hirdetés
hirdetés

Parkolópályán az egészséges étrend

Az újkoronavírus-járvány a fogyasztói preferenciákat se perc alatt átalakította.

hirdetés

A 2010-es évek vége felé drámaian megnövekedett a kereslet az egészséges élelmiszerek iránt, de a COVID-19-járvány megjelenése nyomban véget is vetett a tendenciának, derül ki a GlobalData április 6-án végzett felméréséből. A kényszerű bezárkózás, és a megbetegedéstől való szorongás a fogyasztók figyelmét egy csapásra a kényeztetésre szolgáló termékek felé irányította.

A kutatás keretében megkérdezettek 82 százaléka nyilatkozta azt, hogy meglehetősen vagy nagyon aggódnak a vírus miatt, sőt, 62 százalékuk attól tartott, hogy országukban a helyzet csak rosszabbodni fog. A szeszes italok, a nassolnivalók és a dohánytermékek iránt megnövekedett igény például világos jele az embereken elhatalmasodó stressznek.

Forrás: 123rf

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) láthatóan már felismerte, mekkora kockázatok is rejlenek a fogyasztói attitűd átalakulásában, és #HealthyAtHome címmel új kampányba kezdett. Az akció a rendszeres testmozgásra, a kiegyensúlyozott táplálkozásra és a dohányzásról történő leszokásra ösztönzi a világ lakosságát.

A pandémia lecsengésével vélhetőleg egyébként is minden visszazökken majd a „régi” kerékvágásba, és az egészséges élelmiszerek piaca ismét bővülésnek indul. Különböző kormányzati kezdeményezések, új vagy továbbfejlesztett termékcímkézések és nagyszabású internetes kampányok ráadásul várhatóan jelentős lendületet kölcsönöznek majd a trendnek.

Zamaróczy Ádám
a szerző cikkei

(forrás: New Food Magazine)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél