hirdetés
hirdetés
hirdetés
2022. január. 28., péntek - Károly, Karola.
hirdetés

Rekordösszegű lesz a tavalyi agrárexport

Várhatóan rekordösszegű lesz a tavalyi agrárexport, amely már az év első 11 hónapjában meghaladta a 2016 egész évi 8 milliárd eurós (2400 milliárd forint) szintet - mondta Czerván György, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) agrárgazdaságért felelős államtitkára.

hirdetés

A rendezvényt a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban tartották, ahol megnyílt a Sirha Budapest nemzetközi élelmiszeripari és HoReCa szakkiállítás, egyben elindult az agrártárca, az Agrármarketing Centrum (AMC) valamint a Vágóállat és Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT) közös, sertéshús-fogyasztást ösztönző kampánya.

Czerván György ismertetése szerint a sertéságazat kibocsátása tavaly mintegy 240 milliárd forint volt, a mezőgazdaság összes kibocsátásának 9,4 százalékát tette ki. 

Fotó:123rf.com
Fotó:123rf.com


A sertésvágások élősúlyban 1 százalékkal emelkedtek 2017-ben - mondta el az államtitkár. Örvendetesnek nevezte, hogy ezen belül több mint ötödével visszaesett az anyakocák vágása. A tenyészsertés import eközben nagymértékben emelkedett, így összességében arra a következtetésre lehet jutni, hogy kezd helyreállni a sertéstenyésztési kedv Magyarországon - emelte ki.

Hangsúlyozta azt is, hogy hosszú évek recessziója után újra nő a külpiaci kereslet a magyar sertéshús iránt, elsősorban a japán, a román, a kínai, az olasz és a horvát piacon. 

Czerván György emlékeztetett arra, hogy a szaktárca az elmúlt időszakban több jelentős intézkedést hozott a magyar sertéságazat körülményeinek javítása érdekében. Példaként említette, hogy az uniós közvetlen támogatásban nem részesülő sertéságazat támogatása 6 milliárd forintról 17,8 milliárd forintra emelkedett az állatjóléti támogatásokon keresztül. Továbbá az állati hulladék ártalmatlanításának és elszállításának támogatására elkülönített forrás 3,6 milliárd forintra emelkedett. Az állatbetegségek megelőzését célzó nemzeti támogatás keretösszege a 2010-es 4,5 milliárd forintról 2017-re 10,5 milliárd forintra nőtt. A múlt évtől 1,3 milliárd forint lett az állattenyésztési feladatok megvalósítására felhasználható összeg.
 
Az államtitkár aláhúzta: a 2012-ben elindult sertésstratégia keretében kiépült a sertéságazati információs rendszer, a tenyésztést és a teljesítményértékelést segítő infrastrukturális beruházások valósultak meg, létrejött a Kiváló Minőségű Sertéshús (KMS) védjegy és minőségtanúsítási rendszer. A ma már több termékkört érintő általános forgalmi adómérséklés a sertéságazatban indult el, ahol mára ez a teljes termékpályát lefedi. 

Fotó:123rf.com
Fotó:123rf.com


A sertéságazati áfacsökkentés eredményességét mutatja Czerván György szerint, hogy a húsféleségeken belül 2016-ban a sertéshúsfogyasztás emelkedett a leginkább. Ez jelenleg éves szinten egy főre vetítve mintegy 27-28 kilogramm Magyarországon. A 33-34 kilogrammos uniós átlagtól még így is elmarad, ezért is indul a sertéshús fogyasztását ösztönző kampány - jelezte Czerván György.

Daróczi László, az AMC ügyvezetője tájékoztatása szerint a szerdán induló kampány április 30-ig tart. A kampány a médiumok mellett az áruházláncokban kóstoltatással, valamint különféle rendezvényeken - például böllérversenyen - folyik. Külföldön is népszerűsítik majd a kiváló minőségű magyar sertéshúst, például a Távol-Keleten és Szerbiában. A kampányra összességében az idei első fél évben mintegy 320 millió forintot költenek; ebből mintegy 60 millió forintot külföldön - mondta el az MTI-nek Daróczi László.

Babati Zoltán, a VHT elnöke az MTI-nek kifejtette, hogy a biztonságos és jövedelmező értékesítés nem valósítható meg célzott reklámtevékenység nélkül, a fogyasztót ugyanis meg kell győzni arról, hogy vegyen és egyen több kiváló minőségű magyar sertéshúst. A kampánytól azt várja Babati László, hogy az átlagos magyar sertéshúsfogyasztás éves szinten egy főre számítva 1,0-1,5 kilogrammal tovább nő.

(forrás: Élelmiszer Online/MTI)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Február 9-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2021 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Pályázzon Ön is a zöld elkötelezettség díjáért új versenyünkön, a Greengage-en! Első nevezési határidő: 2022. február 18.

Milyen újdonságokat tartogatnak a HR- szolgáltatók 2022-re?

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! Márciustól!