hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. december. 06., hétfő - Miklós.
hirdetés

Megsínylették az időjárást a hagymafélék

Rossz hatással volt a száraz időjárás a hagymafélék és a burgonya termesztésére, miközben jó évet zárt a napraforgó és a paradicsom - közölte a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója vasárnap az M1 aktuális csatornán.

hirdetés

Domján Erika elmondta, burgonyából kisebb termés lett, mert a klíma nem volt optimális a termesztésére, virágzáskor kellene a legtöbb nedvességet kapnia. Kiemelte, csak olyan fajtákat kell választani, amelyek bírják ezt a klímát.

A hagymafélékre nemcsak a vízhiány volt rossz hatással, bizonyos területeken a viharkárok is megtizedelték a termést - ismertette, hozzátéve, hogy Hollandiában és Németországban is kevesebb termés lett, az árak emelkedése viszont annyiból jó, hogy többen kezdenek majd bele a növény termesztésébe.

Fokhagymából évek óta behozatalra szorul az ország, vöröshagymából is jelentős az import, mert Magyarországon nem kellő hatékonysággal termelnek - tudatta.

Forrás: 123rf

Az ügyvezető igazgató kitért arra is, hogy a napraforgóra és a kukoricára jó hatással volt a vízhiány, mert a gombás betegségek kevesebb eséllyel élik túl a száraz időszakot.

Szerinte a napraforgó ára nem fog jelentősen emelkedni a termésmennyiség miatt.

A gyümölcsöknél szélsőséges eredmények születtek, a meggy például nem jól termett, almából viszont jó és nem kevés, körülbelül 700-720 ezer tonna lesz - közölte Domján Erika.


(forrás: MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Újra itt a Kreatív digitális versenye!