dolgoznak valamilyen AR-megoldáson, hogy erősítsék, modernizálja a brandjüket.

hirdetés

3D-s kibővített valóság beltéri térképekkel

Az aisle411-vel, az üzleten belüli mobilmarketing-platformmal kötött partnerség révén a Walgreens új, játékvezérelt funkcionalitású megoldást használt, amely lehetővé tette, hogy a vásárlók a mobileszközeikkel, illetve a Google Project Tango használatával kereshessenek és navigáljanak a termékhelyekre, miközben azonnali és releváns termékadatokat és promóciókat kapnak a polcokon, a boltban lévő útvonalon. A Google tavaly mutatta be a fejlesztés alatt álló eszközét, az ARCore-t, amellyel könnyedén létrehozhatók olyan alkalmazások, funkciók, amelyek a kiterjesztett valóságra koncentrálnak. A vállalat nagy reményeket fűz az ARCore-hoz, olyannyira, az egyéb lehetőségekkel foglalkozó Project Tango fejlesztését is leállította, és azokat az embereket, akik azzal foglalkoztak az ATAP-részlegen, javarészt átemelte az ARCore csapatába.

Tango Project
Tango Project

A Nike-tech a tökéletes cipővásárlásért

A mobilalkalmazás funkciója megvizsgálja az ügyfelek lábát, és tudatja velük, hogy milyen méretű cipőre van szükségük. A Nike legújabb fejlesztése a kliens lábának szkenneléséhez profi kalkulációkat, illetve a vásárló okostelefonjának kameráját használja. Egy mozdulattal komplex digitális lábmorfológiát készít, majd ezt kivetíti a cég különböző cipőmodelljeire, és az ügyfelek számára tökéletes lábbelit ajánl. Az adatokat aztán megjegyzi, hogy az ügyfél bármikor térjen is be az üzletükbe, ismét jól és gyorsan választhasson terméket.

Nike cipőválasztás
Nike cipőválasztás

IBM Research: intelligens vásárlás

Bár az aisle411 minden bizonnyal innovatív, nem az egyetlen AR kiskereskedelmi együttműködés. Az IBM Research hasonló alkalmazást dolgozott ki, és együttműködött a Tesco Nagy-Britanniában működő üzleteivel, hogy személyre szabott vásárlási élményt nyújtson azonnali termék-összehasonlításokkal és különleges ajánlatokkal az ügyfelek számára. Az alkalmazás rögzíti a képeket a beépített videokamerán keresztül a felhasználó okostelefonján vagy táblagépén, és fejlett képfeldolgozó technológiát használ a termék vagy tételsor gyors és pontos azonosításához. Miután az alkalmazás megkülönbözteti a termékeket, a termékképek felett megjeleníti az információkat, és számos kritérium alapján rangsorolja azokat, például az áruk vagy a tápértékük alapján.

Automatizált pénztár – készpénzmentes üzletek

Az ágazatban sokat hallani az Amazon Góról és a pénztár nélküli üzleteiről. Az Amazon alapvető koncepciója, hogy mondjunk búcsút az olyan rossz vásárláshoz köthető élménynek, mint amilyen a sorban állás. A rendszer nagyon egyszerűen működik: az appot letöltve a vásárló kap egy egyedi QR-kódot, amellyel a boltba lépve azonosíthatja magát. Ezután elteheti a telefont, és vásárolhat, hiszen a levett termék virtuálisan rákerül az appos „bevásárlólistára”. Ez akkor is működik, ha shoppingolás közben meggondoljuk magunkat, és visszahelyezzük a terméket: ekkor automatikusan kikerül a listáról. A vásárlás végeztével csak ki kell sétálnunk az üzletből, ugyanis a vásárlás összegét a bankkártyánkkal összekötött Amazon-fiókra terhelik.

Amazon Go
Amazon Go

Nespresso: interaktív Boutique

A Boutique-ba érkező vásárlók egyedi illat- és kóstolóélményekkel is gazdagodhatnak, és egy VR-szemüveg segítségével bejárhatják a kolumbiai kávétermő területeket. A vásárláskönnyítő digitális megoldások bevezetésével megszűntek a hagyományos kasszapultok, és a teljes üzlettér bejárhatóvá vált. A rendeléseket kávézás közben, tabletek segítségével veszik fel a kávészakértők, a készpénzzel fizető vásárlókat pedig automata pénzkezelő segíti.

L’Oréal: itt a jövő szépsége

L'oreal
L'oreal


A hazai szépségápolásban is bevezette a mesterséges intelligenciával (AI) és kiterjesztett valósággal (AR) működő technológiai fejlesztéseket a L’Oréal. Több olyan szolgáltatás is elérhetővé válik idén, amely alapjaiban változtathatja meg a fogyasztói szokásokat. Magyarországra érkezett a nyakláncként is hordható szenzor és a virtuális hajszín-kipróbáló alkalmazás, és hamarosan jön a problémás bőrt elemző applikáció is.

Okos próbafülke

Az okos próbafülke javíthatja az eladási arányt a divatáruüzletekben. A vevő a próbafülkében részletes adatokat kap a felpróbált ruháról, és kényelmesen, a fülke elhagyása nélkül kérhet más színt vagy méretet belőle. A vevők így kevesebbet válogatnak és gyorsabban befejezik a vásárlást.

Papp Tímea
a szerző cikkei

(forrás: Store Insider magazin 2019/6-7)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.

Március 19-én, pénteken Belső kommunikációs workshop a Kreatív szervezésében!

Kiadónk társoldalai