hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. január. 21., csütörtök - Ágnes.
hirdetés

Sikertörténet az EU-Japán partnerség

2020. február 1. volt az EU-Japán gazdasági partnerségi megállapodás (EPA) hatálybalépésének első évfordulója – írja a NAK. Az időszak az uniós export növekedését mutatja.

hirdetés

A gazdasági partnerségi megállapodás új lehetőségeket teremtett az európai gazdálkodók és élelmiszertermelők számára, miközben teljes mértékben védi az EU érdekeit. A megállapodásnak köszönhetően az EU-ból származó 211 kiváló minőségű élelmiszer- és italtermék (az úgynevezett földrajzi jelzésűek) Japánban most a saját nevén értékesíthető, és védett az utánzással szemben. Ezen felül az EU jobb hozzáférést kapott a közbeszerzési szerződésekhez Japánban, amely a világ egyik legnagyobb közbeszerzési piaca. A megállapodás továbbá jobb feltételeket kínál a szolgáltatók számára, nagyobb mobilitást a vállalati alkalmazottak számára, valamint keretet a szakmai képesítések kölcsönös elismeréséhez. Az Európai Bizottság és a Japán kormány megállapodtak abban is, hogy ambiciózus normákat határoznak meg a fenntartható fejlődésről, beleértve most először egy konkrét elkötelezettséget a párizsi éghajlati megállapodás mellett.

2020. február 1. volt az EU-Japán gazdasági partnerségi megállapodás (EPA) hatálybalépésének első évfordulója. A megállapodás végrehajtását követő első tíz hónapban az EU Japánba irányuló kivitele 6,6%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Ez meghaladja az elmúlt három év növekedését, amely átlagosan 4,7% volt (Eurostat adatok). Az Európába irányuló japán export 6,3%-kal nőtt ugyanebben az időszakban.
– Az EU-Japán megállapodás az európai és japán polgárok, munkavállalók, gazdálkodók és vállalatok számára előnyös. A nyitottság, a bizalom és a megállapított szabályok iránti elkötelezettség segítik a kereskedelem fenntartható növekedésének elérését. Az EU jelenleg a világ legnagyobb és legaktívabb kereskedelmi blokkja, és a jövőben is az marad. Az EU megbízható kétoldalú partner több mint 70 ország számára, akikkel a legnagyobb kereskedelmi hálózatunk van a világon – mondta Phil Hogan kereskedelmi biztos

Egyes ágazatokban még erősebb exportnövekedést tapasztaltak ugyanabban az időszakban:
- A húsexport 12%-kal növekedett, a sertéshús-export 12,6%-kal, a fagyasztottmarhahús-export pedig több mint háromszorosára növekedett.
- A tejtermékek exportja 10,4%-kal növekedett (beleértve a vaj exportjának 47%-os növekedését).
- Az italok exportja 20%-kal, a borexport 17,3%-kal növekedett.
- Az elektromos gépek, mint például a távközlési berendezések, a tárolóberendezések és az elektronikus áramkörök exportja 16,4%-kal növekedett.

Forrás: 123rf

Az EU-Japán gazdasági partnerségi megállapodás új lehetőségeket kínál valamennyi méretű uniós vállalkozás számára a Japánba irányuló exportálásra. Megszünteti az uniós exportra évente kivetett helyi 1 milliárd eurós vámok túlnyomó részét. Amint a megállapodást teljeskörűen végrehajtják, Japán az EU-ból behozott áruk 97%-ának vámját megszünteti, és az EU és Japán közötti éves kereskedelem közel 36 milliárd euróval növekedhet.

Az EU és Japán közötti gazdasági partnerségi megállapodás előnyeit élvező ágazatok például:

- Francia vetőmagok: A francia HEMP-it egy mezőgazdasági termelőszövetkezet, amely a vetőmagok előállítására és tanúsítására szakosodott. Az elmúlt négy évben együttműködtek a Hokkaido Kender Szövetséggel, és megpróbálták újraindítani a japán hagyományos kendertermesztést. Az EU Japánnal kötött kereskedelmi megállapodása elősegítheti a HEMP-it és a japán mezőgazdasági termelők közötti üzlet fejlődését a THC nélküli növényfajták kifejlesztésével.

- Ír marhahús: A Bord Bia, az Ír Élelmiszer Testület egy, az EU által társfinanszírozott projektben népszerűsíti az uniós marhahúst. A kampány célja, hogy hangsúlyozza a magas szintű európai élelmiszerbiztonsági, minőségi és fenntarthatósági normákat Japánban. A partnerségi megállapodásnak köszönhetően a marhahúsra vonatkozó vámtarifák fokozatosan 9%-ra esnek a megállapodás időtartama alatt. Ez azt jelenti, hogy az ír marhahústermékek versenyképes áron értékesíthetők.

Más tagállamok ágazataira és vállalkozásaira vonatkozóan további példák itt találhatók.

 

(forrás: NAK)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés
ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

hirdetés

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!