hirdetés
hirdetés

Meghódítja az USA-t az AMC

Észak-Amerika legnagyobb élelmiszeripari kiállításán, a Summer Fancy Food-on jelenik meg közösségi standdal az Agrármarketing Centrum.

hirdetés

2019. június 23-25. között az elsősorban innovatív élelmiszereket bemutató new yorki-i seregszemlén hét magyar kiállító cég kínálja termékeit és szolgáltatásait az amerikai piacra jutási lehetőségek reményében.

A szektor innovatív megoldásaira és termékeire fókuszál a New York Fancy Food kiállítás, amelyen interaktív szakmai programokat, bemutatókat és kerekasztal beszélgetéseket szerveznek a szakmai látogatóknak. A kiállításon a szervezők tematikus standokat is építettek, ilyen például „a jövő boltja", vagy az „inkubátor település” (incubator village), valamint számos új termék és élelmiszeripari innováció is megjelenik. 2018-ban Magyarország 5 kiállítóval jelent meg a kiállításon, a Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA) szervezésében. Idén az Agrármarketing Centrum szervez közösségi megjelenést mintegy 65 m2-es területen, vegyes profillal.

Az Egyesült Államokkal folytatott kereskedelmi kapcsolatok tekintetében a tizedik legfontosabb magyar exportterméknek az agrár- élelmiszeripari termékek számítanak. Ezek élén a zöldség- és gyümölcslé készítmények kivitele áll, ezen belül az almalé készítmények forgalma meghatározó, de a minőségi magyar bor, a húskészítmények és a kiváló magyar méz iránt is komoly és igényes kereslet mutatkozik az amerikai piacon.

A magyar kiállítók többek között mézeket, mézes drazsékat, szalámikat, tejízesítő szívószálakat, egy különleges eljárással készített sajt snac-et, különböző innovatív édességeket, valamint borokat ajánlanak a szakmai látogatók figyelmébe.

A kiállításon részt vesz Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője, valamint Giczi Gergely ügyvezető-helyettes is. Az Agrármarketing Centrum standját Belánszky-Demkó Zsolt, az Agrárminisztérium nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára, Pásztor István, Magyarország New York-i főkonzulja, Nobilis Márton, az Agrárminisztérium kabinetfőnöke és Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője nyitotta meg.

Ondré Péter a megjelenésről elmondta: „Magyarország az utóbbi években szignifikánsan tudta erősíteni a tengeren túli országokkal folytatott külkereskedelemi kapcsolatait. A 2012. évi adatokhoz képest 2018-ra az amerikai kontinenssel folytatott külkereskedelmi termékforgalom volumene jelentős mértékben - 35 százalékkal - erősödött, és az Egyesült Államok a 11. legfontosabb exportpartnerünkké lépett elő. A komoly export többlet nem csak Magyarország, hanem az egész Európai Unió esetében szembetűnő.”

(forrás: Store Insider)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél