hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. január. 17., vasárnap - Antal, Antónia.
hirdetés

Kormányszintre emelt életérzés

Közös minisztériumi munkacsoportot állít fel a kabinet és a Coca-Cola

Kivételezett helyzetbe kerülhet az Orbán Viktor miniszterelnökkel a napokban partnerségi megállapodást kötött Coca-Cola. A kormányfő kézjegyével ellátott megállapodásban ugyanis az szerepel, hogy a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. „készségét fejezi ki”, hogy a jövőben – más befektetőkkel együtt – véleményezhesse a rá vonatkozó jogszabályokat, például a népegészségügyi termékadót (NETA), közismertebb nevén a chipsadót is.

hirdetés

Azzal kapcsolatban, hogy mely cégek véleményezhetnek a jövőben a Coca-Colához hasonlóan jogszabályokat, egyelőre nem sokat tudni. A kérdést a Népszabadság feltette az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetségének (ÉFOSZ) soraiba tartozó több piaci szereplőnek, ágazati vezetőnek, de az érintettek egybehangzóan állították, hogy a chipsadó eddigi története során egyszer sem láttak előzetesen jogszabálytervezetet, és olyan szándékról sem tudnak, hogy a kormányzat a jövőben őket is bevonná a konzultációba.

cocaPláne arról nem, hogy közös munkacsoportban vennének részt az NGM-mel. A Coca-Cola és a kormány között kötött partnerségi megállapodás kevés konkrétumai között az is szerepel, hogy a szaktárca és az italgyártó közös munkacsoportot hoz létre, ahol félévenként meghatározzák az együttműködés céljait. Fontos megjegyezni, hogy a megkérdezettek névvel nem mertek nyilatkozni a lapnak, mondván: a chipsadó formálódó módosítása nem érinti őket, és nem kívánják magukra vonni a kabinet kitüntető figyelmét.

A chipsadó által érintett élelmiszer-ipari cégekhez képest másként emlékeznek a termékadó eddigi történetére a Coca-Colánál, illetve a vállalatot a sorai közt tudó Magyarországi Üdítőital-, Gyümölcslé- és Ásványvízgyártók Szövetségénél. Bár a chipsadót ez az ágazat is megszenvedte – a cukros üdítőitalokra literenként 7 forint az adóteher –, úgy tűnik, hogy az üdítőital-ipari cégek eddig könnyebben találtak utat a kormányhoz, mint más csoportosulások.

Pogány Éda, a Coca-Cola Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója szerint legalábbis a chipsadó kapcsán korábban is volt a cégnek véleményezési lehetősége az iparági szövetségen keresztül.

A szövetségi titkár, Bikfalvi Istvánné még csak két hónapja tölti be ezt a posztot, ám úgy tudja, hogy korábban is megkapták véleményezésre a chipsadó változtatására vonatkozó tervezeteket, amire meg is tették a javaslataikat. – Ezek között volt, amit a kabinet elfogadott, és volt, amit nem – vont mérleget a titkár.

A jövőben akár más cégek is jobban képbe kerülhetnek, mivel – mint azt a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) sajtóosztálya korábban bejelentette – a kormány további, a Coca-Coláéhoz hasonló együttműködési megállapodást készít elő más, nagy befektető cégekkel.
        
A teljes cikk olvasható:

http://nol.hu/gazdasag/20120728-kormanyszintre_emelt_eleterzes



hirdetés

Címkék

hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

A piackövetés még soha nem volt ennyire egyszerű: árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!