hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. január. 17., vasárnap - Antal, Antónia.
hirdetés

Nyúlhús fogyasztásösztönző kampány

Az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) valamint a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács által szervezett nyúlhús fogyasztást ösztönző kampány immár harmadik éve rendezik meg.  Célja, hogy növekedjen a jelenleg mindössze 1-2%-os belföldi nyúlhús fogyasztás, valamint, hogy ez, a fehérjében gazdag húsféle legyen része a mindennapi étkezésnek is.

hirdetés

 Először 2017-ben népszerűsítette közös kampánnyal a nyúlhús fogyasztását a szaktárca, a Nyúl Terméktanács és az Agrármarketing Centrum. Ma már minden nagyobb áruházláncban megtalálható ez a tápanyagokban és fehérjében gazdag húsféle, amely a korábbi kampányok pozitív hatásainak köszönhetően egyre népszerűbb a hazai fogyasztók körében. A szakemberek szerint még mindig nem eléggé, pedig exportnagyhatalomnak is számítunk: a kiváló minőségű magyar nyúlhús mintegy 90%-a többek között Németország, Svájc, Olaszország, Spanyolország, Románia, Hollandia hűtőpultjaiba és éttermeibe kerül.

Bede Róbert
Bede Róbert

A nyúlágazat évekig tartó válsága után az Agrárminisztérium számos intézkedéssel stabilizálta a szektort, amelynek ma már kézzelfogható eredményei vannak- mondta Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára. Hozzátette: „Magyarország kiváló minőségű nyúlhúst állít elő, amely Európa-szerte igen keresett alapanyag. Ennek a húsfélének a magyar gasztronómiában is helye van, ezért az Agrárminisztérium célja, hogy minél többen ismerjék és fogyasszák ezt a rendkívüli élettani hatású élelmiszert.”

Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese kiemelte: „a nyúlhús alacsony koleszterintaralmú élelmiszer, fehérjetartalma kiemelkedően magas, így könnyen beilleszthető diétás étrendbe, fogyasztása egyaránt ajánlott kisgyermekek és idősek számára is”. Giczi Gergely hozzáfűzte: a promóció részeként összesen négy alkalommal tartanak kóstoltatásokat két budapesti áruházban. A szakember kitért arra, hogy az Agrármarketing Centrum által szervezett fogyasztásnövelő kampányok jelentős mértékben segítik az egyes termékpályák – így a nyúlhús – ismertségét, kedveltségét, egészségre gyakorolt hatásainak népszerűsítését is.

„A kampányok által egyre több nyúlhúsra mutatkozik kereslet az országban” - erősítette meg Juráskó Róbert, a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke, továbbá hangsúlyozta: az elmúlt évek válsága után az Agrárminisztérium hathatós segítségével sikerült megállítani az anyaállomány csökkenését és kismértékben növelni a vágónyúl előállítás mennyiségét.

A szakmai szervezet célja az anyanyúl állomány azonnali, 10-15.000 egyeddel történő növelése, hogy az ágazat 2022-re mintegy 7 millió vágónyulat állítson elő, és a belföldi fogyasztás a jelenlegi 1-2 %-os szintről 5-10%-ra növekedjen. Ennek elérését nagyban segítené a nyúlhús ÁFA tartalmának csökkentése, a kedvezményes 5%-os szintre.

Az idei évben csatlakozott az országos kampány népszerűsítéséhez a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft., amely számos áruházban és szupermarketben folyamatosan kínál nyúlhús termékeket.

„Elmondhatjuk, az évek során a nyúlhús iránti kereslet lassú, de biztos emelkedést mutatott. 2014-ben a bruttó éves forgalom több mint 46,5 millió forint volt, 2017-ben pedig közel 69 millió forint, ami 48%-os növekedést jelent” – fejtette ki Horváth Ferenc, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. élelmiszeripari cégvezetője.

Bede Róbert mesterszakács készített kóstolófalatokat a nyúlhúsból. Az ismert sztárséf szerint ez a zsírszegény húsféle a magyar konyhákban méltatlanul mellőzött, miközben rendkívül változatosan elkészíthető.

Nyúlfeldolgozás számokban

A 2018-as évben hazánkban, két üzemben összesen 3.795.709 vágónyulat 9948 tonna élősúlyban dolgoztak fel, az Olivia Kft. 48% és a Tetrabbit Kft 52%-os részesedésével.  Az üzemek teljesítménye együttesen 2018-ban 304.912 darabbal nőtt, ez a 2017 –es évhez képest 8,7%-os emelkedést jelent az ágazat számára. Ezek az üzemek 100%-ban hazai előállítású, magyar nyulat dolgoznak fel. 2018-ban a kereslet növekedésével a felvásárlási árak élősúly kilogrammonként 40-60 Ft-tal, 510-540 Ft-ra nőttek.

Hazánk a mai napig az egyik legnagyobb nyúlhús exportőr Európában, a friss magyar nyúlhús kedvelt termék a gyors szállítás, a kiváló minőség és a rugalmasság okán. Magyar nyúlhús kerül többek között Németország, Svájc, Olaszország, Spanyolország, Románia, Hollandia hűtőpultjaira és éttermi hálózatába.  

Miért egészséges a nyúlhús?

A nyúlhús kedvező beltartalmának köszönhetően könnyen beilleszthető a modern étrendekbe. Más, népszerű húsfélékkel összehasonlítva a nyúlhúsnak a legalacsonyabb a koleszterintartalma és igen zsírszegény is. Emellett könnyen emészthető fehérjéket tartalmaz nagy mennyiségben, ezért diétás étrenden élők, kisgyermekek és idősek számára kiemelten ajánlott.

A nyúlhús kifejezetten „könnyű” húsnak minősül. Fehérjetartalma magas (17-20%), zsírtartalma alacsony (6,5-8%) és könnyen emészthető.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

A piackövetés még soha nem volt ennyire egyszerű: árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!