hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. szeptember. 30., szerda - Jeromos.
hirdetés

Lankad a nagyvállalatok optimizmusa

A K&H nagyvállalati növekedési index az elmúlt másfél évre jellemző csökkenő trend következtében jelenleg 5 ponton áll. A cégek saját helyzetükben alig várnak változást az előző negyedévi kedvező várakozásokhoz képest, a makrogazdasági környezet megítélése azonban elérte második mélypontját az index történetében. Ennek hátterében az áll, hogy a cégek egyre inkább a forint további gyengülésére rendezkednek be.

hirdetés

Folytatódott az elmúlt másfél év trendje: a hazai, 2 milliárd feletti éves árbevételű nem-állami nagyvállalatok növekedési kilátásairól képet adó K&H nagyvállalati növekedési index tovább mérséklődött, jelenleg 5 ponton áll.

„A hazai nagyvállalati döntéshozók körében végzett felmérésünk eredménye szerint a cégek egyre óvatosabban, összességében azonban mégis optimizmussal tekintenek az előttünk álló egy évre” – mondta el Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője. „A cégek továbbra is a saját helyzetüket látják kedvezőbbnek, mivel a vállalati részindex az előző negyedévhez képest változatlanul 10 ponton áll, miközben a gazdasági környezettel kapcsolatos várakozások ennél jóval pesszimistábbak. A makrogazdasági részindex az elmúlt másfél évben ugyanis a pozitív tartományból, 0,5 pontról -7 pontra süllyedt, ami az index történetében a második legalacsonyabb érték” – tette hozzá a Patrick Van Overloop.



A gazdasági környezetre vonatkozó, fokozatosan romló várakozások mögött az áll, hogy a cégek a forint további gyengülésére rendezkednek be. Egy év alatt ugyanis 45%-ról 63%-ra nőtt azon cégek aránya, akik a következő fél évben a forint euró árfolyam növekedésére számít. Ez azt jelenti, hogy a cégek közel kétharmada a felméréskor jellemző 330 forintos eurónál magasabb árfolyamra rendezkedik be a jövőben.

A várakozások a cég méretétől függnek

A vállalat saját helyzetét és kilátásait a 10 milliárd feletti éves árbevételű cégek vezetői vélik a legjobbnak (12 pont), és ugyanez a helyzet a makrogazdaság megítélést illetően is (-2 pont). Ezzel szemben a 4-9,9 milliárd és a 2-10 milliárd forint közötti éves árbevételű cégek várakozásai átlagon alul vannak. A méret mellett a tevékenységi kör is nagymértékben meghatározza a kilátásokat: a vállalat saját helyzetét illetően jelenleg az ipari, építőipari cégek a legoptimistábbak (13 pont), míg a kereskedelmi és szolgáltató szektor ennél visszafogottabb, közel azonos állásponton van (8 és 7 pont). A gazdasági környezetet viszont a kereskedelmi cégek gondolják a legkevésbé borúsnak (-5 pont), miközben a szolgáltató és ipari cégek jóval szerényebbnek látja a helyzetet (-7 és -9 pont).


(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekli? Akkor ne hagyja ki! Jelentkezzen!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!