hirdetés
hirdetés
hirdetés
2020. szeptember. 29., kedd - Mihály.
hirdetés

Megkönnyítették az FMCG-cégek működését

Bejelentés és nyilvántartásba vétel nélkül is folytatható üzleten kívüli kereskedelmi tevékenység és csomagküldő kereskedelem veszélyhelyzet idején, ha a kereskedő napi fogyasztási cikket vagy éttermi ételt forgalmaz - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-vel.

hirdetés

Hozzátették: a járvány terjedése akkor lassítható le, a tömeges megbetegedések úgy előzhetőek meg, ha mindenki, aki megteheti, otthon marad. A kormány ennek érdekében könnyítette meg az üzleten kívüli kereskedelmi tevékenység és a csomagküldő kereskedelem végzését a vállalkozások számára.

Az intézkedés célja a lehetőség szerinti legrugalmasabb keretek megteremtése, a vállalkozások alkalmazkodásának megkönnyítése a rendkívüli helyzethez.

A szabályozás garanciát teremt az ellátásbiztonság fenntartására, miközben lehetővé teszi, hogy egyre többen jussanak hozzá a napi szükségleteik kielégítését szolgáló termékekhez otthonuk elhagyása nélkül is.

Az üzleten kívüli kereskedelmi tevékenységre vonatkozó új szabályozás a kereskedőknek is segítséget nyújt, mivel megkönnyíti az áruk eljuttatását a fogyasztókhoz.

Ha a napi fogyasztási cikket értékesítő vagy vendéglátó üzlet úgy ítéli meg, hogy rendelkezik az ehhez szükséges kapacitásokkal, akkor bejelentés és nyilvántartásba vétel nélkül gyakorolhatja az üzleten kívüli kereskedelmi tevékenységet, vagyis a saját termékeit maga juttathatja el a vevőknek.

Forrás: 123rf

A jogszabály lehetővé teszi azt is, hogy a kereskedő áruját egy üzleten kívüli kereskedelmi tevékenységet folytató szereplő bevonásával juttassa el a vásárlókhoz.

Az üzleten kívüli kereskedelmi tevékenységet ebben az esetben sem kell bejelenteni, nyilvántartásba venni, azonban az üzleten kívüli kereskedelmi tevékenység folytatójának rendelkeznie kell a napi fogyasztási cikket forgalmazó vagy vendéglátó üzlettel kötött szerződéssel.

Az ügyletek során a fogyasztói érdekek védelmét többek között e szerződések is szolgálják.

A valós szükségletek szerint a veszélyhelyzet idején megnyitott lehetőséggel élő kereskedő üzleten kívül vagy csomagküldéssel kizárólag napi fogyasztási cikket (például élelmiszert, drogériai terméket) vagy vendéglátó tevékenység keretében értékesített termékeket (például éttermi ételt) forgalmazhat - áll a közleményben.

(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekli? Akkor ne hagyja ki! Jelentkezzen!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!