hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. május. 06., csütörtök - Ivett, Frida.
hirdetés

Megdöbbentő borkereskedelemi számok

A KSH adatai szerint Magyarország bor-külkereskedelmi egyenlege (gyöngyöző bor és pezsgő nélkül) mind mennyiségben, mind értékben pozitív volt 2018. január–október között, mennyiségben a kétszeresére nőtt, értékben pedig 50 százalékkal emelkedett az előző év hasonló időszakához viszonyítva.

hirdetés

A borexport mennyiségben 53 százalékkal 748 ezer hektoliterre bővült, értékben 34 százalékkal 22 milliárd forintra emelkedett. A külpiacon értékesített mennyiség nagyobb hányadát (57 százalék) a lédig borok tették ki. A palackos borok kiszállítása 16 százalékkal 243 ezer hektoliterre, a kivitel értéke 14 százalékkal csaknem 12,8 milliárd forintra emelkedett egy év alatt.

123rf.com
123rf.com

A lédig borok kiszállított mennyisége 81 százalékkal 505 ezer hektoliterre nőtt, a kivitel értéke 75 százalékkal 9 milliárd forintra emelkedett a megfigyelt időszakban. A nemzetközi piacon továbbra is a magyar fehérborok voltak a keresettebbek, a kivitel csaknem 83 százalékát tették ki a vizsgált időszakban.

Magyarország borimportja 68 százalékkal 43,1 ezer hektoliterre csökkent 2018 első tíz hónapjában az előző év azonos időszakához képest. Az import 93 százaléka palackos, a többi lédig kiszerelésű volt. A palackozott borok behozatala 21 százalékkal 40,3 ezer hektoliterre nőtt, míg a lédig boroké 97 százalékkal 2,8 ezer hektoliterre esett a megfigyelt időszakban. A palackos és a lédig kiszerelésű borok behozatalának összértéke 2,5 milliárd forint volt, 25 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. A palackos borok behozatalának értéke 17 százalékkal emelkedett, míg a lédig boroké 93 százalékkal csökkent.

Magyarország pezsgőexportja az egy évvel korábbinál 29 százalékkal volt kevesebb (63,5 ezer hektoliter) a 2018. január–október közötti időszakban, az ebből származó bevétel 14 százalékkal csökkent. A pezsgőimport csaknem 21 ezer hektolitert tett ki a vizsgált időszakban, 7 százalékkal csökkent, míg értéke 11 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.

A belföldön termelt és belföldön értékesített oltalom alatt álló, földrajzi jelzéssel ellátott fehérborok feldolgozói értékesítési ára csaknem 19 ezer forint volt hektoliterenként 2018 decemberében. A vörös- és rozéborok közül a földrajzi jelzés nélküli borokat hektoliterenként 20,4 ezer forintért, az oltalom alatt álló, földrajzi jelzéssel ellátott borokat 27,5 ezer forint/hektoliter áron értékesítették ugyanekkor.

Az oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel ellátott borok közül a tokaji fehérborok belföldi értékesítési átlagára 77,7 ezer forint volt hektoliterenként 2018 decemberében. Az oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel ellátott vörös- és rozéborok közül az egri borokat 42,2 ezer forint/hektoliter, a villányi borokat 62,6 ezer forint/hektoliter átlagáron értékesítették.

(forrás: Magro.hu)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

Várjuk a legjobb tartalomalapú megoldásaitokat a Content+Marketing versenyünkre és influencer kampányaitokat az INFLU-ra! Nevezési határidő: 2021. május 21.