hirdetés
hirdetés
hirdetés
2021. március. 09., kedd - Franciska, Fanni.
hirdetés

A smoothie története

Tudta, hogy 1940-ben határozták meg pontosan a tökéletes smoothie állagát?

hirdetés

Az általános meghatározás szerint a smoothie olyan gyümölcs, vagy zöldség koktél, amelyet víz, jég, vagy tej hozzáadásával készítenek turmixgépben, vagy kifejezetten smoothie készítésre fejlesztett nutri mixerben.  Gyakran más tejtermékeket, így tejfölt, vagy joghurtot adnak hozzá, édesítésére pedig édesítőszereket, vagy mézet használnak.

„A turmixgépek és a hűtő feltalálása előtt alapvetően a nyers gyümölcsitalokat nevezték smoothie-nak. A turmixgépek megjelenésének köszönhetően viszont már könnyebben el lehetett ezeket az italokat készíteni” – hívta fel a figyelmet Lucza András, a Sencor termékmenedzsere.

Az első smoothie megalkotása az amerikai Mabel Stegner nevéhez fűződik, aki 1940. június 23-án határozta meg pontosan a tökéletes smoothie állagát. A férfi a turmixgépeket fejlesztő és gyártó Waring Corporation-nak dolgozott és rövid idő alatt szenvedélyévé vált e különleges, ízletes ital elkészítése. Mabel kis idő elteltével kiadott egy receptkönyvet „Recepies to make you Warning – Go Round” címmel, amely 12 tejes smoothie receptet tartalmazott. A férfi itt nem állt meg és 1952-ben újabb, immáron turmixgépekben elkészíthető recepteket tartalmazó könyvet adott ki. Az Electric blender recepies című könyvét mai napig meg lehet vásárolni az Amazon.com-on.

Forrás: 123rf

„A tápláló és finom italok hamar kedvező fogadtatásra találtak az amerikaiak körében” – tette hozzá a szakember. A ’60-as évek végére a turmixgépek népszerűségének növekedésével a smoothie is egyre divatosabb lett. A ’90-es években és a kétezres évek elején már a népszerű kávéházláncokban is lehetett kapni különféle smoothie-kat. „Az egészséges változatok azonban Steve Kuhnau nevéhez fűződnek, aki saját magán kísérletezte ki a legfinomabb, korántsem hízlaló italokat. Smoothie King néven saját üzletet nyitott és 30 év alatt jelentős üzletlánccá fejlesztette vállalkozását, amely nemcsak az USÁ-ban, hanem Dél-Korában is jelen van” – emelte ki Lucza András.

Az egészséges smoothie-k egyik legnagyobb hívője az egykori testépítő és színész, Arnold Schwarzenegger volt, aki „nutritious” vagyis tápláló smoothie-kkal töltötte fel magát energiával (innen ered a nutri mixer elnevezés). A smoothie-k ma az egész világon nagy népszerűségnek örvendenek, hazánkban pedig körülbelül 5-6 éve számít divatosnak az ilyen italok elkészítése. A smoothie-k előnye, hogy gyorsan elkészíthetők, továbbá a felhasznált gyümölcsök és zöldségek tökéletesen megőrzik a bennük lévő értékes tápanyagokat, vitaminokat és rostokat. A smoothie-k népszerűségét felismerve ma már több gyártó is kínál kifejezetten smoothie készítésére alkalmas gépeket és a jobb változatokkal akár diókat és magvakat is darálhatunk.

(forrás: Store Insider)
hirdetés
hirdetés

Nemzetközi FMCG hírek

Ne maradj le a nemzetközi FMCG hírekről és a legfrissebb szakmai újdonságokról. Minden külföldi FMCG - food és non food hír egy helyen, cégekről, üzletről és a környezetről nem csak szakembereknek.

 

hirdetés

Rovatoldalunkon bemutatjuk a legfrissebb ALDl-akciókat, termékinnovációkat, kedvezményes ajánlatokat - a kínálat folyamatosan frissül, ne maradj le egyről sem!

Árfigyelés, konkurenciafigyelés, akciófigyelés az interneten keresztül. A Storescanner az általuk figyelt áruházak termékeit hetente felméri és előfizetői számára elérhetővé tesszi a teljes választékot, a ki- és belistázott termékeket, aktuális árakat, árváltozásokat, az akciókat valamint az akciók darabaszámát. Egyedüliként rögzítik az akciók típusait is, valamint az akciós újságokban megjelenő gyártók és márkák számát és méreteit. Mostantól rendszeresen követhetők az aktualitások új rovatunkban!

ÉRDEKES HÍRED VAN?
KÜLDD EL NEKÜNK!

Az elmúlt években több mint ötszáz üzlet pályázott a díjra, közülük összesen mintegy 200-an kaptak elismerést, és használták "Az Év Boltja" díj logóját, ezzel is szemléltetve vásárlóik számára, hogy saját kategóriájában kiemelkedően magas szolgáltatást nyújtó üzletben vásárolnak.

Hívd fel magadra a figyelmet egy szakmai díjjal, és adj bizonyosságot a vásárlóknak arról, hogy Te gyártod, forgalmazod a kategóriájában legjobb, legízletesebb, leginnovatívabb mentes terméket az országban! Ez a lényege a Mentes-M versenynek!

hirdetés

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 12.

Március 19-én, pénteken Belső kommunikációs workshop a Kreatív szervezésében!