hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. november. 25., szerda - Katalin.
hirdetés

Megdöbbentő borkereskedelemi számok

A KSH adatai szerint Magyarország bor-külkereskedelmi egyenlege (gyöngyöző bor és pezsgő nélkül) mind mennyiségben, mind értékben pozitív volt 2018. január–október között, mennyiségben a kétszeresére nőtt, értékben pedig 50 százalékkal emelkedett az előző év hasonló időszakához viszonyítva.

hirdetés

A borexport mennyiségben 53 százalékkal 748 ezer hektoliterre bővült, értékben 34 százalékkal 22 milliárd forintra emelkedett. A külpiacon értékesített mennyiség nagyobb hányadát (57 százalék) a lédig borok tették ki. A palackos borok kiszállítása 16 százalékkal 243 ezer hektoliterre, a kivitel értéke 14 százalékkal csaknem 12,8 milliárd forintra emelkedett egy év alatt.

123rf.com
123rf.com

A lédig borok kiszállított mennyisége 81 százalékkal 505 ezer hektoliterre nőtt, a kivitel értéke 75 százalékkal 9 milliárd forintra emelkedett a megfigyelt időszakban. A nemzetközi piacon továbbra is a magyar fehérborok voltak a keresettebbek, a kivitel csaknem 83 százalékát tették ki a vizsgált időszakban.

Magyarország borimportja 68 százalékkal 43,1 ezer hektoliterre csökkent 2018 első tíz hónapjában az előző év azonos időszakához képest. Az import 93 százaléka palackos, a többi lédig kiszerelésű volt. A palackozott borok behozatala 21 százalékkal 40,3 ezer hektoliterre nőtt, míg a lédig boroké 97 százalékkal 2,8 ezer hektoliterre esett a megfigyelt időszakban. A palackos és a lédig kiszerelésű borok behozatalának összértéke 2,5 milliárd forint volt, 25 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. A palackos borok behozatalának értéke 17 százalékkal emelkedett, míg a lédig boroké 93 százalékkal csökkent.

Magyarország pezsgőexportja az egy évvel korábbinál 29 százalékkal volt kevesebb (63,5 ezer hektoliter) a 2018. január–október közötti időszakban, az ebből származó bevétel 14 százalékkal csökkent. A pezsgőimport csaknem 21 ezer hektolitert tett ki a vizsgált időszakban, 7 százalékkal csökkent, míg értéke 11 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.

A belföldön termelt és belföldön értékesített oltalom alatt álló, földrajzi jelzéssel ellátott fehérborok feldolgozói értékesítési ára csaknem 19 ezer forint volt hektoliterenként 2018 decemberében. A vörös- és rozéborok közül a földrajzi jelzés nélküli borokat hektoliterenként 20,4 ezer forintért, az oltalom alatt álló, földrajzi jelzéssel ellátott borokat 27,5 ezer forint/hektoliter áron értékesítették ugyanekkor.

Az oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel ellátott borok közül a tokaji fehérborok belföldi értékesítési átlagára 77,7 ezer forint volt hektoliterenként 2018 decemberében. Az oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel ellátott vörös- és rozéborok közül az egri borokat 42,2 ezer forint/hektoliter, a villányi borokat 62,6 ezer forint/hektoliter átlagáron értékesítették.

(forrás: Magro.hu)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Meghosszabbított nevezési határidő: 2020. november 27.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!