hirdetés
hirdetés

Száguld az ásványvizek értékesítése

Háromszor annyi ásványvizet is eladnak a kánikulában az áruházláncok, mint egy átlagos hőmérsékletű napon, de sörből, üdítőből és jégkrémből is sokkal több fogy – írja cikkében a Világgazdaság.

hirdetés

A kánikula hatására látványosan megnőtt jó néhány termékcsoport bolti értékesítése az utóbbi napokban. Amint azt Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója a Világgazdaságnak elmondta, ásvány­vízből az átlagos hőmérsékletű nyári napok forgalmához képest megháromszorozódtak az eladások, a kétszeresére ugrott a jégkrémek értékesítése, de sörből és üdítőitalból is a szokásosnál 50 százalékkal többet tettek a kosarukba a fogyasztók. Fodor szerint ilyenkor némiképp megváltoznak a vásárlási szokások is: napközben kevesebben keresik fel az üzleteket, a többség a reggeli és az esti órákra időzíti a bevásárlást.

A nyári időszakban 25-30 százalékkal több ásványvíz és üdítő fogy, mint átlagosan az év többi részében – összegzett a Világgazdaságnak Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője. A jégkrém sokkal inkább szezonális cikk, a nyáron kívüli időszakban jóval kevesebbet adnak el belőle. Például júliusban vagy augusztusban nyolcszor-tízszer akkora bevételt hoz ez a kategória, mint márciusban. Sörből az idén két számjegyű növekedési arányra számítanak. Maczelka Márk kiemelte, hogy folytatódott az elmozdulás a magasabb árkategóriájú, minőségi sörök felé, és egyre kelendőbbek az ízesített termékek is.

Forrás: 123rf

Az ásványvizek és üdítők forgalma az Auchannál egy-egy kifejezetten meleg nyári napon akár 50 százalékkal is magasabb lehet az éves átlagnál – közölte a Világgazdasággal Adorján Abigél, az áruházlánc kommunikációs menedzsere. A sör iránti kereslet is jelentősen megemelkedik kánikula idején, az Auchannál plusz 5 Celsius-fok 5-10 százalékos forgalombővülést hoz.

A teljes cikket előfizetés fejében ezen a linken lehet elolvasni.

(forrás: Világgazdaság)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél