hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. szeptember. 25., szombat - Eufrozina, Kende.
hirdetés

Magyar dinnye árasztja el Közép-Európát

A Tesco 8000 tonna hazai termelésű gyümölcsöt exportál a régióba.

hirdetés

Magyarországi üzleteiben mintegy 10 ezer tonna magyar dinnyét értékesít a nyári szezonban a Tesco, míg cseh, lengyel és szlovák üzleteibe további több mint 8000 tonna hazai termelésű gyümölcsöt exportál. A kínálatban a szállítókkal együttműködésben kifejezetten az áruházláncnak fejlesztett dinnyefajták is szerepelnek, például a hosszúkás magszegény és a bébidinnye.

A Tesco üzleteiben a magyar vásárlók összesen hatféle magyar görögdinnye fajtából választhatnak. Az áruházlánc a legnagyobb volumenű értékesítésre a hagyományos magos dinnyéből számít: ebből mintegy 8800 tonnát tervez értékesíteni. Emellett a fekete magszegényből 910 tonna, mini görögdinnyéből 140 tonna, a sárgahúsúból pedig 160 tonna értékesítését tervezi. A Tescóban jelenleg kizárólag magyar termesztésű görögdinnye kapható, amelyet az áruházlánc 4 dinnyeszállító partnere az ország jelentősebb dinnyetermesztő régióiban, Békés, Heves, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Baranya, Bács-Kiskun és Csongrád megyékben termeszt. A színes választékkal a Tesco és szállítóinak célja, hogy a hagyományos magos görögdinnye mellett a vásárlók megtalálják az igényeiknek és ízlésüknek megfelelő, magas minőségű görögdinnye különlegességeket is.

Az áruházlánc közel 10 éve dolgozik együtt a csongrádi Körös Projekt Kft.-vel, amely dinnyetermésének 80-90 százalékát a Tescónak szállítja hazai értékesítésre. A szállító és az áruházlánc közös projektjének eredménye a fekete magszegény görögdinnye, mely egyre nagyobb népszerűségnek örvend a vásárlók körében is. A családi vállalkozásként működő Körös Projekt Kft. különösen nagy figyelmet fordít arra, hogy az áruházláncnak szállított dinnye termesztésekor természetes megoldásokat használjon: a művelőutakon például olyan virágmagkeveréket vetnek, amik a dinnye kártevőivel táplálkozó rovarokat vonzanak, így permetezésre nincs szükség.

Forrás: YouTube

A Tesco a belföldi értékesítés mellett 8000 tonna hazai görögdinnyét szállít nyáron a többi közép-európai áruházba. A korábbi évekhez hasonlóan a hagyományos magos görögdinnye mellett magnélküli fajták is felkerülnek a magyar termelőktől induló cseh, lengyel és szlovák kamionokra.

A Tesco hazai partnereivel, valamint vetőmag nemesítő cégekkel együttműködve a vásárlói igények folyamatos kielégítésére, így a dinnyeválaszték bővítésére törekszik. Ennek eredményeként két új terméket is a hazai fogyasztók ismerhettek meg először. A Dombegyházi EURO TÉSZ Kft.-vel közösen fejlesztett magszegény bébi görögdinnyefajta 1-2 kilogramm tömegű, kisméretű, magszegény és kemény húsú gyümölcs. A másik újdonság a hosszúkás magszegény dinnye a klasszikus hosszúkás dinnye továbbfejlesztett változata, de édesebb és frissességét is tovább megőrzi – a hipermarketek választékába júliusban került be.

„Cégünk indítása óta arra törekszünk, hogy kiszolgáljuk a piaci igényeket. Ezek a közös termékfejlesztések ezért igazi sikernek számítanak. Izgalmas látni, amikor egy fejlesztési munka gyümölcse beérik, és szeretik a vásárlók az új fajtákat” – mondta el Dorcsinecz Balázs, a termékfejlesztésben a Tescóval közösen dolgozó Dombegyházi EURO TÉSZ Kft. ügyvezetője. A vállalat közel 10 éve dolgozik együtt az áruházlánccal, ami éves szinten körülbelül 3-4000 tonna dinnyét vesz át hazai és külföldi értékesítésre.

A Tesco dinnyeszállítóival való együttműködését bemutató kisfilm az alábbi linken érhető el: https://youtu.be/sYsY5PvUYLU

(forrás: Élelmiszer Online)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.